Qmusic - Descent into madness

Marsu

Well-known member
"I feel like I'm taking crazy pills!"

Dat omschrijft het overgrote deel van mijn gevoelens wanneer ik zie dat Qmusic een marktaandeel van bijna 12% heeft in Vlaanderen.

Ik weet echt niet waar ik moet beginnen met de globale luisteromschrijving te omschrijven van een gemiddeld dagje Qmusic. Vroeger was Qmusic bijna niet te omzeilen voor mij. En ik probeerde met man en macht om Qmusic te vermijden, maar elke week was er wel minstens één dagje waar ik gewoon niet kon ontkomen aan Qmusic. Ik ben namelijk gezegend geweest met een 'open office' concept en het maakte niet uit hoe vaak ik de centrale radio kaapte en een zender voor humanoïden koos, ik draaide mijn rug en één of andere simpele ziel had Qmusic weer aangezwengeld en het gekakel van één van die afschuwelijk djs galmt weer door mijn hoofd. Op den duur was ik mentaal zo gebroken dat ik het opgaf om Studio brussel ofzo op te zetten. Het is zo ver gekomen dat het één van de drijfveren was geworden om nieuw werk te zoeken. Ik wou dat ik een grap maakte. Maar als ik nog één keer P!nk maar liefst 4 keer op éénzelfde dag moest aanhoren ging ik een bloederige miskraam hebben, ondanks dat ik niet zwanger ben en ondanks dat ik wel degelijk zonder twijfel van het mannelijk geslacht ben.

Het is echter niet zo dat de overige radiozenders in België wél bijster amusant zijn. Ik luister daarom al jaren quasi geen radio meer in de wagen. Ik heb steeds mijn eigen playlists of een rustgevend podcastje klaarstaan om de Belgische rijervaring wat fijner te maken. Maar af en toe blader ik toch even door onze radiozenders. Joe FM, Studio Brussel, Radio 1, Radio 2, MNM, NRG, ... Geef ik allemaal de volle 5 seconden kans om mijn aandacht te behouden. Gemiddeld stoot ik dan 5-6x op Gers Pardoel of een andere klotehollander die door mijn boxen jankt met een kutnummer over een of andere jeugdliefde ofzo. Als ik écht ongeluk heb krijg ik die andere Hollander op mijn bord, 'Jaap Reesma' en ook wel gekend als 'Jake Reece'. Ik walg van mezelf dat ik die namen ken ondertussen, maar je kan er werkelijk niet aan ontkomen in België. Maar over het algemeen is het, ondanks alles, toch nog steeds véél beter dan Qmusic.

Doorgaans luistert men immers naar de radio om muziek te horen. Als het even kan horen we liefst ook goede muziek. Dit hoeven niet steeds de greatest hits te zijn natuurlijk! Het gemiddelde niveau moet gewoon goed genoeg zijn zodat je een aangename achtergrondmuziek hebt doorheen de dag. Bij Qmusic is deze balans echter compleet zoek. Ik ben geen dinosaurus, ik ben nog jong en ik kan gerust ook genieten van meer moderne muziek. Er blijft immers jaar na jaar nog steeds degelijke muziek gemaakt worden, maar het probleem is dat ze bij Q gewoon alleen maar de danceplaten promoten, samen met alles van Belgische en Nederlandse makelij. En als er dan een 'fijn' danceplaatje tussen zit gaan ze dit letterlijk 3-4 keer per dag draaien. Ik denk dat ze Rasputin zo vaak hebben gedraaid dat ik droomde dat Bobby Farrell al dansend mijn ziel kwam halen. Love Tonight gaat nu waarschijnlijk ongeveer 27 keer per dag worden gedraaid neem ik aan. En dit leuks vullen ze dan aan met minstens 6x P!nk op één dag. Ik overdrijf quasi niet.

