Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Volgens wat ik lees (op X) is dit wat het Kremlin verkondigt i.v.m. de ceasefire::

The Russian version by the Kremlin also mentions the following demands for a 30 day ceasefire:
1. Stop on any military aid from the U.S. and any other ally.
2. Stop on intelligence sharing [so Ukraine doesn’t know when and if Russia is preparing to attack it].
3. Stop draft.

Volgens wat ik lees (op X) is dit wat het Kremlin verkondigt i.v.m. de ceasefire::

The Russian version by the Kremlin also mentions the following demands for a 30 day ceasefire:
1. Stop on any military aid from the U.S. and any other ally.
2. Stop on intelligence sharing [so Ukraine doesn’t know when and if Russia is preparing to attack it].
3. Stop draft.

Zucht, onze dealmaker kan beter op pensioen. Dit is gewoon oerslecht onderhandeld.

Dat weet je dus totaal niet...

Voor hetzelfde geld had Poetin Trump 3 jaar geleden zwaar uitgelachen met dit voorstel. Terwijl door al de resources en manpower die Rusland verloren is over die 3 jaar dat dit nu een levenslijn is voor Poetin.

Voor hetzelfde geld als Biden nu was opnieuw verkozen en het nog 2 jaar had getrokken had Poetin niets anders kunnen doen dan zwaardere toegevingen doen.
Koffiedik kijken. Voor mij voelt het gewoon op dit moment aan als een soort van capitulatie voor Oekraïne omdat Amerika het beu is en eigenlijk zelf annexatie wel ziet zitten.

Maar als Trump zijn strategie is om dit te doen stoppen om Rusland tegen China te kunnen gebruiken dan mag hij dat toch serieus op zijn buik gaan schrijven. En Westerse bedrijven die terug in Rusland actief willen zijn gaan serieuze bedragen mogen dokken... wat ook nog pijnlijk gaat zijn en waarmee Rusland een stuk van de verliezen en problemen weer kan tolereerbaar maken.
En dan nog afwachten wat zoal de kost is voor Oekraïne en Europa...
Weten idd niet, maar voor de perceptie is het perfect. Het gaat imo niet om de kwaliteit van de deal - er moest er gewoon een zijn, en die moet positief ogen voor Trump. Benieuwd naar Trump zijn reactie - die gaat 24 karaat bezet met edelstenen zijn … waar anderen niet in geslaagd zijn heb ik … blablablabla

Oekraïne is zwaar gesjareld en ik zie niet hoe of wie dit gaat veranderen.

Hier gaat toch geen zinnig mens mee akkoord?
We veronderstellen dat het klopt dat er een deal is tussen de VS en Rusland - Das een leuke oefening: stel dat Oekraïne dit weigert en dat logisch en perfect detailleert waarom - in de wetenschap dat Trump die uitleg niet aanvaard. Wat doe je als Oekraïne zijnde?

Europa zal wel weer de bonen gefret hebben als ze dit afwijzen, dat zie je van ver aankomen.

En hops, US steun aan Oekraine weer van de baan.

We veronderstellen dat het klopt dat er een deal is tussen de VS en Rusland - Das een leuke oefening: stel dat Oekraïne dit weigert en dat logisch en perfect detailleert waarom - in de wetenschap dat Trump die uitleg niet aanvaard. Wat doe je als Oekraïne zijnde?
Niet akkoord gaan. Wetende dat meer mensen gaan sneuvelen.
Maar ik ben dan ook eerder iemand die eerder geen deal heeft dan een slechte deal, ongeacht wat dat zou kosten. En ik begrijp dat anderen zo helemaal niet zouden reageren. En dat het gemakkelijk is als keyboardwarrior om die positie in te nemen.

Niet akkoord gaan. Wetende dat meer mensen gaan sneuvelen.
Maar ik ben dan ook eerder iemand die eerder geen deal heeft dan een slechte deal, ongeacht wat dat zou kosten. En ik begrijp dat anderen zo helemaal niet zouden reageren. En dat het gemakkelijk is als keyboardwarrior om die positie in te nemen.
Ik hoop dat er achter de schermen wel dialoog is tussen de VS en Oekraïne, wie weet is Trump ergens toch ook wat diplomatisch

Benieuwd naar Trump zijn reactie
Ik niet. Ik heb nog geen nieuwsberichten gelezen maar ik zal even eens raden wat Trump zijn woorden gaan zijn en ik zal bij benadering dichtbij zijn bewoording zijn denk ik ..

Deze gaat vermoedelijk zijn: "This was a very great conversation. This is a very good start to end this war once and for all!
En hij zal eindigen met de woorden (opnieuw): If I was president this war would never have started!"

Het gaat voor Oekraine (en Europa) om blijvende ondersteuning van de VS.

Net die steun en alle andere steun stoppen wordt nu door Rusland als voorwaarde gesteld om te beginnen onderhandelen.
Oekraine kan dit niet aanvaarden, want dan zijn ze een vogel voor de kat.

Als Trump de steun stopt als Oekraine niet meegaat in dit verhaal en eveneens de steun stopt als Oekraine wel meegaat in dit verhaal, dan stopt de VS steun altijd. In het eerste geval is er dan the coalition of willing nog die dan weer diametraal tegenover de VS en Rusland staat.

Zelensky "steunt staakt-het-vuren voor energie-infrastructuur, maar wil details horen van Trump"​

De Oekraïense president Volodymyr Zelensky zegt dat hij instemt met een tijdelijk stopzetten van aanvallen op de energie-infrastructuur, maar hoopt tegelijk dat hij van Donald Trump meer details zal krijgen over diens telefoongesprek met Vladimir Poetin.
Hij herhaalde ook dat gesprekken over Oekraïne niet tot resultaten zullen leiden als Oekraïne daar zelf niet bij betrokken is.
Zelensky zegt dat de voorwaarden die Poetin stelt voor een bestand tot doel hebben om Oekraïne te verzwakken. Volgens Zelensky zijn Russische troepen bezig met een opbouw in de regio van Soemi. de komende maanden vreest hij voor Russische offensieven aan het front bij Soemi, Charkiv en Zaporizja. (vrt)

Terug
Bovenaan