Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Rusland is al langer bezig met een pro-nataliteitsbeleid omdat het demografisch niet bepaald de goede richting uit gaat.
Zeker in het "Verre Oosten" van Rusland is het vaak dramatisch, wat ergens ook logisch is in zo'n sterk gecentraliseerd land waar je best verhuist naar Moskou, St-Petersburg, of Novosibirsk als je een toekomst wil.

Zeker in het "Verre Oosten" van Rusland is het vaak dramatisch, wat ergens ook logisch is in zo'n sterk gecentraliseerd land waar je best verhuist naar Moskou, St-Petersburg, of Novosibirsk als je een toekomst wil.
Tjah, arctisch gebied is nu ook niet echt iets waar het zo leuk is om te wonen, tenzij je graag hebt dat uw ballen eraf vriezen. Maar dan kan je weer geen 8 kinderen maken.

Openlijk steunt een "ruime" meerderheid van de Russen nog steeds de oorlog.
Echter wanneer mensen vrij anoniem hun zegje kunnen doen dan mag je dat woordje ruime dus gerust schrappen. Dat klopt (al even) niet (meer)

Russians' Support for Ukraine War Hits Rock Bottom

Eerlijk? Ik denk dat de oorlogsmoeheid bij elke zijde er een beetje (stevig) is in geslopen.
En dat is logisch. Soms krijg je wel wat positief of negatief nieuws te verwerken maar noch Rusland, noch het Westen + Oekaïne ziet momenteel nog veel verschuivingen gebeuren aan het front he.

Zou jij willen wonen dan in yakutsk ? Dat Verre Oosten is zoals Noord-Canada.
In Polen en Hongarije promoot men ook om meer kinderen te maken , zo erg lijkt mij dat niet.

Ongelofelijk die cijfers de laatste tijd. Equivalent van elke twee weken bijna een gemiddeld Vlaams dorp.

kP9DKbyHX38PByRBqEaH8MzC.png

Ongelofelijk die cijfers de laatste tijd. Equivalent van elke twee weken bijna een gemiddeld Vlaams dorp.

kP9DKbyHX38PByRBqEaH8MzC.png
Dat zijn inderdaad behoorlijke aantallen, haast onwerkelijk om je dat in te beelden. Het Russische ministerie maakt zelf geweg van 750 KIA/gewonde militairen van AFU op 30/11 - maar wellicht moet dat met een korrel zout worden genomen. Benieuwd wat de werkelijke tol is aan beide zijden tegen dat de oorlog gedaan is, we zouden achterover vallen.

Dat zijn inderdaad behoorlijke aantallen, haast onwerkelijk om je dat in te beelden. Het Russische ministerie maakt zelf geweg van 750 KIA/gewonde militairen van AFU op 30/11 - maar wellicht moet dat met een korrel zout worden genomen. Benieuwd wat de werkelijke tol is aan beide zijden tegen dat de oorlog gedaan is, we zouden achterover vallen.
Meer dan een miljoen na het einde van de oorlog zeker? Al dan niet rechtstreeks of onrechtstreeks. :support:
(Neen zover zijn we nog niet maar de oorlog is nog niet gedaan hé)

Zou jij willen wonen dan in yakutsk ? Dat Verre Oosten is zoals Noord-Canada.
In Polen en Hongarije promoot men ook om meer kinderen te maken , zo erg lijkt mij dat niet.
Niks mis met het geboortecijfer te willen opkrikken...maar voorstellen van dat te doen door abortus en hogere scholing voor vrouwen af te schaffen is toch wat apart.
Er is ook een klein verschil tussen geboortes aanmoedigen en vinden dat iedere vrouw 5+ kinderen moet krijgen "voor het moederland".

Niks mis met het geboortecijfer te willen opkrikken...maar voorstellen van dat te doen door abortus en hogere scholing voor vrouwen af te schaffen is toch wat apart.
Er is ook een klein verschil tussen geboortes aanmoedigen en vinden dat iedere vrouw 5+ kinderen moet krijgen "voor het moederland".

Ik moet meteen aan Ceaucescu denken, zijn rabiaat nataliteitsbeleid had nare gevolgen. Dat Poetin dat op een aparte manier doet is eerder "normaal" vanuit een zeer conservatief standpunt. Onze maatschappij kijkt eerder neer op vrouwen die thuis blijven om voor kinderen te zorgen, alsof je enkel een nuttige bijdrage kan leveren aan de maatschappij als je voltijds werkt.

Laatst bewerkt:
Poetin heeft een decreet getekend om het leger uit te breiden met 170k manschappen, 2e keer in een jaar en half.