Z0WLOD.gif

Pictured : mijn ziel die wordt gecollect na een dagje Q

Op een bepaald punt begon ik angstaanvallen te krijgen wanneer één van onze Belgische flutartiesten een plaatje uitbracht. Ik veralgemeen hier niet. Ik heb het echt expliciet over onze dertien in een dozijn klote artiesten. Want we hebben er ook wel goede. Een Tourist LeMC maakt bijvoorbeeld wél genietbare muziek met wat werk achter. Die muziek heeft duidelijk iets ambachtelijk, ook al is het mijn ding niet. Maar we hebben niet veel van dat soort kerels. We hebben voornamelijk Olivia/Emma Bale/nog een andere kip waar ik de naam van kwijt ben die quasi identiek klinken. Zo een vreselijk schel stemmetje dat uw brein in twee scheurt. Niet snijden, maar echt scheuren. Want zingen doen ze niet, gewoon monotoon uit de kruin van hun hoofd hoge tonen laten ontsnappen. Elke keer wanneer ik dat moet aanhoren vlieg ik terug in de tijd naar 2005, in de oude Passat van mijn grootouders onderweg naar Zuid-Frankrijk. Ik zat op de achterbank van de wagen samen met mijn bomma, mijn broer aan het stuur en mijn bompa op de passagiersstoel. Mijn broer wou mijn bomma een plezierke geven om de autorit van 11 uur een beetje te verzachten en zette Elvis - Only Fools Rush In op. Op zich is dit een hartverwarmende herinnering, ware het niet dat mijn bomma begon mee te neuriën. En ik hou zielsveel van dat mens, maar het was duidelijk waarom showbizz nooit een optie was voor haar. Ik heb toen dergelijke hoge tonen gehoord waarvan ik zeker ben dat elke hond in een straal van 70km er een fatale hersenbloeding aan heeft overgehouden. Bon, daarmee is Olivia Trappeniers haar range ook meteen mee omschreven. Ik denk tevens dat één van die overleden honden de deuntjes schrijft achter haar liedjes. Ondanks dit euvel krijgt ze toch ook wel vlotjes 3-4 slotjes per dag. Regi en zijn repetitieve poging om mijn oren te mismeesteren is dan de saus van het eten dat chef Qmusic serveert. Mensonterend.

Wanneer ze een nieuw seizoen van liefde voor muziek aankondigen boek ik dan ook steeds een dubbele afspraak bij mijn psycholoog, met follow-up bij de psychiater zodat die me de goede drugs kan voorschrijven. Alhoewel ik het wel een beetje kan smaken om aan te zien hoe ze een van onze charmezangers van 60-70 jaar oud kunnen strikken voor dat programma, zodat die van élk lied een generisch kut schlagerlied kan maken met identiek hetzelfde deuntje en structuur telkens. En dan moet je die artiesten zien ja-knikken en klappen gelijk debielen: "Jaaaa WIlly amai, ge hebt er iets goed van gemaakt! Haha hihi ooh wat goed, ik word er bijna emotioneel van!" Eenzelfde sentiment vond ik onlangs elders terug op tv. Ik keek deze week een documentaire over 'siswet19', de anaalkoningin van het internet. Die kon ongeveer een Labrador van een jaar oud in haar gat steken, zonder overdrijven. En die onderhield haar familie met haar royale vergoedingen via haar OnlyFans account. Onder andere haar teergeliefde bomma en beste vriendin genoten daar mee van. Met tranen in hun ogen vertelden ze dat ze zo trots waren op siswetje. De pijn duidelijk voelbaar doorheen heel de kamer terwijl de lieve kleindochter in de kamer daarnaast een kamerplant mét pot en potgrond in haar darmstelsel was aan het hijsen voor haar 10.000 volgers. Met eenzelfde blik staat een artiest daar te klappen terwijl Willy zijn/haar/hun nummer verkracht op nationale tv, maar het royaltycheckje is toch weer binnen dus : slikken trut.

Honorable mention voor die verderfelijke sea shanties zoals 'Early In The Morning' en dergelijke meer. Godverdomme.

Ik ben er van overtuigd dat de persoon die de playlists bij Qmusic bepaalt maar een 300-tal nummers in zijn zak heeft zitten. Het zijn telkens dezelfde paar nummers die terugkomen. Idem met de klassiekers die men draait. Alsof we in een neverending simulatieloop zitten.

Maar zelfs zonder de muziek in beschouwing is het armoe troef. De DJs op Q zijn zo ontzettend zwak én ze zijn er zich zo slecht bewust van hoe zwak ze daadwerkelijk zijn. Dit zijn quasi stuk voor stuk mensen die geen reden hebben om in zichzelf te geloven. Hier en daar heb je nog wel een Jolien Roets die haar job wél deftig uitoefent. Het is echter telkens een ratio van één Vincent Fierens én één Maarten Vancoillie tegenover één Jolien Roets. Het is zo erg dat Sean Dhondt normaliter aan het positieve spectrum van de DJs hangt en die kerel heeft zijn gatbaard aan heel de wereld laten zien omdat hij wat foeffoto's had gezien van een overduidelijk fake accountje. Ik zeg 'normaliter', want die heeft de airwaves bevuild met zijn schijtachterlijke kut schreeuwmuziek die enkel goed is om een wespennest te verdelgen. En das veel erger dan wat hij mijn ogen heeft aangedaan vorig jaar. Want met die foto's had ik tenminste nog wat leedvermaak ter compensatie.

