Onweer-thread

Ondertussen is het hier nog altijd aan 't regenen, en dat zou nog minstens 3 uur zo blijven volgens buienradar/KMI/weerplaza. Ik lees in de Standaard dat er nog enkele gemeentes rond Sint-Truiden zijn die ook delen in de regenbuien...
 
Vanmorgen was de pluviometer vol hier, dus meer dan 45mm neerslag gehad sinds gisterenavond. Het heeft hier gelukkig genoeg nooit echt hard gegoten, van de ellende 10-20 km verderop in Zuid-Limburg zijn we gespaard gebleven.
 
Hier, in Velm, valt het precies wel heel goed mee.
Volgens wat ik van de berichten op Facebook kan opmaken is het de zone Attenhoven - Zoutleeuw -Halmaal - Sint-Truiden centrum - Zepperen die het zwaarst getroffen is. Ook in Wellen zou er wel wat wateroverlast geweest zijn.
 

Wel straf dat centrum Sint-Truiden zo onder stond. Daar is het rioleringsnetwerk pas heraangelegd. Weeral te kleine buizen gestoken zeker? Ze leren het precies nog altijd niet.
 
Hier, in Velm, valt het precies wel heel goed mee.
Volgens wat ik van de berichten op Facebook kan opmaken is het de zone Attenhoven - Zoutleeuw -Halmaal - Sint-Truiden centrum - Zepperen die het zwaarst getroffen is. Ook in Wellen zou er wel wat wateroverlast geweest zijn.
Idem voor lanaken-zutendaal-diepenbeek blijkbaar. Ook in Houthalen straten onder water als ik de berichten op facebook zo wat zie
 
Voor Zoutleeuw is dit wel heel erg, die hadden begin vorige week pas last gehad en nu opnieuw.

Hier in het dorp hebben we dit jaar tot nu toe dan weer veel geluk gehad, maar in het verleden ook vaak met wateroverlast te maken gehad.
 
Mannekes toch, maar net van een kleine ramp ontsnapt. Stonden opt punt te vertrekken om te gaan zwemmen en we hadden bijna teruggekeerd naar een zwembad in onze living :p

Enorme hoeveelheid neerslag in Temse, water was al binnen aan het kruipen via de keuken en nog net op tijd waterput in de "veranda" kunnen opentrekken zodat het hier niet binnen walste.

Deze week toch's een extra regenton en wat meer vlotte afvoer regelen want zoveel chance krijg'k niet nog een keer.
 
In Sint-Niklaas was het tussen 13 en 14u ook redelijk hard aan het regenen.
Nu weer klare lucht.
 
Mannekes toch, maar net van een kleine ramp ontsnapt. Stonden opt punt te vertrekken om te gaan zwemmen en we hadden bijna teruggekeerd naar een zwembad in onze living :p

Enorme hoeveelheid neerslag in Temse, water was al binnen aan het kruipen via de keuken en nog net op tijd waterput in de "veranda" kunnen opentrekken zodat het hier niet binnen walste.

Deze week toch's een extra regenton en wat meer vlotte afvoer regelen want zoveel chance krijg'k niet nog een keer.
Woonde ant water mss dat het binnen komt?
 
Neejt ik zit schuun vanneboven, verre vont wottre. Ma het helpt niet da mijn beide dakgoten al maanden ni waren uitgekuist, en ik de natuur hier vooral zijn gang laat gaan :unsure:

Tot groot genot van mijn buren heb ik al onkruid dat een dikke meter boven hun 2.20meter hoge muur komt piepen.
 
Net aangekomen in Heist-op-den-Berg. Hoorde al een tijdje donder terwijl de zon scheen. En nu plots hagelbui, en stevig onweer boven onze kop.

Wel ff verschieten.
 
Terug
Bovenaan