Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
...
“Een relatief klein land, dat ooit een van de grootste nucleaire arsenalen ter wereld bezat en dit vrijwillig opgaf in ruil voor veiligheidsgaranties van Rusland, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten (het Boedapest Memorandum van 1994, AB), ligt nu onder vuur. Al drie jaar lang staat het onder druk om opnieuw concessies te doen, zodat de rest van de wereld zijn relatie met Rusland kan normaliseren, alsof er niets is gebeurd. Dat narratief, en hoe dit dwars ingaat tegen westerse waarden, ontbreekt.”
...
Ja dat is al langer geweten. Alleen spreken ze daar nooit over in het nieuws. Als je je hand in een wespennest steekt... (niet dat ik Rusland hun daden what so ever goedpraat).Dus als ik het goed begrijp is de US zelf de aanleiding van de oorlog tussen Ukraine en Rusland?
Laat ook veel zaken uit in zen video die ook van belang zijn bijvoorbeeld Rusland die schendingen doet van de deals die ze belooft hadden.Dus als ik het goed begrijp is de US zelf de aanleiding van de oorlog tussen Ukraine en Rusland?
Dus als ik het goed begrijp is de US zelf de aanleiding van de oorlog tussen Ukraine en Rusland?

Waarschijnlijk het BG forum.Twee of drie weken terug was Tom Van Grieken ook nog op Radio 1 de acties van Trump aan het goedkeuren/nuanceren, en die zijn standpunt kwam neer op "Trump wil vrede, in tegenstelling tot de Europese elite die liever de oorlog blijft rekken". Ik vraag me werkelijk af wie die elite net is en wat ze net winnen bij die oorlog maar goed.
Ik ga volledig met je akkoord dat dat het beste zou zijn, maar iets "afdwingen" is niet altijd simpel. Een staakt het vuren en een zo ver als mogelijke terugtrekking bekomen lijkt me alvast een eerste stap. En dan kijken wat men kan doen om Oekraine en de andere staten te beschermen voor het vervolg. Nog veel langer doorvechten als de frontlinies niet ver meer opschuiven gaan die onderhandelingsposities toch niet veel veranderen, en gaat er niet voor zorgen dat we plots veel meer kunnen "afdwingen". Zelensky zo hard gaan steunen dat ze effectief Rusland heel ver kunnen terugdringen is nu eenmaal een te groot risico op een open oorlog. Dus voorlopig beter een zwak akkoord dan geen akkoord. Een sterk akkoord zou natuurlijk beter zijn, maar dat zit er niet in vrees ik.
Dit is een korte termijn visie. Een staakt het vuren zal inderdaad extra bloedvergieten in de huidige oorlog vermijden. En daar stopt het.
Voor de rest is dit een toegeving naar Rusland toe, zij zullen dit enkel aanvaarden met behoud van de reeds ingenomen regio's of de volledige Donbas regio inclusief Zaporizja oblast, Cherson oblast en de Krim. En dan wat? Het bloedvergieten is gedaan om binnen +/- 8 jaar Rusland opnieuw een vrijgeleide te geven naar een nieuwe oorlog? Ahja, want Poetin heeft altijd al zijn zin gekregen. Zoals Poetin reeds heeft gezegd bestaat Oekraïne volgens hem niet en zit het vol Nazi's. Geef hem de kans en hij start een nieuwe oorlog om een ander deel van het land in te palmen tot het volledige land is bezet. Zijn het niet de grondstoffen dan kan hij het grondgebied goed gebruiken voor de graanteelt.
Wees niet zo naïef en denk lange termijn. Alle soldaten die nu hun leven geven, doen het om de kans zo groot mogelijk te maken dat het hierbij stopt. Jij hebt blijbkaar liever dat er binnen een klein decennium opnieuw mensenlevens moeten sneuvelen. Dan kan het totaalplaatje aan slachtoffers groter zijn dan mocht het enkel beperkt blijven tot dit conflict.
Als een sterk akkoord er niet in zit, dan komt er gewoonweg geen akkoord. Geen enkel oekrainer die het vertrouwen heeft in een staakt het vuren zonder meer
Ik denk dat de amerikaanse regering dat ook niet wilt. Je gaat er ongelooflijk zwak uitkomen als je onderhandeld zwak akkoord toch over x jaar in de vuilbak eindigt.
En hoe legt biden dat uit volgend jaar dat hij paar tientallen miljarden euro's in oekraine pompte voor een zwak onstabiel akkoord?
Ik denk wel dat de amerikanen gaan herinneren aan zelenski dat amerikaanse presidentsverkiezingen mogelijks gevolgen gaan hebben aan amerikaanse militaire steun.