Die exchanges van de DJs zijn zo afschuwelijk fake. Die lach van Maarten Vancoillie snijdt door merg en been wanneer hij die 5 dagen op voorhand premediteert en lanceert op zijn luisteraars omdat Dorothee Dauwe een kinderlijk slap grapje maakt. Constant schouderklopjes voor elkaar en humor van niveau 0 door de micro smijten, het is niet om aan te horen. Ik kan niet uitdrukken hoe weinig respect ik heb voor Maarten Vancoillie als DJ en ik ben dan iemand die iedereen doorgaans het beste toewenst. Zelfs de luisteraars die daar op de radio komen zijn gewoon schaamteloze kontenlikkers. En dan hebben we het nog niet over de 'content' die ze proberen te creëren. Er was iets van een kilometer babies ofzo en dan lazen ze gewoon wat babynamen voor van een stel verstandloze mensen die de naam en de afmetingen van hun pasgeboren kind inzonden om dan vermoedelijk naast de radio te gaan zitten tot ze hun 2,6 seconden fame konden ervaren. Onegtwijfeld met een smile op hun gezicht, gelijk een achterlijke die een scheet in zijn badkuip laat. Pure waanzin. En dan hun 'bekende pot', waar een of ander kut (pseudo)bv gewoon moet zeggen wat ie eet en een foto moet toezenden voor hun instagram account.

B9727913107Z.1_20210805180950_000+GUPIMOC4J.1-0.jpg

Pictured : het gezicht van antipathie

Ik ben dit letterlijk aan het uittypen terwijl het vreselijk deuntje van Calvin Harris - By Your Side door mijn oren dreunt. Want ik dacht doodleuk : "Ik zal even 5 seconden luisteren naar wat voor gedrocht er nu weer in de ether wordt geschoten daar!" Ik ben ook even gaan opzoeken hoe vaak ze dat al hebben gedraaid in de laatste 15 uur. 3 keer.

Tot zo ver mijn review van Qmusic.

Dus mijn vraag is: ben ik één of andere achterlijke gek en is dit wél genietbaar voor jullie?
 
Laatst bewerkt:
Dat omschrijft het overgrote deel van mijn gevoelens wanneer ik zie dat Qmusic een marktaandeel van bijna 12% heeft in Vlaanderen.

Ik weet echt niet waar ik moet beginnen met de globale luisteromschrijving te omschrijven van een gemiddeld dagje Qmusic. Vroeger was Qmusic bijna niet te omzeilen voor mij. En ik probeerde met man en macht om Qmusic te vermijden, maar elke week was er wel minstens één dagje waar ik gewoon niet kon ontkomen aan Qmusic. Ik ben namelijk gezegend geweest met een 'open office' concept en het maakte niet uit hoe vaak ik de centrale radio kaapte en een zender voor humanoïden koos, ik draaide mijn rug en één of andere simpele ziel had Qmusic weer aangezwengeld en het gekakel van één van die afschuwelijk djs galmt weer door mijn hoofd. Op den duur was ik mentaal zo gebroken dat ik het opgaf om Studio brussel ofzo op te zetten. Het is zo ver gekomen dat het één van de drijfveren was geworden om nieuw werk te zoeken. Ik wou dat ik een grap maakte. Maar als ik nog één keer P!nk maar liefst 4 keer op éénzelfde dag moest aanhoren ging ik een bloederige miskraam hebben, ondanks dat ik niet zwanger ben en ondanks dat ik wel degelijk zonder twijfel van het mannelijk geslacht ben.

