Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hoe geloofwaardig is dat nog.. Watch what they do, not what they say.Er zou terug sprake zijn om luchtafweer te bevoorraden.
![]()
Trump says Putin 'wants to keep killing people,' signals US may send Patriots to Ukraine
"It just seems like he wants to go all the way and just keep killing people. It's not good," U.S. President Donald Trump said.kyivindependent.com

Inderdaad..Hoe geloofwaardig is dat nog.. Watch what they do, not what they say.![]()
Ik vind zijn uitspraken in zekere zin wel logisch. Trump wil gewoon aanzien worden als de grote leider die de oorlog heeft doen stoppen. Hij wil een trofee om mee te pronken.Hoe geloofwaardig is dat nog.. Watch what they do, not what they say.![]()

Blijkbaar zou Trump maandag een grote aankondiging doen ivm Rusland? Extra sancties? Meer wapens voor Oekraïne? Volledige overgave van de VS aan Putin? Miss verkiezing in Moskou?![]()
Blijkbaar zou Trump maandag een grote aankondiging doen ivm Rusland? Extra sancties? Meer wapens voor Oekraïne? Volledige overgave van de VS aan Putin? Miss verkiezing in Moskou?![]()
Je moet iets doen om de nominatie Nobelprijs voor de Vrede kracht bij te zetten natuurlijk.Oei, morgen Moskou platgebombardeerd dus.
Die heeft hij allang binnen. Wie gaat hem (durven) tegenhouden?Je moet iets doen om de nominatie Nobelprijs voor de Vrede kracht bij te zetten natuurlijk.
Het Nobelcomité?Wie gaat hem (durven) tegenhouden?
Met Trump is het natuurlijk altijd raden wat er gaat komen, maar ergens denk ik dat hij er gewoon genoeg van heeft dat Poetin zijn zin blijft doen. En als zo'n machomannetje als Trump er genoeg van heeft kan er van alles gebeuren, zeker nu China openlijker Rusland begint te steunen.Blijkbaar zou Trump maandag een grote aankondiging doen ivm Rusland? Extra sancties? Meer wapens voor Oekraïne? Volledige overgave van de VS aan Putin? Miss verkiezing in Moskou?![]()
Ah wel Zelensky heeft vandaag bevestigd (zie oa op HLN) dat Trump de wapenleveringen alvast terug heeft opgestart (waarschijnlijk is zijn 'ego' toch wat gekrenkt nu Poetin hem aan het lijntje houdt).Met Trump is het natuurlijk altijd raden wat er gaat komen, maar ergens denk ik dat hij er gewoon genoeg van heeft dat Poetin zijn zin blijft doen. En als zo'n machomannetje als Trump er genoeg van heeft kan er van alles gebeuren, zeker nu China openlijker Rusland begint te steunen.
Hegseth had die leveringen stopgezet zonder dat Trump ervan wist (zogezegd).Ah wel Zelensky heeft vandaag bevestigd (zie oa op HLN) dat Trump de wapenleveringen alvast terug heeft opgestart (waarschijnlijk is zijn 'ego' toch wat gekrenkt nu Poetin hem aan het lijntje houdt).
Trump draait met de wind mee hé en is enorm onvoorspelbaar. Hij wil eigenlijk gewoon dat de wereld rondom hem draait. "Me myself and I".
Dat net vandaag de Russische buitenlandminister de innige band met Noord-Korea prijst, maakt me gewoon nieuwsgieriger naar wat Trump maandag zal zeggen. Oude vijand Rusland geruggesteund door nieuwe vijand China terwijl hij ligt te rampetampen met Noord-Korea.Ah wel Zelensky heeft vandaag bevestigd (zie oa op HLN) dat Trump de wapenleveringen alvast terug heeft opgestart (waarschijnlijk is zijn 'ego' toch wat gekrenkt nu Poetin hem aan het lijntje houdt).
Trump draait met de wind mee hé en is enorm onvoorspelbaar. Hij wil eigenlijk gewoon dat de wereld rondom hem draait. "Me myself and I".
Trump wil Oekraïne nu ook offensieve wapens leveren: radicale koerswijziging
President Donald Trump zal maandag een nieuw, “agressief” wapenplan aankondigen voor Oekraïne, waarbij voor het eerst ook offensieve wapens worden geleverd. Dat bevestigen meerdere bronnen aan Axios. Tot nu toe benadrukte Trump dat hij alleen defensieve steun wilde bieden, om escalatie met Rusland te vermijden.
De koerswijziging toont een groeiende onvrede bij Trump over het optreden van Vladimir Poetin. Het Witte Huis maakt zich volgens ingewijden op voor een “volgende fase” in de Oekraïne-strategie, met meer druk en meer wapens.Volgens Axios is het plan deels een omweg: de VS zal wapens verkopen aan NAVO-bondgenoten, met de afspraak dat zij deze vervolgens doorgeven aan Oekraïne. Trump bevestigde het principe in een interview met NBC News. Het plan volgt op gesprekken met Europese leiders in het Vaticaan, waar Trump onlangs nog samenkwam met Zelensky, Macron en Starmer.
Geen invoertarieven op tropisch fruit...Blijkbaar worden er offensieve wapens geleverd door de US aan Oekraine. Navo landen betalen... art of the deal.
Mijn gevoel is dat Oekraine zo wel het testveld wordt waar alle mogendheden hun wapentuig kunnen uittesten vooraleer de grote oorlog start.
Het zou ook gaan om extra tarieven voor landen die Russische olie kopen. Dus als China olie koopt van Rusland, gaat de VS extra tarieven opleggen aan China. Allez, voorlopig toch, zal volgende week al weer anders zijn...Trump dreigt met 100 tot 500% tarieven op Rusland (en bondgenoten) indien er geen wapenstilstand komt.
Maar ik begrijp het niet zo goed. Rusland handelt toch al niet zoveel met de US momenteel door al de sancties? Hoe zullen hogere tarieven Rusland treffen?