De deadline is eigenlijk gekend. November 2024
ja die tijd is al lang voorbij, hij heeft al serieus gezichtverlies geleden en welke onderhandeling ook gaat z'n kop kosten.
Neen ik vermoed en hoop dat Rusland hierdoor eventjes op z'n plaats word gezet en beseft dat het geen wereldmacht is die zomaar buurlanden kan invallen.
Beter nog jaren doordoen dan een slecht akkoord lijkt me. En dat is voorlopig ook hoe Oekraïne en het Westen naar de situatie kijken. Misschien komt daar verandering in, maar momenteel dus niet.
)De reden dat ik toch voor het staakt het vuren zou kiezen is om indirect geen mensenlevens op mijn geweten te hebben.
Poetin weet heel goed dat hij heel Oekraine niet zal krijgen, enkel wat hij nu heeft. De rest is straffe klap gelijk Trump toepast, daar moet je niet intrappen. Wat zeker wel een voorwaarde gaat zijn is dat Zelensky en co zijn boeltje pakt, dus die mee aan tafel zetten is nutteloos, of hij moet op voorhand er al vrede mee nemen dat dat deel van de deal is.Heeft er iemand Rusland al ooit weten zeggen dat een staakt-het-vuren kan, zonder totale capitulatie als preconditie te zetten?
Collega van mij had dit doorgestuurd. Zelf weet ik niet waar hij het vandaan heeft.Hoe kom je in godsnaam op zo'n kanaal?
Welke posts moet je zoal lezen/liken om door het algoritme zo'n suggesties te krijgen?
Of komt dat via een link van een forum/discord/...?
De Oekraïense oppositieleiders Petro Porosjenko en Joelia Tymosjenko hebben zich uitgesproken tegen het houden van verkiezingen in oorlogstijd. Hun verklaringen volgen op een bericht van nieuwssite Politico over overleg tussen hun teams met Amerikaanse functionarissen over de mogelijkheid snel presidentsverkiezingen te houden in Oekraïne.
Lavriv is een zeer ervaren diplomaat en laat inderdaad het achterste van zijn tong niet zien. Als je met hem moet onderhandelen moet je van goeden huize zijn.Lavrov waarschuwt: "Macron is erger dan Hitler, Europese troepen in Oekraïne betekent dat NAVO in oorlog is"
Die mens hoor je ook alleen maar als hij zulke nutteloze praat (die tot niets leiden) moet oprakelen onder de bevelen van Poetin.
Ergens wel jammer want in feite is dat wel een inteligente mens. Je ziet ook altijd aan zijn gezicht (vind ik) dat hij niet altijd achter zijn eigen woorden staat maar hij is natuurlijk wel slim genoeg om het spel mee te spelen. (en niet uit een raam te vallen)
Dan heeft hij toch wel dik pech met die stable genius in het witte huisLavriv is een zeer ervaren diplomaat en laat inderdaad het achterste van zijn tong niet zien. Als je met hem moet onderhandelen moet je van goeden huize zijn.

Idem, Trump z'n geloofwaardig- & betrouwbaarheid is zodanig onder de grond gezakt dat hij nu nog maar weinig te zeggen zal hebben op wereldniveau, dat hij nu maar mooi in eigen land blijft en zich verder niet bemoeit met ons.Juist een docu gezien hoe zelensky aan de macht kwam op vrt of canvas weer het niet meer op welke post, maar ik heb toch wel veel respect voor die man en bewondering.
Ideaal, niemand behalve de Oekraïners zelf hebben hier iets te zeggen, dat Trump zich permitteert van zomaar UA als land te verkopen aan Poetin onder een 'mineralendeal' keert zich stilletjes aan mooi terug als een taart in z'n gezicht. G.v.d. clown dat 't is.Trump's top onderhandelaars hebben blijkbaar bot gevangen bij de Oekraïnse oppositie
En Zelenskyy eruit en vervangen met Russisch gezinde regering (puppet regime).Wat zijn de min. eisen van Rusland eigenlijk om de oorlog te beëindigen?
iets in die aard?
- Alle bezette gebieden worden Rusland
- Alle deels bezette provincies worden eveneens Rusland
- Oekraïne nooit lid van de NAVO
- Opheffen alle sancties tegen Rusland
- Demilitarisering van Oekraïne
Wat zijn de min. eisen van Rusland eigenlijk om de oorlog te beëindigen?
iets in die aard?
- Alle bezette gebieden worden Rusland
- Alle deels bezette provincies worden eveneens Rusland
- Oekraïne nooit lid van de NAVO
- Opheffen alle sancties tegen Rusland
- Demilitarisering van Oekraïne