Het is echter niet zo dat de overige radiozenders in België wél bijster amusant zijn. Ik luister daarom al jaren quasi geen radio meer in de wagen. Ik heb steeds mijn eigen playlists of een rustgevend podcastje klaarstaan om de Belgische rijervaring wat fijner te maken. Maar af en toe blader ik toch even door onze radiozenders. Joe FM, Studio Brussel, Radio 1, Radio 2, MNM, NRG, ... Geef ik allemaal de volle 5 seconden kans om mijn aandacht te behouden. Gemiddeld stoot ik dan 5-6x op Gers Pardoel of een andere klotehollander die door mijn boxen jankt met een kutnummer over een of andere jeugdliefde ofzo. Als ik écht ongeluk heb krijg ik die andere Hollander op mijn bord, 'Jaap Reesma' en ook wel gekend als 'Jake Reece'. Ik walg van mezelf dat ik die namen ken ondertussen, maar je kan er werkelijk niet aan ontkomen in België. Maar over het algemeen is het, ondanks alles, toch nog steeds véél beter dan Qmusic.

Doorgaans luistert men immers naar de radio om muziek te horen. Als het even kan horen we liefst ook goede muziek. Dit hoeven niet steeds de greatest hits te zijn natuurlijk! Het gemiddelde niveau moet gewoon goed genoeg zijn zodat je een aangename achtergrondmuziek hebt doorheen de dag. Bij Qmusic is deze balans echter compleet zoek. Ik ben geen dinosaurus, ik ben nog jong en ik kan gerust ook genieten van meer moderne muziek. Er blijft immers jaar na jaar nog steeds degelijke muziek gemaakt worden, maar het probleem is dat ze bij Q gewoon alleen maar de danceplaten promoten, samen met alles van Belgische en Nederlandse makelij. En als er dan een 'fijn' danceplaatje tussen zit gaan ze dit letterlijk 3-4 keer per dag draaien. Ik denk dat ze Rasputin zo vaak hebben gedraaid dat ik droomde dat Bobby Farrell al dansend mijn ziel kwam halen. Love Tonight gaat nu waarschijnlijk ongeveer 27 keer per dag worden gedraaid neem ik aan. En dit leuks vullen ze dan aan met minstens 6x P!nk op één dag. Ik overdrijf quasi niet.

Op een bepaald punt begon ik angstaanvallen te krijgen wanneer één van onze Belgische flutartiesten een plaatje uitbracht. Ik veralgemeen hier niet. Ik heb het echt expliciet over onze dertien in een dozijn klote artiesten. Want we hebben er ook wel goede. Een Tourist LeMC maakt bijvoorbeeld wél genietbare muziek met wat werk achter. Die muziek heeft duidelijk iets ambachtelijk, ook al is het mijn ding niet. Maar we hebben niet veel van dat soort kerels. We hebben voornamelijk Olivia/Emma Bale/nog een andere kip waar ik de naam van kwijt ben die quasi identiek klinken. Zo een vreselijk schel stemmetje dat uw brein in twee scheurt. Niet snijden, maar echt scheuren. Want zingen doen ze niet, gewoon monotoon uit de kruin van hun hoofd hoge tonen laten ontsnappen. Elke keer wanneer ik dat moet aanhoren vlieg ik terug in de tijd naar 2005, in de oude Passat van mijn grootouders onderweg naar Zuid-Frankrijk. Ik zat op de achterbank van de wagen samen met mijn bomma, mijn broer aan het stuur en mijn bompa op de passagiersstoel. Mijn broer wou mijn bomma een plezierke geven om de autorit van 11 uur een beetje te verzachten en zette Elvis - Only Fools Rush In op. Op zich is dit een hartverwarmende herinnering, ware het niet dat mijn bomma begon mee te neuriën en ik hou zielsveel van dat mens, maar het was duidelijk waarom showbizz nooit een optie was voor haar. Ik heb toen dergelijke hoge tonen gehoord waarvan ik zeker ben dat elke hond in een straal van 70km er een fatale hersenbloeding aan heeft overgehouden. Bon, daarmee is Olivia Trappeniers haar range meteen mee omschreven. Ik denk tevens ook dat één van die overleden honden de deuntjes schrijft achter haar liedjes. Ondanks dit euvel krijgt ze toch ook wel vlotjes 3-4 slotjes per dag. Regi en zijn repetitieve poging om mijn oren te mismeesteren is dan de saus van het eten dat chef Qmusic serveert. Mensonterend.