On Friday, December 1, Putin signed a decree increasing the strength of the Russian Armed Forces to 2.209 million people. According to the document, which is posted on the Kremlin website, the number of military personnel should increase to 1.32 million people. This is 170 thousand more than required by Putin’s previous similar decree , signed in August 2022, a few weeks before the mobilization was announced.

According to the expert, as early as December in Russia they may resume conscription for mobilization and call up approximately the same number of military personnel from the reserve as last year. “Perhaps this is precisely what explains the unprecedented mass raids on conscripts during the current draft - military registration and enlistment offices may be in a hurry to fulfill the plan in order to prepare for the mobilization call,” suggests Krivenko.

Last week, Russian authorities raided a Wildberries warehouse in the town of Elektrostal, located in the Moscow region, rounding up over 100 people who were then forcibly transferred to military enlistment offices.
Police raids targeting migrant workers hailing predominantly from Central Asian countries are a frequent occurrence in Russia as authorities seek to crack down on undocumented workers.
However, since the start of the war in Ukraine, these raids have increasingly become part of Russia’s efforts to use migrant workers for bolstering its troop numbers on the battlefield, experts told The Moscow Times in September.

Massa slavernij, als Rus moeten gaan vechten voor een of andere mongool die om een of andere reden de baas kan zijn over miljoenen mensen, waarbij de hogere slaven de rest in het gareel moeten houden.

Krankzinnig.

gaan we als westerse landen eigenlijk blijven talmen? Dan hadden we beter in het begin ons afzijdig gehouden en Oekraiene aan hun lot overgelaten ipv te staan roeptoeren dat we hun gingen steunen om dan achteraf onze kak in te trekken. Man wat een belachelijke regio zijn we eigenlijk.

gaan we als westerse landen eigenlijk blijven talmen? Dan hadden we beter in het begin ons afzijdig gehouden en Oekraiene aan hun lot overgelaten ipv te staan roeptoeren dat we hun gingen steunen om dan achteraf onze kak in te trekken. Man wat een belachelijke regio zijn we eigenlijk.
Blijkbaar wel. Ik ben al een pessimist van nature maar volgend jaar en erna ziet er m.i. niet goed uit voor Oekraïne. In 2024 presidentsverkiezingen in VS, Europese verkiezingen, en dan bijvoorbeeld nog parlementsverkiezingen in Oostenrijk waar de FPÖ vermoedelijk als grootste uit de bus komt.

Stel dat Poetin morgen België aanvalt. Gaat de EU dan zeggen: Hey Poetin, beste vriend zolang je de rest van de EU met rust laat dan is het goed hoor! Dat miniscuul schijtlandje? Ah wel! Dat krijg je GRATIS van ons als we daarmee de vrede kunnen bewaren.

Ja ik ben nu sarcastisch MAAR het vertrouwen in onze grote politieke leiders (zowel in ons land als in Europa) staat bij mij op een erg laag pitje.

Dus ze kunnen mij alleen nog maar positief verrassend lol. Ik zal van iets negatiefs niet meer snel schrikken.

Stel dat Poetin morgen België aanvalt. Gaat de EU dan zeggen: Hey Poetin, beste vriend zolang je de rest van de EU met rust laat dan is het goed hoor! Dat miniscuul schijtlandje? Ah wel! Dat krijg je GRATIS van ons als we daarmee de vrede kunnen bewaren.

Ja ik ben nu sarcastisch MAAR het vertrouwen in onze grote politieke leiders (zowel in ons land als in Europa) staat bij mij op een erg laag pitje.

Dus ze kunnen mij alleen nog maar positief verrassend lol. Ik zal van iets negatiefs niet meer snel schrikken.
Kan het nu eens gedaan zijn met stel dit en stel dat, in pol en actua gaat het over de realiteit en niet enkele denkbeelden en hypotheses

Kan het nu eens gedaan zijn met stel dit en stel dat, in pol en actua gaat het over de realiteit en niet enkele denkbeelden en hypotheses
Het enige dat ik gedaan heb om een statement te maken is Moldavië vervangen door België om het wat extra in de neus te wrijven.
Russische minister Lavrov:"Moldavië wordt volgende slachtoffer in oorlog van Westen"

Het feit is gewoon dat het naïef is te denken dat Poetin zou stoppen bij Oekraïne als wij dat land zouden laten vallen.
Neen Rusland gaat dan gewoon over enkele jaren (na even een adempauze) Moldavië binnenvallen, Letland ..

Ze gaan dat niet in één trek doen maar als de EU blijft aanmodderen dan gebeurt dit volgens mijn mening ook gewoon.
(Op dat vlak ben ik net zoals Deckard gewoon pessimistisch)

Terug
Bovenaan