Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Probleem van Trump is dat hij land/continent leidt als een multinational. Dat gaat niet natuurlijk. Net zoals Musk die eist dat elke ambtenaar een mail moet sturen. Dat is kleutergedrag.

Ik heb de indruk dat Trump graag Zelensky live op TV wou vernederen. Ofwel ga je daarin mee en sta je voor schut zonder enige garantie op een akkoord, ofwel trek je duidelijk een lijn en dat is wat Zelensky gedaan heeft. Er is hier maar een schuldige en dat is de veroordeelde crimineel, met diplomatie heeft dit nog weinig te maken.

Noem me een pessimist, maar bij elk nieuw dergelijk debacle komen we toch dichter bij WO3 ? Echt, gelijk Trump en Vance doen, zie ik hen nog een deal sluiten met Poetin om een verovering van Ukraine te forceren.

Zijn gewoon gelijk 2 pestkoppen uit een middelbare school, en al wie niet met hen meegaat is tegen hen. Zoals iemand al schreef: Age of the bully. En het erge is dat zoiets tegenwoordig goed verkoopt, alsof de helft van de klas zit mee te supporteren voor de pestkoppen.

Wat bereik je er uiteindelijk mee. Je ziet idd wel dat een Macron en Starmer beter weten hoe met Trump om te gaan. Die gesprekken waren toch wat diplomatischer. Al hadden ze ook kritiek.

Los daarvan, dit soort gesprekken hoort gewoon niet voor de cameras. Degoutant.
Macron en Starmer hebben ook veel minder skin in the game, dan is het makkelijker om diplomatisch(er) te zijn.

Christiane Amanpour zegt het zelf nu, "het moet nu in Europa 100% duidelijk zijn dat Amerika geen betrouwbare partner meer is".
Yup...vraag is natuurlijk wat Europa ermee gaat doen.
Ofwel gaan we zelf met de broek af, ofwel is dit een finale wake up call en wordt er in actie geschoten...

De komende dagen moet Europa en haar bondgenoten gewoon belangrijke beslissingen nemen want met Trump is het wel duidelijk dat we op de VS niet moeten rekenen.
-Stap uit de NAVO, artikel 5 is met de VS toch dood dus het heeft ook geen zin om te doen alsof.
-Stap uit "five eyes" met Tulsi Gabbard als directeur van national intelligence stroomt informatie toch rechtstreeks door naar het Kremlin.
-Voer het actieplan om 500 miljard te investeren in de Europese defensieindustrie ASAP uit.
-Stem die wet (of wat het ook is) om defensie uitgaven uit de begroting te houden even snel.
-Duitsland moet zo snel mogelijk enkele honderden Taurus raketten leveren aan Oekraïne.
-Zet de Amerikaanse troepen uit Europa. Als ze hier niet zijn voor onze veiligheid dan moeten ze hier niet zijn.
-Haal de banden aan met de Zuid-Koreaanse defensie-industrie ter vervanging van de Amerikaanse.
-Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Zweden moeten ASAP hun kernwapen programma's terug opstarten in samenspraak met Canada. Canada levert uranium en krijgt kernwapens in ruil.
Jouw post impliceert daadkracht. Gaat niet gebeuren.

De komende dagen moet Europa en haar bondgenoten gewoon belangrijke beslissingen nemen want met Trump is het wel duidelijk dat we op de VS niet moeten rekenen.
-Stap uit de NAVO, artikel 5 is met de VS toch dood dus het heeft ook geen zin om te doen alsof.
-Stap uit "five eyes" met Tulsi Gabbard als directeur van national intelligence stroomt informatie toch rechtstreeks door naar het Kremlin.
-Voer het actieplan om 500 miljard te investeren in de Europese defensieindustrie ASAP uit.
-Stem die wet (of wat het ook is) om defensie uitgaven uit de begroting te houden even snel.
-Duitsland moet zo snel mogelijk enkele honderden Taurus raketten leveren aan Oekraïne.
-Zet de Amerikaanse troepen uit Europa. Als ze hier niet zijn voor onze veiligheid dan moeten ze hier niet zijn.
-Haal de banden aan met de Zuid-Koreaanse defensie-industrie ter vervanging van de Amerikaanse.
-Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Zweden moeten ASAP hun kernwapen programma's terug opstarten in samenspraak met Canada. Canada levert uranium en krijgt kernwapens in ruil.
ik hoop dat de de Europese leiders op dit moment al met elkaar in gesprek zijn. Imo is de hoogdringendheid van de ganse situatie ongezien.

