Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Goeike 😅

Bijlagen

• IMG-20250308-WA0000.jpg
    IMG-20250308-WA0000.jpg
    164,3 KB · Weergaven: 24
Hehe, we zijn goed bezig in de EU als Rusland zegt dat het een slecht plan is.

Wat hadden ze nu verwacht?
Rusland ziet het als een bedreiging, dus 't is een goed plan.

ook niet onlogisch dat Rusland een plan dat er komt omwille van de dreiging van Rusland, als een bedreiging ziet he.
en wat moet de EU anders, doen zoals Trump van Oekraine verwacht, en Rusland laten doen?

Ho maar...
hoe durf je jezelf zomaar te verdedigen tegen onze aanval?
Hoe durf je intolerant zijn voor onze intolerantie?

Vermoeiend is het....

Ho maar...
hoe durf je jezelf zomaar te verdedigen tegen onze aanval?
Hoe durf je intolerant zijn voor onze intolerantie?

Vermoeiend is het....
Dit begint mij wel op te vallen.

Soms nemen ze een paragraaf (bijna ne copy / paste) over dewelke ooit al eens gepost of gezegd is en vervangen ze gewoon het woordje Rusland in de EU. :tongue:

Vind dit anderzijds ook wel interessant.
Link

In mijn ogen is de enige manier om deze oorlog te stoppen dat Zelensky en Poetin met elkaar in gesprek gaan en een akkoord sluiten. Anders duurt deze oorlog nog jaren en kost hij nog vele mensenlevens en enorm veel belastinggeld.

Over twee jaar: promotie in je lokale frituur. Friet met mayonaise voor de stuntprijs van €100...
We zitten nog vijf jaar opgescheept met Ursula von der Leyen. Waarom zij herverkozen is? Joost mag het weten.

Als Rusland het wil is er vandaag nog vrede inderdaad …ze moeten gewoon stoppen met schieten en aanvallen .
Het werd tijd dat Europa zich herbewapend tegen mogelijke buitenlandse agressors of dit nu Rusland , Japan of Amerika is . ;)

Link

In mijn ogen is de enige manier om deze oorlog te stoppen dat Zelensky en Poetin met elkaar in gesprek gaan en een akkoord sluiten. Anders duurt deze oorlog nog jaren en kost hij nog vele mensenlevens en enorm veel belastinggeld.

Over twee jaar: promotie in je lokale frituur. Friet met mayonaise voor de stuntprijs van €100...
We zitten nog vijf jaar opgescheept met Ursula von der Leyen. Waarom zij herverkozen is? Joost mag het weten.

Die dame kan niet lezen. En dit is aanstellerig gedrag en super oninteressant. Jaja, ik heb het niet uitgekeken... Om nog te zwijgen volledig langs de kwestie. Aangezien die 800 miljard niet dient voor Oekraïne maar voor Europa ( wat niet wil zeggen dat een stuk aan Oekraïne gegeven wordt). Om ervoor te zorgen dat de EU ook hard power heeft die ontradend kan werken. Ipv enkel soft power.

De enige manier om de oorlog te stoppen is om Oekraïne, Rusland zo'n bloedneus te geven dat hij geen goesting heeft om dat nog ooit te proberen. We KUNNEN niet toestaan dan landjegrab acceptabel is of als acceptabel gezien mag worden gewoon omdat je sterker bent dan uw geburen of omdat je een atoombom hebt.
Nope dat kan niet.

Het moment dat je nu toegeeft want belastingsgeld of mensenlevens is voldoende om in de toekomst weer toe te geven. En die verwachting te zetten in een geopolitieke context. Wat het risico verhoogt op conflicten en meer mensenlevens en belastingsgeld dat opgeofferd wordt.
En neen friet met mayonaise gaat dan geen 100€ zijn.
Of we moeten spreken over 1000'en jaren of zo.

Urusula reageert gewoon op de situatie. Niet meer, niet minder. Al ben ik wel curieus wie jij dan had verwacht om aan de knoppen te zitten. Of wel verkozen had moeten zijn.

Link

Oh kijk Eva. Toeter van de Great Replacement Theory. Spreker op CPAC. En nu dus dit.

Dat mens mag wat mij betreft gerust naar Rusland verscheept worden. Eens kijken of ze het daar zo leuk vind.

