Nog een stapje verder : quordle

ugar

Well-known member
Nieuwe variant van - jawel - wordle waarbij je 4 woorden van 5 letters tegelijkertijd moet raden, met in totaal negen kansen. Terwijl de wordle me eigenlijk altijd lukken is dat voor quordle toch echt wel meer een uitdaging. Maar ik vind deze wel echt leuk, iets strategischere aanpak nodig om succes te hebben

quordle.com
 
Ik begon al zo strategisch mogelijk, om er dan 4 zetten voor het einde achter te komen dat ik al zo ver zat dat ik vanaf dan elke zet een woord moest raden. Gelukkig had ik net genoeg letters om wat berekende gokken te doen, en geluk dat de gokken juist waren.

Quordle
9️⃣8️⃣
6️⃣7️⃣
quordle.com
⬜⬜🟩⬜⬜ 🟨🟨🟨⬜🟨
⬜🟨⬜⬜⬜ ⬜⬜⬜⬜🟨
🟨🟨⬜⬜⬜ ⬜⬜⬜🟩⬜
⬜🟩⬜⬜⬜ ⬜⬜⬜⬜⬜
⬜🟨⬜⬜⬜ ⬜🟩⬜🟩🟨
⬜⬜⬜⬜⬜ ⬜⬜⬜🟩🟨
⬜🟨⬜⬜🟩 ⬜🟩⬜⬜⬜
⬜🟨⬜⬜⬜ 🟩🟩🟩🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩 ⬛⬛⬛⬛⬛

🟨⬜⬜⬜🟨 ⬜⬜🟨⬜⬜
🟩⬜⬜⬜⬜ 🟨🟨🟩⬜⬜
⬜⬜⬜🟩🟨 ⬜⬜⬜⬜🟨
⬜⬜⬜⬜⬜ ⬜⬜⬜⬜⬜
⬜⬜🟨🟩🟩 ⬜🟩⬜⬜⬜
🟩🟩🟩🟩🟩 🟨⬜⬜⬜⬜
⬛⬛⬛⬛⬛ 🟩🟩🟩🟩🟩
 
Ik weet welk woord je als eerste gebruikt hebt... :unsure:
Uw verdere tactiek was wel net iets efficiënter.

Ik weet het zelf niet meer... ik wissel wat af en gebruik vaak als eerste 2 woorden 2 compleet verschillende om meer informatie in te winnen:
bijvoorbeeld: ARISE en dan BLOWN of CHUMP, geen enkele letter gemeenschappelijk. Of CRANE en dan SHTIK (opgepikt uit een YouTube-video).

Dat heeft wel als énorm nadeel dat ik het zelden nog haal in 3, maar wel vaker in 4 en nog nooit verloren heb in gewone Worlde-varianten. Deze was close en heb ik wat geluk gehad.
 
Ik weet het zelf niet meer... ik wissel wat af en gebruik vaak als eerste 2 woorden 2 compleet verschillende om meer informatie in te winnen:
bijvoorbeeld: ARISE en dan BLOWN of CHUMP, geen enkele letter gemeenschappelijk. Of CRANE en dan SHTIK (opgepikt uit een YouTube-video).

Dat heeft wel als énorm nadeel dat ik het zelden nog haal in 3, maar wel vaker in 4 en nog nooit verloren heb in gewone Worlde-varianten. Deze was close en heb ik wat geluk gehad.
Ja dat doe ik ook, en hier ook gedaan, maar jij had hier bij je tweede beurt toch direct verder geraden op die eerste twee hits rechtsboven? Wat als het lukt ook sneller is natuurlijk, maar algemeen zul je met bovenstaande aanpak consistenter scoren.
Heb ook nog nooit verloren:coolbrows: maar misschien mag quordle niet te vaak doen om die streak niet te verbreken.
 
Ja dat doe ik ook, en hier ook gedaan, maar jij had hier bij je tweede beurt toch direct verder geraden op die eerste twee hits rechtsboven? Wat als het lukt ook sneller is natuurlijk, maar algemeen zul je met bovenstaande aanpak consistenter scoren.
Heb ook nog nooit verloren:coolbrows: maar misschien mag quordle niet te vaak doen om die streak niet te verbreken.

Ja, maar ik heb bij die laatste ook zitten spelen met woordjes, als fout gespelde of niet bestaande woorden als fouten zou aangerekend worden had ik wél verloren.
 
Terug
Bovenaan