Wanneer ze een nieuw seizoen van liefde voor muziek aankondigen boek ik dan ook steeds een dubbele afspraak bij mijn psycholoog, met follow-up bij de psychiater zodat die me de goede drugs kan voorschrijven. Alhoewel ik het wel een beetje kan smaken om aan te zien hoe ze een van onze charmezangers van 60-70 jaar oud kunnen strikken voor dat programma, zodat die van élk lied een generisch kut schlagerlied kan maken met identiek hetzelfde deuntje en structuur telkens. En dan moet je die artiesten zien ja-knikken en klappen gelijk debielen: "Jaaaa WIlly amai, ge hebt er iets goed van gemaakt! Haha hihi ooh wat goed, ik word er bijna emotioneel van!" Eenzelfde sentiment vond ik onlangs elders terug op tv. Ik keek deze week een documentaire over 'siswet19', de anaalkoningin van het internet. Die kon ongeveer een Labrador van een jaar oud in haar gat steken, zonder overdrijven. En die onderhield haar familie met haar royale vergoedingen via haar OnlyFans account. Onder andere haar teergeliefde bomma en beste vriendin genoten daar mee van. Met tranen in hun ogen vertelden ze dat ze zo trots waren op siswetje. De pijn duidelijk voelbaar doorheen heel de kamer terwijl de lieve kleindochter in de kamer daarnaast een kamerplant mét pot en potgrond in haar darmstelsel was aan het hijsen voor haar 10.000 volgers. Met eenzelfde blik staat een artiest daar te klappen terwijl Willy zijn/haar/hun nummer verkracht op nationale tv, maar het royaltycheckje is toch weer binnen dus : slikken trut.

Honorable mention voor die verderfelijke sea shanties zoals 'Early In The Morning' en dergelijke meer. Godverdomme.

Ik ben er van overtuigd dat de persoon die de playlists bij Qmusic bepaalt maar een 300-tal nummers in zijn zak heeft zitten. Het zijn telkens dezelfde paar nummers die terugkomen. Idem met de klassiekers die men draait. Alsof we in een neverending simulatieloop zitten.

Maar zelfs zonder de muziek in beschouwing is het armoe troef. De DJs op Q zijn zo ontzettend zwak én ze zijn er zich zo slecht bewust van hoe zwak ze daadwerkelijk zijn. Dit zijn quasi stuk voor stuk mensen die geen reden hebben om in zichzelf te geloven. Hier en daar heb je nog wel een Jolien Roets die haar job wél deftig uitoefent. Het is echter telkens een ratio van één Vincent Fierens én één Maarten Vancoillie tegenover een Jolien Roets. Het is zo erg dat Sean Dhondt normaliter aan het positieve spectrum van de DJs hangt en die kerel heeft zijn gatbaard aan heel de wereld laten zien omdat hij wat foeffoto's had gezien van een overduidelijk fake accountje. Ik zeg 'normaliter', want die heeft de airwaves bevuilt met zijn schijtachterlijke kut schreeuwmuziek die enkel goed is om een wespennest te verdelgen. En das veel erger dan wat hij mijn ogen heeft aangedaan vorig jaar. Want met die foto's had ik tenminste nog wat leedvermaak ter compensatie.

Die exchanges van de DJs zijn zo afschuwelijk fake. Die lach van Maarten Vancoillie snijdt door merg en been wanneer hij die 5 dagen op voorhand premediteert en lanceert op zijn luisteraars omdat Dorothee Dauwe een kinderlijk slap grapje maakt. Constant schouderklopjes voor elkaar en humor van niveau 0 door de micro smijten, het is niet om aan te horen. Ik kan niet uitdrukken hoe weinig respect ik heb voor Maarten Vancoillie als DJ en ik ben dan iemand die iedereen doorgaans het beste toewenst. Zelfs de luisteraars die daar op de radio komen zijn gewoon schaamteloze kontenlikkers. En dan hebben we het nog niet over de 'content' die ze proberen te creëren. Er was iets van een kilometer babies ofzo en dan lazen ze gewoon wat babynamen voor van een stel verstandloze mensen die de naam en de afmetingen van hun pasgeboren kind inzonden om dan vermoedelijk naast de radio te gaan zitten tot ze hun 2,6 seconden fame konden ervaren. Onegtwijfeld met een smile op hun gezicht, gelijk een achterlijke die een scheet in zijn badkuip laat. Pure waanzin. En dan hun 'bekende pot', waar een of ander kut (pseudo)bv gewoon moet zeggen wat ie eet en een foto moet toezenden voor hun instagram account.

