Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dit is sarcastisch?
Ik moet het vragen want het is 2025 en in deze tijden lopen realiteit en sarcasme dikwijls gewoon door elkaar.
Aan de andere kant als er geen luchtaanvallen meer zijn, dan kunnen bepaalde troepen van Oekraïne misschien ook meer vrijgemaakt worden voor de frontlinie die anders als luchtafweer dienden in de rest van Oekraïne.Wint Rusland niet het meest bij een staakt-het-vuren van een maand? Die hebben een oorlogseconomie, die gaan in die maand toch goed gebruik kunnen maken van extra verdedigen, resupplyen en wat ook nog?
Want anders kan ik die u turn van Amerika niet begrijpen. Die doen alles in voordeel van de Russen. Dus als ze dit willen zal dat ook een deal zijn met Rusland?
Maybe I'm too deep in this shit en zie ik het plaatje niet meer, maar ik ben bij alles wantrouwig geworden![]()
Die "grootste aanval van de oorlog" heeft er in mijn ogen niet toe geleid dat Trump van gedachten is veranderd en ik weet ook niet of Zelensky hierin zoveel agency heeft. Achter de schermen is er al heel veel gepraat tussen de teams van Oekraïne en de USA en dat heeft ertoe geleid dat de geesten rijp waren om officieel samen te komen in Saudi-Arabië. Allez, fijn dat je zo'n fanboy bent van Zelensky, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat deze wending geheel op zijn conto te schrijven is.Ik vind het wel zalig gespeeld van Zelensky!
Trump zat nog te roepen tegen hem: "You don't have the cards!".
Dan toont Zelensky met de grootste aanval van de oorlog dat hij toch heel wat kan doen zonder de USA.
De dag erop hervat de USA de support.
Waarom? Dan hebben ze nog enige controle over Oekraïne, zonder hun steun is Oekraïne nergens aan gebonden.
Sterk gedaan!
Het hoogste bod wint, zoiets?...
En cruciaal gaat de reactie van Moskou zijn. Wijzen ze het radicaal af of doen ze een tegenbod en hoe reageert Trump daarop?
...
Oekraïne wil Europese partners mee aan boord trekken, dus dan heeft hij geen keuze. Tenzij Zelensky een Trumpke doet en Europa voor de bus gooit en de liefde verklaart voor Washington, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.Het hoogste bod wint, zoiets?
Of gaat Trump terug 180 graden draaien en vol de kaart van Oekraïne (en misschien Europa) trekken?
dacht hetzelfde...
Ik denk dat heel veel mensen dat dachten en kijk eens aan. Dat soort "fratsen" gaan we nog meer zien, van online trollcampagnes tot dit soort calamiteiten.Toen ik gisteren las dat ze de kapitein gearresteerd hebben dacht ik meteen 'zou dat geen Rus kunnen zijn?...'
Een morele opsteker en een symbolische overwinning was het zeker, maar de vraag werd wel eens gesteld of al die moeite en manschappen niet beter was gebruikt om de opmars van de Russen in de Donbas af te remmen of te stoppen.![]()
Oekraïense operatie in Koersk lijkt zo goed als voorbij: Russische vlag gehesen in centrum van enige overgebleven stad
Na meer dan zeven maanden loopt de Oekraïense bezetting van de Russische grensregio Koersk op zijn laatste benen. Op beelden van deze ochtend is te zien hoe Russische militairen het centrale plein van Soedzja in handen hebben, de enige grotere stad in de regio die de uitvalsbasis van de...www.demorgen.be
Beetje jammer maar zat er aan te komen zeker. Kan de vraag gesteld worden of het dit waard is geweest en die troepen niet beter ergens anders werden ingezet. Maar bon, niemand heeft een glazen bol en ik wet ook goed dat het natuurlijk makkelijk spreken is achteraf.
Hoewel ik heel die situatie met een Russische kapitein zeer komisch vind, moeten we nu ook geen grote complottheorieën gaan verspreiden voorlopig. Dat een kapitein van een schip wordt gearresteerd is niet abnormaal als zijn schip betrokken is in een zwaar incident.
Onderstaande video legt het goed uit.
![]()
Oekraïense operatie in Koersk lijkt zo goed als voorbij: Russische vlag gehesen in centrum van enige overgebleven stad
Na meer dan zeven maanden loopt de Oekraïense bezetting van de Russische grensregio Koersk op zijn laatste benen. Op beelden van deze ochtend is te zien hoe Russische militairen het centrale plein van Soedzja in handen hebben, de enige grotere stad in de regio die de uitvalsbasis van de...www.demorgen.be
Beetje jammer maar zat er aan te komen zeker. Kan de vraag gesteld worden of het dit waard is geweest en die troepen niet beter ergens anders werden ingezet. Maar bon, niemand heeft een glazen bol en ik wet ook goed dat het natuurlijk makkelijk spreken is achteraf.
Rusland heeft er zelfs de hulp van Noord-Korea voor moeten inroepen, dus het was het sowieso wel waard.Een morele opsteker en een symbolische overwinning was het zeker, maar de vraag werd wel eens gesteld of al die moeite en manschappen niet beter was gebruikt om de opmars van de Russen in de Donbas af te remmen of te stoppen.
Het was het waard geweest als ze het gebied 1. hadden kunnen behouden en 2. een groter gebied hadden veroverd met belangrijke strategische assets. Het was geen maat voor niets geweest, want het toont aan dat ze in staat zijn om terug te vechten en het waseen morele opsteker. Een pasmunt bij de onderhandelingen is het niet geworden en was het nooit geweest.Rusland heeft er zelfs de hulp van Noord-Korea voor moeten inroepen, dus het was het sowieso wel waard.
Dit dus.Dat weet inderdaad ieder weldenkend mens. Helaas behoort de Amerikaanse president "en zijn medestanders" niet tot die categorie.
Inderdaad dit was vooral een morale opsteker. Maar daar stopt het ook mee.Het was het waard geweest als ze het gebied 1. hadden kunnen behouden en 2. een groter gebied hadden veroverd met belangrijke strategische assets. Het was geen maat voor niets geweest, want het toont aan dat ze in staat zijn om terug te vechten en het waseen morele opsteker. Een pasmunt bij de onderhandelingen is het niet geworden en was het nooit geweest.