Dat de huidige grenzen in heel de wereld niet altijd overeenkomen met sociale, culturele of vroegere soevereine grenzen uit de geschiedenis is toch niets nieuw.Linkdroppen mag hier niet, dus hopelijk geen straf hiervoor, maar voor wie wat interessante geschiedenis achtergrond bij dit conflict wilt, vind ik dit toch een interessant interview/gesprek:
Wat ik er vooral uit meeneem: zelfs al 'volg' je Rusland in hun 'logica' dat Oekraïne historisch/cultureel bij hun hoort, als bakermat van hun geschiedenis, dan is dat nog altijd je reinste hypocrisie, want ze gaan Koningsberg/Pruisen ook niet teruggeven aan Duitsland.
Enkel voor de Krim terug aan Rusland te geven valt er misschien nog iets te zeggen, maar de rest van Oekraïne heeft zeker en vast het recht om zich weg te bewegen van de Russische invloedsfeer als ze er zelf voor kiezen.
Dat is overal in de wereld. Niemand ontkent dat ook niet.
Het probleem is dat ze vinden dat ze de klok manu militari of door destabilisatie van een andere staat kunnen terugdraaien.
Ik vind de ,maar de rest van Oekraïne dan ook niet gepast.
Oekraïne heeft over heel zijn grondgebied het recht om zich te bewegen van de Russische invloedsfeer punt
Er is geen maar.
Dat landen onderling landwissel doen is hun recht.