Ik ben dit letterlijk aan het uittypen terwijl het vreselijk deuntje van Calvin Harris - By Your Side door mijn oren dreunt. Want ik dacht doodleuk "ik zal even 5 seconden luisteren naar wat voor gedrocht er nu weer in de ether wordt geschoten daar". Ik ben ook even gaan opzoeken hoe vaak ze dat al hebben gedraaid in de laatste 15 uur. 3 keer.

Tot zo ver mijn review van Qmusic.

Dus mijn vraag is: ben ik één of andere achterlijke gek en is dit wél genietbaar voor jullie?
Uw vraag is voor mij herkenbaar en ik deel volledig je mening. Voor mij mag die boel ontploffen met hun achterlijk gedoe, samen met andere wannebe bv's die denken dat ze ongelofelijk interessant zijn zoals Eva De Roo, man hou toch je bek.
 
Dit is echt wel een mooie rant en topic-waardig. Voorlopig woon ik bij mijn schoonouders en heb ik mijn eigen ruimte waar ik gelukkig muziek kan spelen die ik zelf wil. Echter, staat beneden volcontinue Qmusic op. In de auto die ik leen Qmusic. Ik hoop maar dat mijn dochter de slechte muzieksmaak niet overneemt. Gelukkig heb ik nog enkele jaren om haar te indoctrineren met goeie muziek.

In the end. Iedereen luistert en kijkt maar naar waar ze zich gelukkig bij voelen, maar als je Qmusic een ding kan noemen dan is het eenheidsworst.
 
Joe fm is nog een stap erger denk ik maar dank voor de rant.

En laat iets weten als ze je ooit in Guantanamo plaatsen dan stuur ik even een link naar deze thread door voor wat inspiratie ;)
 
Laatst bewerkt:
Een paar jaar geleden hadden ze op bureau om een of andere reden ook eens Qmusic opgezet. Geen idee hoe het kwam maar gelukkig duurde het maar een paar dagen. Niemand had blijkbaar door dat ik het op een vroege ochtend al terug verzet had.

Maar ik heb toen inderdaad ook dezelfde mix van nummers die je in de op beschrijft mogen horen. Veel nummers werden er gemakkelijk 5 of 6 keer op één dag doorgejaagd. Dat is nog geen ganse dag maar een werkdag van 8u.

Reggaeton is ook één van die genres waar ze daar hun hart aan verloren hebben of hadden. Ik kan het persoonlijk niet horen. Toendertijd was er één of ander reggaeton/hybride dance nummer heel populair of dat was het toch bji Qmusic. Ook verschillende keren op een dag mogen horen. Ik weet de titel en artiest gelukkig niet meer. Maar ik weet nog wel dat in het refrein het ging van 'duda duda...duda' of zo iets dergelijks. En ik herinner nog goed dat de getalenteerde presentatrice Felice Dekens tegen het einde van het nummer aan zei: 'echt geniaal dit nummer, op elk moment in het nummer kan je er 'duda' op zingen'. Wat ze dan ook even demonstreerde terwijl ze dat nummer nog een halve minuut liet spelen.
Op die moment voelde ik de koffie die ik net binnen had zich terug een weg naar boven zoeken en voelde ik hoe mijn trommelvliezen zelfmoord probeerden te plegen.

Dus ja, herkenbaar.
 
Een paar jaar geleden hadden ze op bureau om een of andere reden ook eens Qmusic opgezet. Geen idee hoe het kwam maar gelukkig duurde het maar een paar dagen. Niemand had blijkbaar door dat ik het op een vroege ochtend al terug verzet had.

Maar ik heb toen inderdaad ook dezelfde mix van nummers die je in de op beschrijft mogen horen. Veel nummers werden er gemakkelijk 5 of 6 keer op één dag doorgejaagd. Dat is nog geen ganse dag maar een werkdag van 8u.

Reggaeton is ook één van die genres waar ze daar hun hart aan verloren hebben of hadden. Ik kan het persoonlijk niet horen. Toendertijd was er één of ander reggaeton/hybride dance nummer heel populair of dat was het toch bji Qmusic. Ook verschillende keren op een dag mogen horen. Ik weet de titel en artiest gelukkig niet meer. Maar ik weet nog wel dat in het refrein het ging van 'duda duda...duda' of zo iets dergelijks. En ik herinner nog goed dat de getalenteerde presentatrice Felice Dekens tegen het einde van het nummer aan zei: 'echt geniaal dit nummer, op elk moment in het nummer kan je er 'duda' op zingen'. Wat ze dan ook even demonstreerde terwijl ze dat nummer nog een halve minuut liet spelen.
Op die moment voelde ik de koffie die ik net binnen had zich terug een weg naar boven zoeken en voelde ik hoe mijn trommelvliezen zelfmoord probeerden te plegen.

