Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Poetin heeft het blijkbaar al verknoeid bij Trump en er is niet eens een meeting geweest.TACO, ook in deze 'onderhandelingen'
![]()
Live - Poetin krijgt misschien spijt van Oekraïne-oorlog, zei Chinese president tegen Trump
Lees de belangrijkste ontwikkelingen over de oorlog in Oekraïne hieronder in de liveblog. Download de app van De Morgen en krijg meteen een bericht bij belangrijk nieuws.www.demorgen.be
Zet hier dus voor de zoveelste keer Trump publiekelijk te kakken. Je zou verwachten dat zo'n narcist als Donald daar zou beginnen doorkijken.
nee blijkbaar niet.Zet hier dus voor de zoveelste keer Trump publiekelijk te kakken. Je zou verwachten dat zo'n narcist als Donald daar zou beginnen doorkijken.
Niet meer relevant nu sinds laatste berichten, maar via Servië zou ook niet gegaan zijn.Kan ook via Servië vliegen gewoon, of doe de top gewoon in Turkije.
Gaat al niet meer door maar Turkije of Qatar lijkt me een betere neutrale grond.Bulgarije zou zijn luchtruim openen voor Putin's vliegtuig. En dan zo over Servië naar Hongarije?
Hopelijk trekken de Bulgaren hun toestemming nog in of gaat de top gewoon ergens anders door want qua symboliek kan het weer tellen, gezien wat er in 1994 in Boedapest is getekend tussen Rusland en Oekraïne.
Schilder je het hier niet een beetje rooskleurig af?Dat is toch al continu aan het gebeuren?
Oekraïne wint steeds meer aan capaciteit, terwijl Rusland overal leentjebuur moet gaan spelen. Omgekeerde beweging in deze oorlog.
Oekraïne was in de tijd van de Sovjet-Unie al de staat die het technologisch het verst stond en dus ook voor heel veel technische zaken zorgde binnen de USSR. Op dat vlak was die onafhankelijkheid een verlies voor rusland. Antonov vliegtuigen, veel raket onderdelen voor de Russische ruimtevaart, industrie en machinebouw. En dat zie je nu nog wel aan de snelheid hoe ze kunnen omschakelen en bv nog maar die drones in elkaar zetten.Het komt er op neer dat de wapenindustrie in Oekraïne (die van Rusland natuurlijk ook niet, swoit ..) niet stilstaat en hoe langer de oorlog duurt des te groter de kans dat over een tijdje Zelensky (figuurlijk) zegt tegen Trump: Oh die Tomahawks? Laat maar zitten we hebben ze zelf gemaakt en we schieten ze gewoon af (diep in Rusland).
Daarin geef ik Trump wel gelijk wanneer hij zegt: oorlogen zijn onvoorspelbaar. Je weet nooit wat er gaat gebeuren.
Vergeet de scheepsbouw niet. Werden de Kirovkruisers niet in Oekraïne gebouwd?Oekraïne was in de tijd van de Sovjet-Unie al de staat die het technologisch het verst stond en dus ook voor heel veel technische zaken zorgde binnen de USSR. Op dat vlak was die onafhankelijkheid een verlies voor rusland. Antonov vliegtuigen, veel raket onderdelen voor de Russische ruimtevaart, industrie en machinebouw. En dat zie je nu nog wel aan de snelheid hoe ze kunnen omschakelen en bv nog maar die drones in elkaar zetten.
Dus nee ik zou daar ook niet van verschieten.
Klopt. Vooral vliegtuigen en schepen werden in Oekraïne gebouwd.Vergeet de scheepsbouw niet. Werden de Kirovkruisers niet in Oekraïne gebouwd?
Ik weet niet.Schilder je het hier niet een beetje rooskleurig af?
Oekraïne krijgt de nodige financiële steun van het Westen om dat te verwezenlijken, maar de drones en andere wapens die ze gebruiken krijgen ze inderdaad niet cadeau en maken ze zelf. Iran levert geen drones meer nu Rusland ze zelf maakt, dacht ik?Ik weet niet.
Enige nieuwe wapens die Rusland (bij mijn weten) in gebruik heeft genomen zijn kopieën van geïmporteerde wapens (voornamelijk Shahed drones) of mondjesmaat nieuwe exemplaren van bestaande wapens. Hun allernieuwste wapens (T-14, Su-57) zijn nog steeds van geen belang.
Hun Soviet stocks zijn bijna uitgeput.
Oekraïne aan de andere kant heeft veel succes met hun zelfgemaakte maritieme drones (schepen gezonken, zelfs helicopters en jet neergehaald). Ook hebben ze al veel succes met eigen gemaakte drones, maar beginnen nu ook kruisraketten te maken en zelfs in grote aantallen. Dit volledig op zichzelf, zonder veel hulp uit het westen.
Dus ik denk dat het wel zeker realistisch is om te zeggen dat qua wapenproductie Oekraïne opwaarts aan het gaan is, terwijl Rusland zeker nog veel produceert, maar hierbij heel sterk steunt op Iran en China en dat hun trend eerder neerwaarts is.
Trump denkt: Hak gewoon een arm er af en ze zullen beginnen praten. Vergis ik mij toch? Hak die andere arm er ook af als het echt moet. Stopt het nog niet? Hak de benen er ook maar af.Wat Trump betreft: het komt op mij over dat hij beide partijen de arm wil omwringen om naar de onderhandelingstafel te gaan.
Ik probeer nu gewoon een beetje Trump te zijn.