Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Sanctiepakket 19 inkomend.
Want de 18 voorgaande pakketten hebben ervoor gezorgd dat de Russische oorlogsmachine zo goed als stilgevallen is.
Bijna 20(!) sanctiepakketten waarmee ze de Russen (en/of hun economie) op de knieën gingen krijgen.
De bombardementen zijn nog nooit zo hevig geweest als de afgelopen weken.
Misschien raakt het de Russische bevolking wel op de een of andere manier, maar de oorlogsmachine sputtert gestaag verder.

Want de 18 voorgaande pakketten hebben ervoor gezorgd dat de Russische oorlogsmachine zo goed als stilgevallen is.
Bijna 20(!) sanctiepakketten waarmee ze de Russen (en/of hun economie) op de knieën gingen krijgen.
De bombardementen zijn nog nooit zo hevig geweest als de afgelopen weken.
Misschien raakt het de Russische bevolking wel op de een of andere manier, maar de oorlogsmachine sputtert gestaag verder.

Komaan hé. Als ik beslis om 30% of meer (https://www.hln.be/buitenland/rusla...n-dat-baart-het-westen-grote-zorgen~a5ac8d29/)van mijn economie om te zetten naar de oorlogsmachine dan spreekt het voor zich dat het nog wel wat verder sputtert dan als je dit bekijkt vanuit een normaal standpunt.

Die hun economie zit voor een stuk op hun knieën. Maar zelfs op hun knieën kun je nog zeer veel hoor...
Zeker als er dan ook nog een significant aantal partijen zijn die niet meedoen met die sanctiepakketten of die deze ontwijken.

Maar een gezonde situatie is het daar zeer zeker niet. Maar dat wil daarom niet zeggen dat ik niet kan doorsputteren als ik mijn lange termijn toekomst opoffer.

Boven uw stand leven is niet noodzakelijk problematisch op korte termijn. Onze eigen begrotingen laten dat ook duidelijk zien. Maar op lange termijn of als je op korte termijn niet gewoon boven uw stand leeft maar belachelijk boven uw stand leeft (wat het geval is voor Rusland op dit moment) dan wreekt zich dat in de toekomst. Maar de pijngrens in een democratie ligt een pak lager dan bij een autocratie zoals Rusland er 1 is.

Dat verschil onderschatten veel mensen echter. En het is goed dat we dat ook nog eens een keer zien... dat doet sommige mensen ook nog eens nadenken.

Rusland heeft nu wel erkend dat het hun drones waren, maar dat Polen zeker geen doelwit was en ze bereid zijn tot overleg met Polen. Dat is toch wel een zeer on-russische aanpak (die normaal bestaat uit het staalhard ontkennen van de feiten).

https://www.nieuwsblad.be/buitenlan...lwit-we-zijn-bereid-tot-overleg/27532830.html
Het wijst er ook op dat de Russische drones die "naar verluidt de de grens met Polen overgestoken zouden hebben" slechts een bereik hadden van 700 kilometer.

Lijkt mij eerder weer typische Russische double speak om verder wat wappies op te hitsen.

Wat bedoel je hiermee? We leven in een vrije democratie, dus ik begrijp niet goed hoe wij 'marionetten' zijn. Ik vind dat zo'n oneliners die nergens op slaan.
Ben je nu niet een beetje goedgelovig? Op papier is het hier idd een democratie, in de praktijk echter eerder een particratie want wij bepalen helemaal niet wie in de regering stapt.

En als de shit hits the fan dan komen de dictatoriale trekjes zeer snel boven. Corona al vergeten? Blijf in uw kot... bepalen wie je mag zien... etc etc.

Ben je nu niet een beetje goedgelovig? Op papier is het hier idd een democratie, in de praktijk echter eerder een particratie want wij bepalen helemaal niet wie in de regering stapt.

En als de shit hits the fan dan komen de dictatoriale trekjes zeer snel boven. Corona al vergeten? Blijf in uw kot... bepalen wie je mag zien... etc etc.
Hoe durft de overheid maatregelen nemen om een dodelijke zeer besmettelijke ziekte af te remmen!
Leve het vrije Rusland dat de ziekte liet rondgaan

Hoe durft de overheid maatregelen nemen om een dodelijke zeer besmettelijke ziekte af te remmen!
Tja, bedankt om mijn punt te maken zeker? Als het moet zal de dienstplicht rap ingevoerd zijn. Misschien komt men u coronagewijs wel uit u kot sleuren om in de kazerne te steken. Hoe durft de overheid maatregelen nemen om deze dodelijke dreiging af te remmen.
Leve het vrije Rusland dat de ziekte liet rondgaan
Precies toch niet zo erg aangezien ze zonder problemen al jarenlang oorlog voeren?

Tja, bedankt om mijn punt te maken zeker? Als het moet zal de dienstplicht rap ingevoerd zijn. Misschien komt men u coronagewijs wel uit u kot sleuren om in de kazerne te steken. Hoe durft de overheid maatregelen nemen om deze dodelijke dreiging af te remmen.

Precies toch niet zo erg aangezien ze zonder problemen al jarenlang oorlog voeren?