Dus ja, herkenbaar.
Na het lezen van jouw tekst moet ik instant aan het volgende nummer denken. Was het dit toevallig?

 
Na het lezen van jouw tekst moet ik instant aan het volgende nummer denken. Was het dit toevallig?

Neen. Ik heb ook zitten zoeken en kwam daar ook op uit. Maar het was een reggaeton/dance achtig nummer. Was rond 2015 of 2016 geloof ik.

edit: gevonden. Blijkbaar uit 2018, dit nummer:
 
Het laatste bedrijf waar ik in de nacht werkte had dit ook op staan. Het voordeel was dat er tussen middernacht en 4u geen presentator was, maar je hoorde wel 4 of 5 keer dezelfde 'tophit' gedurende de 8u werken. En om 4u begon Vincent Vangeel te presenteren. Ongetwijfeld ne goeie gast, maar zeker geen bright light. Wat die er soms uit flapte.

Enigste goede moment op q-music is wanneer ze de top 1000 doen.
Voor de rest voor mij ook teveel gezever en teveel van hetzelfde. Maar het is een populaire post bij velen, dus wie ben ik om te zeggen dat ze slecht zijn.
 
Ook op Nostalgie en Joe e.d. heb je dan van die top 2000 of top 800 van de jaren '80 of weet ik wat. Ik zie dan nooit goed wat het verschil is met hun gewone uitzendingen. In veel van die lijsten zitten voor een groot stuk dezelfde nummers die ze andere ook 3x op een dag draaien...
 
Ook op Nostalgie en Joe e.d. heb je dan van die top 2000 of top 800 van de jaren '80 of weet ik wat. Ik zie dan nooit goed wat het verschil is met hun gewone uitzendingen. In veel van die lijsten zitten voor een groot stuk dezelfde nummers die ze andere ook 3x op een dag draaien...
Als je op dagdagelijkse basis nummers door mensen hun strot ramt dan komen die hoogstwaarschijnlijk terug in een top 1000/2000/30000 you name it.
 
Bij Qmusic hoort ge door die top1000 net nummers die ze anders nooit draaien en zijt ge ook wat gevrijwaard van 5x dezelfde song op 8 uur.
Bij Nostalgie is dat inderdaad minder het geval omdat ze sowieso al uit de andere vaatjes tappen.
 
Mijn ervaring met deze zenders

Nostalgie: heel weinig maar mijn eerste rij-instructeur zette dat altijd op en op de tonen van Vlaamse shlager wordt de vangrail inrijden heel verleidelijk.

Qmusic: nog minder ervaring

Joe: elke ochtend moet ik dat aanhoren als mijn ouders ontbijten en dat is verschrikkelijk. De herseninhoud van Anke Buckinx is kleiner als de pink van een pasgeboren baby en Ornelis gaat er maar al te graag in mee. Het wordt niet beter met de platgedraaide 80's hits, verschrikkelijke decade lijsten waar ze toch er in slagen nummers die daar anders nooit passeren in de top 10 te krijgen (nothing else matters en thunderstruck in de 90's lijst ma dan wel rhytm is a dancer op 1 zwieren) en dat wordt niet beter doorheen de dag.

Mnm: haat gewoon pure haat. 2 jaar lang vakantiewerk gedaan in e magazijn op. Tijdens de " dj battles in de avond" slaagde ze erin de macarena en highway to hell door elkaar te mixen en daar begon het zowat
 
Ik herinner me de pijn van de tijd dat ik als jobstudent werkte in een magazijn waar de godganse dag Q-music opstand.
Ik zag niet op tegen het zware werk (dozen van soms wel 50 kg stapelen in nog grotere dozen), ik zag op tegen 'Q' hun achterlijk korte playlist - zelfs wanneer de hit van de dag/week goed is, verpesten ze hem nog door hem 4 keer op 8 uur te draaien -, hun irritante jingles en hun DJ's wiens IQ overeenstemt met de temperatuur in een gemiddelde koelkast. Enkel het "foute uur" vond ik nog enigszins te tolereren omdat daarin tenminste nog heel wat klassieke hits de revue passeerden, maar zelfs daar blonken ze uit in verassend weinig variatie of originaliteit.

