Natuurhistorisch museum Brussel

Alright, dus ik ga binnenkort naar het natuurhistorisch museum in Brussel en moet me aanmelden om 8:30 en ben van plan om te parkeren in de buurt op een gratis plaats (als dat zelfs mogelijk is) en anders in de dichtsbijzijnde parkeergarage. De vraag is: Wat zouden we eventueel daarna kunnen doen in Brussel? Het moet wel allemaal op wandelafstand zijn en er zijn 2 kinderen bij van 6 en 3 die wel redelijk kunnen wandelen. Het moet niet allemaal veel geld kosten maar een mooi idee is altijd welkom :) We zijn sowieso al van plan om naar het leopoldspark te wandelen maar voor de rest zou ik het begot niet weten

Alle tips zijn welkom!

Oh en als het maar een klein stukje rijden is met genoeg parkeermogelijkheden is dat ook mogelijk
 
Het stripmuseum (https://www.stripmuseum.be/nl/home ) ligt daar niet al te ver van, de kinderen zijn misschien wat jong om alles te appreciëren maar er is wel wat kleurrijks te zien.

Dat gezegd zijnde kun je toch wel een behoorlijke tijd in het natuurhistorisch museum doorbrengen, het is een erg interessant museum, ook voor kinderen.
 
Wij hebben dit vorig weekend gedaan, was heel leuk met een kind van 5 en eentje van 3.
Er was ook nog volop gratis parking pal voor het museum en reken ook zeker op 3u+ om alles te bekijken.
Zelfs aan een redelijk hoog tempo, want met kinderen moet het vaak vooruit gaan om het interessant te houden. :tongue:

(Rant: Op voorhand had ik gebeld om info te vragen. Parking was er niet aan het museum en bezoek zou +-2u duren.
Op een kleine kilometer van het museum hadden we parking op straat en we hebben ons daar gezet, parkeermeter voor 3u gevuld.
Bij aankomst aan museum was er wél parking en het bezoek duurde veel langer zodat we risico liepen op een parkeerboete.
Als je iets niet weet, zeg dan dat je het niet weet ipv eender wat te zeggen...)
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Wij zijn 's middags gaan picknicken onder het Atomium, was wel een eindje rijden.
Auto stond zelfs pal onder een bol geparkeerd, want er waren zo goed als geen toeristen.

Vonden kinderen ook heel leuk...
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Ik vond dat vroeger zowel indrukwekkend als angstaanjagend tegelijk :D Ik had echt schrik van die dino's.
Wel grappig, aangezien die schrik eigenlijk voortkwam uit de fascinatie erdoor waardoor je "weet" dat die gevaarlijk zijn :D
 
Het Muziekinstrumentenmuseum is ook tof, en binnen wandelafstand (waarbij je het Koninklijk Paleis passeert). Vandaar kan je eigenlijk ook het echte centrum induiken voor een wandeling (kathedraal, grote markt, ...). Het legermuseum vond ik als kind ook zeer tof om te doen, eventueel picknicken in het Jubelpark dan.

En als je iets helemaal anders wil doen: in de buurt van het museum voor natuurwetenschappen kan je de tram pakken naar het Zoniënwoud (richting het Afrikamuseum in Tervuren). Die rijdt dan door de ambassadewijk, en je kan echt in het midden van het bos uitstappen voor een wandeling. Ik vind de tramrit alleen al de moeite.

Maar wat @TNTim zegt klopt ook, reken zeker op een dikke 3u in het museum zelf.
 
Muziekinstrumentenmuseum is idd wel de moeite, ze hebben ook een leuk dakterras waarop je kan eten met zicht over Brussel. De keuken is er niets speciaals, maar wel goed om met kinderen te doen en als het weer wat meezit echt wel gezellig.
 
Wij hebben dit vorig weekend gedaan, was heel leuk met een kind van 5 en eentje van 3.
Er was ook nog volop gratis parking pal voor het museum en reken ook zeker op 3u+ om alles te bekijken.
Zelfs aan een redelijk hoog tempo, want met kinderen moet het vaak vooruit gaan om het interessant te houden. :tongue:

(Rant: Op voorhand had ik gebeld om info te vragen. Parking was er niet aan het museum en bezoek zou +-2u duren.
Op een kleine kilometer van het museum hadden we parking op straat en we hebben ons daar gezet, parkeermeter voor 3u gevuld.
Bij aankomst aan museum was er wél parking en het bezoek duurde veel langer zodat we risico liepen op een parkeerboete.
Als je iets niet weet, zeg dan dat je het niet weet ipv eender wat te zeggen...)
Zoiets dacht ik ook wel vanwege corona dat er meer parkeerplaatsen gaan zijn overal. Ook al zal het nu wel wat minder zijn aangezien alle terrassen terug open zijn.

Het Muziekinstrumentenmuseum is ook tof, en binnen wandelafstand (waarbij je het Koninklijk Paleis passeert). Vandaar kan je eigenlijk ook het echte centrum induiken voor een wandeling (kathedraal, grote markt, ...). Het legermuseum vond ik als kind ook zeer tof om te doen, eventueel picknicken in het Jubelpark dan.

En als je iets helemaal anders wil doen: in de buurt van het museum voor natuurwetenschappen kan je de tram pakken naar het Zoniënwoud (richting het Afrikamuseum in Tervuren). Die rijdt dan door de ambassadewijk, en je kan echt in het midden van het bos uitstappen voor een wandeling. Ik vind de tramrit alleen al de moeite.

Maar wat @TNTim zegt klopt ook, reken zeker op een dikke 3u in het museum zelf.
Zijn er bij het muziekinstrumentenmuseum ook veel parkeermogelijkheden? Lijkt me ook heel leuk om even over de grote markt te paraderen.
Ik ben er al eens geweest maar dat is toch al een tijdje geleden :) Vond Brussel toch mooier dan verwacht
 
Al heel lang geleden dat ik nog eens met de auto naar het centrum ben gereden. Ik doe in Brussel alles met het openbaar vervoer of de fiets.

Aan het museum zelf heb je geen parkeerplaatsen, maar je kan eventueel wel parkeren onder de Albertina. Da's vlakbij.

En Brussel is echt wel een mooie stad, heel veel toffe plekken en veel te weinig gewaardeerd. Ik kan ook niet wachten tot mijn kinderen wat ouder zijn om de musea daar met hen in te duiken en de stad te verkennen.
 
Als ik met het openbaar vervoer naar Brussel moet gaan ben ik 2u en 40min onderweg ipv 1u15min en met 2 kinderen en een vriendin ga ik liever met de auto. Nu zou ik als ik alleen zou gaan ook het openbaar vervoer nemen en eventueel met een vouwfiets of elektrische step lekker door Brussel heen rijden maar dat is voor een andere keer :) Eventueel ook eens naar de Europese top gaan via mijn werkgever om dan weer eens de parlementsgebouwen van binnenuit te bekijken
 
Het museum (dat inderdaad zwaar de moeite is, zeker voor kinderen) ligt in de Europese wijk, dus zoveel 'kindvriendelijke' zaken zijn daar imo niet in de buurt.

Stripmuseum is een hele eind verder en is te voet niet haalbaar met kinderen. Dichterbij ligt het Jubelpark, dat op zich al een mooi park is. Je hebt er ook autoworld en het legermuseum (wat voor kinderen misschien wat leuker gaat zijn dan bv. muziekinstrumentenmuseum).

Alternatief is de andere kant uit richting het historische centrum: langs koninklijk paleis naar monts des arts, vervolgens richting grote markt en manneke pis (waar je de muurschildering van kuifke kan mee meepikken, mochten de kinderen fans zijn). MOOF museum is daar ook in de buurt, wat ongetwijfeld in de smaak zal vallen.
 
Terug
Bovenaan