Russia had the tenth-highest number of confirmed cases in the world, after the United States, India, France, Brazil, Germany, South Korea, the United Kingdom, Italy and Japan. According to detailed data published by the Federal State Statistics Service (Rosstat), 114,268 people with COVID-19 died between April and November 2020.[5][6] However, over 300,000 excess deaths[7] were reported in the same time period, suggesting that the official pandemic death tally greatly underestimated the true number of COVID-19 related deaths.[8][9]

Analysis of excess deaths from official government statistics, based on births and deaths and excluding migration, showed that Russia had its largest ever annual population drop in peacetime, with the population declining by 997,000 between October 2020 and September 2021, which demographer Alexei Raksha interpreted as being primarily due to the COVID-19 pandemic.

En Wiki geeft een fatality rate van 1,87% voor Rusland vs 0,7% voor België (en wrsch is Rusland een onderraportering vs een overraportering voor België).

Nu Rusland heeft evengoed lockdowns gedaan, maar hun ziektezorg is natuurlijk slechter dan die van ons;

Ahja ik ken eigenlijk geen enkel land waar de regering door het volk verkozen wordt. Een hoop waarbij het staatshoofd/regeringsleider gekozen wordt, maar niet de effectieve regering. En we zijn een parlementaire democratie, dus wij kiezen het parlement (en meestal wordt de leider van de grootste partij ook regeringsleider, toch minstens tot Leterme is die logica gevolgd).

Volgens analyse van Poolse sociale media comments ligt de schuld voor de drone situatie voor:

38% bij Oekraine
34% bij Rusland
15% bij de Poolse regering
8% bij de Poolse media
5% bij Navo

Waanzin hoe onze sociale media zo geinfiltreerd is geworden en als een Trojaans paard tegen ons gebruikt wordt.

Kolonel Housen heeft nog eens gesproken.
Volgens analyse van Poolse sociale media comments ligt de schuld voor de drone situatie voor:

38% bij Oekraine
34% bij Rusland
15% bij de Poolse regering
8% bij de Poolse media
5% bij Navo

Waanzin hoe onze sociale media zo geinfiltreerd is geworden en als een Trojaans paard tegen ons gebruikt wordt.
Ik kan mis zijn maar waarom heb ik zo het gevoel dat in België de cijfers niet veel verschillend zouden zijn?

Intussen vindt Housen het jammer dat maar 1/3de van de drones zijn neergehaald.
Housen wie? Is dat één of andere generaal? :tongue:

Kolonel Housen heeft nog eens gesproken.

Ik kan mis zijn maar waarom heb ik zo het gevoel dat in België de cijfers niet veel verschillend zouden zijn?

Housen wie? Is dat één of andere generaal? :tongue:
Ik weet ook niet hoe het bij jullie zit maar van de mensen die ik ken die tegenwoordig nog op sociale media politiek bediscussiëren zijn het allemaal conspiracy/wappie/ VB-types. Normale mensen doen dat toch niet echt meer. Die zitten op BG. :unsure:
Dus een analyse van sociale media zegt volgens mij niet echt veel over wat de gemiddelde Pool denkt.

Als het een half miljoen kost om een drone van 60k euro neer te halen dan is het toch logisch dat men daar niet te veel dure munitie wilt aan verspillen, wanneer er geen reëel gevaar is.
De meerderheid van de drones die zijn neergekomen waren decoys. Men heeft dat op één of andere manier kunnen bevestigen tijdens de vlucht en heeft die vervolgens niet neergehaald omdat dat het risico niet waard was.
Ik hoop dat men dan bezig is met lowcost anti-drone afweer in mekaar te boksen, zodat je dat voor een fractie van de kost kan doen in de toekomst.
Men heeft dat systeem technisch gezien al APKWS.
Ik weet ook niet hoe het bij jullie zit maar van de mensen die ik ken die tegenwoordig nog op sociale media politiek bediscussiëren zijn het allemaal conspiracy/wappie/ VB-types. Normale mensen doen dat toch niet echt meer. Die zitten op BG. :unsure:
Dus een analyse van sociale media zegt volgens mij niet echt veel over wat de gemiddelde Pool denkt.
Ik kan het artikel niet meer terugvinden maar er was een groep die voorspelde dat we de komende dagen/wegen een verhoging van Russische propaganda tegen de NATO en tegen Oekraïne gingen mogen verwerken alsook positieve beeldvorming van de Putin-verstehers zoals Trump en Orban. Allemaal het gevolg van de drones in Polen.

...
De meerderheid van de drones die zijn neergekomen waren decoys...

Om daar op in te pikken:
Volgens ‘WELT’ vond er gisterenmiddag een interne NAVO-veiligheidsbriefing plaats, waarbij nieuwe, voorheen onbekende details over het incident werden onthuld. De krant vernam dat er volgens voorlopig Pools onderzoek vijf drones op een directe vliegroute naar een NAVO-basis vlogen.
Het bijzondere is dat de NAVO via de betrokken basis militaire goederen aan Oekraïne levert”, aldus de krant.
Er wordt niet uitgegaan van een directe aanval, aangezien er geen explosieven zijn gevonden tussen de wrakstukken.

Terug
Bovenaan