Ik ben blij te kunnen zeggen dat ik al ruim 10 jaar nooit langer dan ergens een kwartier ofzo nog naar die brolzender heb geluisterd.
Niet dat andere radiozenders in ons land per se veel beter zijn, ... als het kan zet ik gewoon Spotify op, geen behoefte aan inhoudsloze smalltalk tussen radiopresentatoren. Als het moet kan ik StuBru, Nostalgie of JoeFM (in dalende volgorde) nog tolereren. Of Klara, desnoods, ik ken weinig van klassieke muziek, maar het irriteert me tenminste niet zoals de dance/pop/electro/schläger-mix die ze op "populaire" radiozenders draaien.

Hopelijk wordt m'n volgende autoradio een digitale en dan luister ik naar zo'n zonder zonder presentatoren. De zoetgevoosde stem van Roos Van Acker of een Ayco Duyster kon ik nog wel appreciëren vroeger, maar daar stopt het eigenlijk. Gunther D speelt ongetwijfeld een typetje, maar ik doe denk ik nog liever 100 km met de fiets dan 100 km lang in de auto naar die gast luisteren.
 
Laatst bewerkt:
Je kan zeggen wat je wilt maar als een zender 12% marktaandeel heeft dan doen ze wel iets goed hoor.
Ze spelen populaire en catchy muziek, en dat is nu eenmaal uw ding of niet. Maar zo erbarmelijk is dat echt niet hoor.

Dat van die steeds dezelfde muziek spelen is trouwens iets waar elke radiozender schuldig aan is. Zelfs een radio Willy heeft het heel moeilijk om niet te vervallen in het draaien van steeds dezelfde songs.

Persoonlijk als ik radio luister dan is het StuBru omdat daar naar mijn gevoel de interessantste presentatoren zitten en ze daar wel vrij gevarieerd draaien. En radio is toch net dat meer dan enkel muziek? Die presentatie, de bellers, het nieuws, de fait divers en het voorgekauwde dat is waarom ik de radio opzet. Als ik specifieke muziek wil horen dan zwengel ik Spotify wel op.
 
Het laatste bedrijf waar ik in de nacht werkte had dit ook op staan. Het voordeel was dat er tussen middernacht en 4u geen presentator was, maar je hoorde wel 4 of 5 keer dezelfde 'tophit' gedurende de 8u werken. En om 4u begon Vincent Vangeel te presenteren. Ongetwijfeld ne goeie gast, maar zeker geen bright light. Wat die er soms uit flapte.

Enigste goede moment op q-music is wanneer ze de top 1000 doen.
Voor de rest voor mij ook teveel gezever en teveel van hetzelfde. Maar het is een populaire post bij velen, dus wie ben ik om te zeggen dat ze slecht zijn.
Hell, ik zie die kutzender nog in staat om in de top 1000 nog 18 keer hetzelfde nummer te draaien en ik verdenk hun publiek er nog van van dit nog nooit op te merken.
 
Persoonlijk als ik radio luister dan is het StuBru omdat daar naar mijn gevoel de interessantste presentatoren zitten en ze daar wel vrij gevarieerd draaien. En radio is toch net dat meer dan enkel muziek? Die presentatie, de bellers, het nieuws, de fait divers en het voorgekauwde dat is waarom ik de radio opzet. Als ik specifieke muziek wil horen dan zwengel ik Spotify wel op.
Zeker, maar net daar faalt Q nog meer dan de andere zender. Die presentatoren zijn zo fake en zo irritant voor iedereen die ietwat inhoud heeft. Het is bij momenten ongelooflijk wat uit de mond van zo een Maarten Vancoillie komt. Het zijn soms grappen die zelfs bij Komen Eten als ondermaats zouden beschouwd worden, soms is het middelbare schooltoneel, bij elk grote Qmusic evenement was het pure cringe en er is 0,0 chemie met medepresentatoren en publiek.

Dat lult dan van begin tot eind zonder kans op ademhalen terwijl dezelfde 5 tracks worden afgespeeld.

Pure waanzin! En daarom dat ik de vraag stel: zijn hier fans? Want ik ben nog nooit persoonlijk een Qmusic fan tegengekomen. Maar ze moeten daar de perfecte balans van onzin en kutmuziek hebben gevonden om het grootste marktaandeel in handen te houden. En ik wil weten waarom ze blijven luisteren.
 
Wel realistisch zijn, uiteraard zijn er Q-music fans. