Muziek op de werkvloer

Wat verkies jij van muziek?

• Totaal aantal stemmers
    71
De simpele geesten op kantoor die naar klara luisteren om zichzelf beter te voelen dan de collega's die naar Qmusic luisteren.
Verschrikkelijk die oude bompa muziek te moeten aanhoren....

Op kantoor absolute stilte aub.

Als ik thuis werk, zet ik heel soms elektronische muziek op in mijn headphones als ik mij moet concentreren.

Hangt toch heel hard af van de werkomgeving...

De simpele geesten op kantoor die naar klara luisteren om zichzelf beter te voelen dan de collega's die naar Qmusic luisteren.
Verschrikkelijk die oude bompa muziek te moeten aanhoren....
De simpele geesten die op kantoor geen koptelefoon gebruiken en gelijk welke muziek door een ander hun strot rammen.
Verschrikkelijk om anderen hun egoisme te moeten meemaken...

Om dus maar te zeggen, op een kantoor verkies ik geen muziek; de mensen die naar muziek willen luisteren doen maar oortjes in/een koptelefoon op. Zoals het hoort. Andere werkomgevingen is koptelefoon geen optie en dan moet je maar overeen komen met de collega's. Desnoods afwisselen van zenders of iets als een spotify lijst waar iedereen een gelijk aantal nummers (of luisterminuten als je heel precies wilt zijn) mag insteken.

De nobele aristocraten van de geest op kantoor die naar klara luisteren om zichzelf volledig terecht beter te voelen dan de cultuurbarbaren die naar Qmusic luisteren.
Heerlijk om die verheven muziek te moeten aanhoren....
:unsure:

Ik heb vorige week nog gewerkt op 17de eeuwse barokmuziek. Wat een zaligheid.

Op de werf radio vollenbak via Spotify.
Radio meestal bovenaan de liftschacht en dan heb je over heel de schacht muziek.

Maar helaas is het al een lange tijd geleden dat ik nog een nieuwe lift heb geplaatst.
Met modernisatie is dit natuurlijk niet mogelijk omdat dit in bewoonde gebouwen is.

Welke muziek kiezen jullie tijdens jullie werk?

Mezelf: ik werk graag met muziek, maar vergeet het in alle drukte op te zetten. Dat verbetert wel nu het TV bakje met voice-control werkt en ik dat naast me leg. Zo kan ik de radio aan en uit doen op afstand.
Als er sport is, durf ik wel de tv aanleggen, maar vreemd genoeg volg ik dan net minder alles. (meestal geen tweede scherm, dus geen browser die ik apart kan openzetten voor streaming)
Dat hangt er sterk vanaf. De ene moment is dat een random Spotify lijstje. Dan weer iets op YouTube dat ik heb gezocht. De radio staat nooit aan, al die zogenaamde DJ's moet ik niet horen.

En qua genre verschilt dat ook enorm van dag tot dag. Ene keer techno, andere keer Metal 🤷‍♂️

Ik werk 4/5 van thuis en dan is het geen of YouTube Music.

Op kantoor is het hetzelfde omdat het een open landschapsbureau is.

Muziek op de werkvloer wordt hier niet geapprecieerd. Sommigen hebben via de headset Spotify op staan, 1 iemand luistert naar Studio Brussel. Laat dat net de persoon zijn die de meeste fouten maakt tijdens zijn job maar wel altijd van het laatste nieuws op de hoogte is.

Ik moet veel op bouwwerven zijn, en dat is echt de hel op aarde.
Een kakafonie van radio's en boomboxen met Roemeense, Bulgaarse, Poolse en Arabische muziek, veelal muziek waar wij hier absoluut zero affiniteit mee hebben.
Liefst zo loeihard mogelijk.
Gelukkig zijn er meer en meer hoofdaannemers die muziek gewoon beginnen te bannen op de werf.

Ach , moet ge eens bij Nederlanders op de werf komen ….die dj’s horen zichzelf nog liever praten dan de dj’s op Vlaamse zenders ….manman . ;)

Ik moet veel op bouwwerven zijn, en dat is echt de hel op aarde.
Een kakafonie van radio's en boomboxen met Roemeense, Bulgaarse, Poolse en Arabische muziek, veelal muziek waar wij hier absoluut zero affiniteit mee hebben.
Liefst zo loeihard mogelijk.
Gelukkig zijn er meer en meer hoofdaannemers die muziek gewoon beginnen te bannen op de werf.
Wat is daar de reden voor?

Wat is daar de reden voor?
Vermijden van conflicten op de werf, heb die arbeiders van het oostblok al meerdere maken in de clinch zien gaan over die muziek!
Dat en veiligheid, op de duur is het zulk een luide kakofonie dat je niet meer kan communiceren, wat op een bouwwerf toch wel risico's inhoudt.
Er zijn teams van meerdere mensen die samenwerken, bijvoorbeeld elektriciens die kabel aan het trekken zijn, en als je dan niet kan communiceren over het lawaai wordt het echt wel moeilijk.
Het zijn niet allemaal schilders die individueel werken!

Bij ons op bureau Stubru als ik er ben. En als mijn collega er is en ik ben er niet JoeFM. Zonder muziek op het werk zou me niet lukken. Dan hoor je constant alle achtergrond lawaai zoals getik op toetsenborden, geprint, geroer in koffie,... Klein radiootje tussen onze 2 bureau's in een grotere kantoorruimte, waar nog radio's staan haha. Ene ook op stubru en andere ook op JoeFM. Dus volume zo dat enkel diegene met radio het horen en er geen kakafonie is van verschillende door elkaar. Oortjes of koptelefoon is zo asociaal en moet je dan constant uitdoen voor telefoon of als er een collega iets zegt/vraag.

Bij ons wordt er gelukkig bijna nooit muziek afgespeeld zonder headset. In een landschap bureau is dat gewoon niet houdbaar.

Ik luister wel eens muziek via mijn headset en Spotify. Het helpt mij soms wel eens voor een energie boost om gefocust te werken of als het druk is op kantoor en dus veel lawaai van het gebabbel luister ik muziek omdat ik anders niet kan concentreren. Gelukkig is dat meestal beperkt tot 1 keer in de week.

Ik haat een landschap bureau. Ik begrijp echt niet hoe mensen zo productief kunnen werken zonder zelf een bubbel (zoals muziek) te creëren.
Gelukkig is dit sinds Covid toch wat verbeterd en is maximaal 1 maar per week iedereen er op dezelfde dag.

Terug
Bovenaan