.

Ik ga het nog eens zeggen. Zelenski voor MEGA en dat die paljas van het witte huis nog eens staat te roepen dat de EU er gekomen is voor hem stokken in de wielen te steken, het is hoog tijd om hem en zijn kornuiten een te tonen wat stokken in de wielen steken is.
Nog even over uw edit:

Is Mega beter dan Maga? Zij wat het zijn mag, alleen, laat Amerika nu varen, ik zie niet in hoe Mega zo snel als Maga militair kan opschalen, dat laat het padje open voor mr. Poetin. Ik denk dat als we niet zelf voor de voeten willen gelopen worden we best nog altijd de steun moeten zoeken van Amerika, het is wat het is.

Nog even over uw edit:

Is Mega beter dan Maga? Zij wat het zijn mag, alleen, laat Amerika nu varen, ik zie niet in hoe Mega zo snel als Maga militair kan opschalen, dat laat het padje open voor mr. Poetin. Ik denk dat als we niet zelf voor de voeten willen gelopen worden we best nog altijd de steun moeten zoeken van Amerika, het is wat het is.
Je doet alsof Europa militair niets voorstelt. Dat is niet juist.
Samen kunnen de Europese landen Rusland militair gemakkelijk aan.

Echt, gelijk Trump en Vance doen, zie ik hen nog een deal sluiten met Poetin om een verovering van Ukraine te forceren.
Hoe gaan ze die deal in praktijk verwezenlijken? Oekraïne aanvallen vanuit Rusland met Amerikaanse wapens? Deze via Europa dan binnensmokkelen? Of via The UK?

Ze kunnen alle leveringen richting Oekraïne stoppen. Maar veel verder de boel forceren? Mmm. Ik zie het ook pessimistisch in maar dat scenario is toch ook niet realistisch voor de VS.

Hoe gaan ze die deal in praktijk verwezenlijken? Oekraïne aanvallen vanuit Rusland met Amerikaanse wapens? Via Europa die dan binnensmokkelen? Of via The UK?

Ik zie het ook pessimistisch in maar dat scenario is toch ook niet realistisch voor de VS.

Starlink is zonet een veiligheidsrisico geworden.

Je doet alsof Europa militair niets voorstelt. Dat is niet juist.
Samen kunnen de Europese landen Rusland militair gemakkelijk aan.
We hebben een Europese raad, ok, hebben we een Europese veiligheidsraad, die zo snel kan schakelen? Ik hou mij toch wat afzijdig, maar stel er me wel wat vragen bij. En united states zijn wel iets daadkrachtiger dan de verenigde Europese naties, en er gaat altijd een Hongarije of consoort dwars liggen bij elke stap die moet gezet worden. Dat verontrust me dus het meest, het kan zijn wat je zegt, maar hoeveel debatten en commissies moeten daarvoor in het leven geroepen worden om toch aan 1 zeel te kunnen trekken?

Nog even over uw edit:

Ja hoor, we moeten onder de vleugels van de ene bullebak blijven omdat we bang zijn van de andere bullebak. Als we toch zo bang moeten zijn van Rusland momenteel, waarom zit die dan nog dagelijks horden volk te gooien tegen een verdedigingslinie van een land dat afhankelijk is van anderen om toch maar nog eens 10m te veroveren. Als we dan toch geld moeten uitgeven dan geven we het beter direct aan onze eigen industrie en stappen we best zo snel mogelijk weg van die "veilige" paraplu van de VS. Alles is beter dan ons nog wat langer te laten naaien door onze goede vrienden. Want die paraplu zorgt ook dat hopen mensen geloven dat we geen geld zullen moeten uitgeven voor onze veiligheid.Korte pijn en eens diep in de buidel tasten om te investeren in iets waardoor we in de toekomst zelf ons beleid kunnen bepalen.

Ik was altijd wel fan van de VS. Maar met Trump ben ik elke dag meer en meer ontgoocheld. Diep triest is het. En wraakroepend.

Terug
Bovenaan