Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Er circuleert een filmpje van een burger die langs een Russisch pantservoertuig rijdt waarvan de bemanning voor het voertuig wat staat rond te draaien. Hij stopt en vraagt of er problemen zijn, waarop die soldaten hem antwoorden dat ze zonder brandstof zitten. De grapjurk stelt dan voor om hen terug naar Rusland te slepen, waarop die soldaten toch moeten lachen.Sommige van die berichten vind ik ook maar vreemd. Op het nieuws beweerden ze dat Rusland stilaan in de problemen begint te komen met bevoorrading van voedsel, brandstof, etc omdat ze er niet op gerekend hadden dat hun offensief zo "lang" ging duren?!
Ik zou denken dat jij putin zou staan toejuichen, afgaande op uw gewoonlijke standpuntenDe untergang van Putin is begonnen.
Een psycho bompa die nog geschiedenis wilt schrijven.
Alleen zou hij in de eindfase nog drastisch te werk kunnen gaan.
En dan moet het afhangen van interne weerstand.
Tzal me leren van op de gsm te rekenen. Ik doe het straks nog eens opnieuw op pc, mn excuses3800 ton
Ook wat de wapenvoorraad betreft, zullen de Russen het niet meer lang trekken. Volgens Terras zouden de Russische troepen nog hoogstens “drie tot vier dagen” over raketten beschikken. De voormalige defensieminister voegt daaraan toe dat ze het nadien enkel bij zullen moeten houden. “Nieuwe Russische wapens kunnen pas gemaakt worden binnen drie tot vier maanden, en zelfs in dat geval hebben de Russen geen ruwe materialen. Wat ze voordien importeerden uit Slovenië, Finland en Duitsland is nu afgesloten”, klinkt het
Er circuleert een filmpje van een burger die langs een Russisch pantservoertuig rijdt waarvan de bemanning voor het voertuig wat staat rond te draaien. Hij stopt en vraagt of er problemen zijn, waarop die soldaten hem antwoorden dat ze zonder brandstof zitten. De grapjurk stelt dan voor om hen terug naar Rusland te slepen, waarop die soldaten toch moeten lachen.
Wat is daar het plan?Russische legereenheden zijn de kerncentrale van Zaporizja, in het zuiden van Oekraïne aan de rivier de Dnjepr, dicht genaderd en richten hun raketten op het complex. Dat heeft Vadim Denisenko, een adviseur van de Oekraïense minister van Binnenlandse Zaken, zaterdag gezegd
Dat is waar maar daar moet je wel de kanttekening bij maken dat de USA aan de andere kant van de wereld aan het vechten was en dat Bagdad heel wat dieper in Irak ligt dan Kiev in Oekraïne. Niet dat ik denk dat ze het op twee dagen wouden klaren, maar elk oponthoud kan het tij misschien nog wat meer doen keren.Moeilijk in te schatten. Ik heb geen bronnen om mijn vermoeden te staven. Maar ik vraag me af of het heroïsme van Zelinksky niet voor een stuk gestookt wordt door de westerse intelligence die het Oekraïense leger krijgt van de VS en NATO. Het is mogelijk dat zij (en dus Zelinksy) veel meer weten over de effectieve mogelijkheden van het Russische leger.
Anderen schreven het hier al voor mij. De logistiek van een volledige invasie met tanks en anders zwaar materiaal is bijna niet te vatten. Het heeft de grootste legermacht op aarde drie weken gekost om Baghdad in te nemen. En dat was met totale luchtdominantie. Ik kan me dus niet inbeelden dat Putin verwacht om op een kleine week een land als Oekraïne in te nemen. Dat er nu reeds logistieke problemen zijn, dat kan toch niet zo gepland zijn?
Sorry maar wat een zever. Waarom zou Putin UA aanvallen als 'm raketten heeft voor 10 dagen? AUB hé.
![]()
Heeft Poetin zich mispakt? Oorlog in Oekraïne verloopt toch niet zoals Russische president had gehoopt
Steeds meer bronnen lijken te suggereren dat de Russische president Vladimir Poetin zijn invasie in buurland Oekraïne toch niet zo goed heeft voorbereid. Zo zou de oorlog in Oekraïne niet helemaal volgens plan lopen door de overmoed van het Kremlin en vooral door het krachtige verzet van de...www.hln.be
Ik heb nu toch ook de indruk dat het Russische offensief niet de gewenste resultaten oplevert, tenzij ze met de rem op hebben aangevallen en dat het gaspedaal nog moet worden ingeduwd. Het is ook heel moeilijk om al die berichten via Reddit en andere kanalen voor waar aan te nemen, want je hoort amper iets van de Russische zijde. Wat zouden de werkelijke verliezen zijn aan beide zijden?

Anderen schreven het hier al voor mij. De logistiek van een volledige invasie met tanks en anders zwaar materiaal is bijna niet te vatten. Het heeft de grootste legermacht op aarde drie weken gekost om Baghdad in te nemen. En dat was met totale luchtdominantie. Ik kan me dus niet inbeelden dat Putin verwacht om op een kleine week een land als Oekraïne in te nemen. Dat er nu reeds logistieke problemen zijn, dat kan toch niet zo gepland zijn?