Eva Vlaardingerbroek, voormalig politica bij de anti-Europese partij de FVD. Verschillende optredens in shows van Tucker Carlson, waar zij tijdens de Covid-Pandemie kwam spreken over het feit dat "Europa zijn vrijheid aan het verliezen was" en "Dat de EU op weg was naar een tiraniek systeem van massa surveillance en controle". Verder heeft zij ook gewerkt voor het Zweedse youtubekanaal Riks dat geassocieerd is met Sverigedemokraterna, een extreem-rechtse partij die zich sinds jaren pro-Russicsh opstelt en "kritisch" ten opzichte van de EU en de NAVO, een standpunt dat alleen gewijzigd is na massale kritiek volgend op de Russische invasie van Oekraïne. Ze verscheen ook op de talk show van Mark Steyn en op het rechts-populistische kanaal "Achtung, Reichelt". Ze beschrijft zichzelf online als de "shieldmaiden of the far-right". In haar privé had ze een relatie met de Franse auteur Julien Rochedy die leider was van de jongerenvleugel van het Front National, ook een notoire Pro-Russische partij.
Haar Instagram pagina staat vol met leugens over EU-politici en typische bullshit die je tegenkomt op de gemiddelde facebook pagina van MAGA, de PVV of het Vlaams-Belang.

Maar hey, ik ben er zeker van dat zij een betrouwbare bron zal zijn.

Laatst bewerkt:
Waarom wordt een extreemrechts politicus opgevoerd als relevant? Ex-lid van Forum voor Democratie en waarschijnlijk in de zakken van de Rusland.

Ik ben het echt zo strontbeu he. 800 miljard is godverdomme nog veel te weinig en zou minstens het dubbele moeten zijn. Nee, die voorstellen van Trump en andere Putinverstehers om te gaan praten met dictator Poetin zijn helemaal niet de magische oplossing. Bijna 11 jaar na de illegale annexatie van de Krim moet dit toch echt duidelijk zijn dat er totaal niet mee gepraat kan worden. Verdrag na verdrag wordt geschonden, hij overspoelt het Westen met fake news, democratie in het Westen wordt grondig ondermijnd met cyberaanvallen, verkiezingen worden beïnvloed enz.
In de laatste 2 dagen weer grote aanvallen op energie-infrastructuur en civiele doelwitten en dan wilt hij praten over een wapenstilstand. Net zoals ze in 2022 aan het overleggen waren met Oekraïne en terwijl massale aanvallen uitvoerden? Betrouwbaar? Nee hoor. Dat iemand nog zo naïef is om dat te geloven. Bah.

Zoals het gezegde gaat 'zachte heelmeesters maken stinkende wonden'. Wel, als ze onder druk van Trump moeten praten zal dat een zachte heelmeester zijn die een zeer stinkende wonde zal maken. Want jaren later zal hij met nog eens een voorwendsel het nog eens proberen. En weer zullen ze daar met zijn allen staan: 'alé, wie had dat nu gedacht?' En dan zal het weer gezaag en geklaag zijn dat we zoveel geld er moeten tegenaan smijten.

Awel, smijt er nu genoeg geld tegenaan. De korte pijn. Geef Oekraïne godverdomme nog het dubbele, geef ze alles wat ze nodig hebben om iedere Rus van hun grondgebied te verjagen en weg te houden. En als er een spoedprocedure is, gebruik ze en maak ze zo snel mogelijk NAVO-lid. Dan heeft die rotte Rus en zijn hielenlikker Loekasjenko een NAVO-grens aan zijn kl*ten van de Zwarte Zee tot de Barentszee. Een welgemeende f*ck you.

Ik snap dat echt niet, echt niet. Hoe kunt ge nu denken dat toegeven aan de grillen van een dictatoriale massamoordenaar de weg vooruit is? Hallo? Rusland wil helemaal geen vrede...

Reset your social media.

Zou het geen tijd zijn om X aan banden te leggen? Je ziet er heel wat fake news op dat bijkomend potentieel gevaarlijk is.
Waarom dulden we nog een platform dat een podium geeft aan mensen die het beste niet voor Europa hebben. De eigenaar van het platform staat potverdekke nazigroeten te brengen voor duizenden mensen.

We moeten Europa op alle fronten verdedigen, niet alleen op het fysieke front maar ook aan het cyberfront!

Toevallig wordt er net nu geen info aan Oekraïne gegeven en is Rusland perfect op de hoogte waar het zwakke punt van Oekraïne ligt.

Kan de staat de Audi fabriek niet overkopen (er lijken toch geen geïnteresseerden zijn waar Audi aan wil verkopen) en daarin wapentuig voor Oekraïne produceren?
2 vliegen in 1 klap.

Ah ja, wist ik niet.

Deze opmerking van de burgemeester is inderdaad niet onbelangrijk:
Maar die fabrieken mogen geen oorlogsdoelwit zijn. Je moet in de eerste plaats denken aan de veiligheid van de Brusselaars en Vorstenaars.

Het is maar: we kunnen niet alle oude fabriekssites blijven ombouwen tot kantoorruimtes. En ze laten leegstaan is ook belachelijk. Aan de ene kant is er in Vlaanderen ruimte te kort en dan staan die dingen leeg.

Terug
Bovenaan