Multiboxer
Well-known member
Kan je even de gedachtengang hieromtrent schetsen?Zelfs niet als Trump terug president zou zijn.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Kan je even de gedachtengang hieromtrent schetsen?Zelfs niet als Trump terug president zou zijn.
Vermeende Russische invloed op zijn presidentschap?Kan je even de gedachtengang hieromtrent schetsen?
Als ik dit plaatje zie, dan vind ik dat statement toch wat kort door de bocht:Die graan is vooral voor de arme landen een groot probleem vooral Afrikaanse landen dus maar die steunen poetin, de russen hebben ook wapens geleverd om tegen de apartheid te vechten daarmee dat ze ook russen openlijk steunen.
Kan je even de gedachtengang hieromtrent schetsen?
ZA steunt niet openlijk Rusland. De mensen zijn minder pro Westen hier door de geschiedenis maar openlijk steunen is BS. Er zijn genoeg betogingen also hele Western cape heeft bvb gebouwen gezet pro Ukraine.Die graan is vooral voor de arme landen een groot probleem vooral Afrikaanse landen dus maar die steunen poetin, de russen hebben ook wapens geleverd om tegen de apartheid te vechten daarmee dat ze ook russen openlijk steunen.
Trump.Vermeende Russische invloed op zijn presidentschap?
Bedankt voor je comment maar achterlijke uitspraken als deze mag je mij betreft achterwege laten.Geen zorgen bro, ik ben je idool niet aan het bashen.
Trump heeft daar ook zijn slag thuisgehaald trouwens. Die was zeer hard tegen de Nord Stream 2Trump.
Hij was wat wacko.
Maar met zijn uitspraak
"het klopt niet dat Europa Russisch gas afneemt, en dat de VS miljarden betaalt voor Europese veiligheid."
had die wel meer dan overschot van gelijk.
En niet zo gek veel later is het al van dat.
Hier lachtte men er mee, en draaide zich om in de hangmat.
jasoninstitute.com
Economisch en militair is er wel een wereld van verschil natuurlijk....Als ik dit plaatje zie, dan vind ik dat statement toch wat kort door de bocht:
![]()
Alleen Erithrea en Syrië steunen Rusland openlijk.
De rest lijkt me telkens 1/3e verdeeld tussen neutraal, leunen naar het Westen en leunen naar Rusland.
De vraag is wat er wel goed zal gaan op lange termijn, voor alle partijen.![]()
Russia Defaults on Foreign Debt for First Time Since 1918
Russia defaulted on its external sovereign bonds for the first time in a century, the culmination of ever-tougher Western sanctions that shut down payment routes to overseas creditors.www.bloomberg.com
Geen directe gevolgen voor de Russische bevolking omdat ze al met die sancties zitten maar op lange termijn is dit wel niet goed.
De vraag is wat er wel goed zal gaan op lange termijn, voor alle partijen.
Kramatorsk en Sloviansk zijn wellicht de volgende in rij en dan heeft Rusland belangrijke spoorwegknooppunten in handen, wat hen logistiek verder kan helpen. Benieuwd of Rusland zonder al te veel verliezen de Siverskiy Donets kan oversteken. Dat is eerder al verkeerd afgelopen.
Voor een overtuigend overwicht om Rusland terug te duwen gaan ze nog héél veel mogen krijgen. Het geavanceerde materiaal is trouwens niet oneindig beschikbaar in het Westen: US reports shortage of Javelins, Stingers after Ukraine aid.Aanval op Kiev van gisteren voor aanvang van G7 heeft, volgens berichten, voor een omgekeerd effect gezorgd. De standvastigheid zou opnieuw aangesterkt zijn en Frankrijk zou nu ook opteren voor een Russisch verlies ipv vredesakkoord.
Er gaat veel afhangen van hoeveel militaire steun en welke Oekraïne gaat krijgen.
"Unless the president invokes the Defense Production Act to prioritize deliveries of components to the manufacturer to give that demand signal ... we will run out of these key arms,"
Inderdaad: er wordt een geavanceerd raketsysteem geleverd om Kyiv te beschermen:Aanval op Kiev van gisteren voor aanvang van G7 heeft, volgens berichten, voor een omgekeerd effect gezorgd. De standvastigheid zou opnieuw aangesterkt zijn en Frankrijk zou nu ook opteren voor een Russisch verlies ipv vredesakkoord.
Er gaat veel afhangen van hoeveel militaire steun en welke Oekraïne gaat krijgen.
Oekraïne heeft ook opnieuw een luchtmacht nodig als het offensieven wil doordrukken. Dat is ook nog een heikel punt.Inderdaad: er wordt een geavanceerd raketsysteem geleverd om Kyiv te beschermen:
![]()
G7 belooft Oekraïne op lange termijn te blijven steunen en Biden levert Kiev geavanceerd raketafweersysteem
De economische grootmachten van de G7 zullen zich ertoe verbinden om Oekraïne ook op de lange termijn te blijven steunen. Ook zullen de VS de aankoop van een geavanceerd raketafweersysteem voor de stad Kiev bekostigen. Dat zal de komende drie dagen worden aangekondigd door de groep, die...businessam.be
Hopelijk kunnen ze dat ook in Odessa plaatsen.
Zou me verbazen dat ze dan wel operaties gaan uitvoeren in Oekraïne.Mocht Poetin toch militair uithalen tegen Litouwen kan de NAVO de remmen lossen en operaties uitvoeren in Oekraïne, lijkt me. Als dat niet gebeurt gaat Oekraïne de klus moeten klaren met beperkte inzet van de luchtmacht, maar dat wordt zeer moeilijk.
Als Poetin dat wil doen gaat hij toch op zijn minst een mobilisatie moeten overwegen, tenzij je zoiets stiekem kan uitvoeren? Zonder voldoende luchtsteun weet ik niet hoe Zelensky erin gaat slagen om Rusland terug te drijven, dat lijkt me niet realistisch. Een offensief vraagt overwicht en de reserves van Oekraïne staan er niet zo goed voor dat Zelensky zich veel verliezen mag permitteren.Zou me verbazen dat ze dan wel operaties gaan uitvoeren in Oekraïne.
Artikel 5 blijft van toepassing voor verdediging en in Litouwen zullen ze zeker tussenkomen en de russen terugdrijven (en mss zelfs stukje in Rusland) maar ik betwijfel of een inval in Litouwen ook een actieve ondersteuning in Oekraïne teweeg zal brengen.
Enfin, het zou Rusland zeker geen goed doen om Litouwen binnen te vallen.
Dat lijkt me bijna een trollbericht en ik kan het wel op verschillende websites vinden maar ik weet niet of ik ze betrouwbaar kan vinden ...Beast from the East! Panicking Putin 'calls up OBESE 280lbs retired general, 67, to lead forces in Ukraine' after 'most of his best and battle-hardened senior commanders are killed' in war
Putin laat nu echt het zwaar materiaal aanrollen, uhm, aanrukken