D
Deleted member 3366
Guest
Dafreak zegt niet dat je een liefhebber bent van poetin, wel dat je zijn taal en punten overneemt.Echt man je mag een eindje gaan opz**t*n met iedereen die anti oorlog is als liefhebber van putin te gaan afschilderen.
Kijk nu eens gewoon overkoepelend naar het conflict. Het is geëvolueerd in een proxy oorlog, je kan daar nog 'bla bla bla' aanhangen (sterk argument trouwens) Je hebt staten die een conflict sponseren. USA/NATO/EU vs Noord korea/belarus/Iran/syrie en wss China met intel en 'non lethal aid' maar deze zal mogelijks wel veranderen in de toekomst. Alle andere landen met nogal anti amerikaanse sentimenten zullen ook er alles aan doen om sancties te bypassen of openlijk steun uit te spreken. Ik denk dan aan Venezuela, cuba, soedan en nicaragua. Meer definitie heb ik feitelijk niet nodig.
Nergens zeg ik dat we moeten stoppen met wapens te leveren. Ik breek alleen maar een lans om zo snel mogelijk een compromis te sluiten of een dialoog aan te gaan want hoe meer hout er op het russisch oekrains vuur gegooid gaat worden hoe harder de vlam zal branden.
Dit topic is echt te zwart wit aant worden zonder ruimte voor dialoog. Ergens op een manier wel een mooie parallel met het huidige conflict
Dit is geen proxy-oorlog want Rusland is direct deelnemende partij. Maar dat doet er ook helemaal niet toe.
Er is ruimte voor dialoog. Zelensky heeft al meermaals naar voren gebracht op basis waarvan er gepraat kan worden.
-Alle Russische troepen uit Oekraïne
-Keiharde veiligheidsgaranties
-Alle Oekraïnse (krijgs)gevangen en gedeporteerden terug naar Oekraïne
-Garanties op gebied van energie-, voedsel- en milieuveiligheid
-Gerechtigheid voor oorlogscriminelen
Ik ben heel benieuwd naar wat jij in gedachte hebt bij een compromis.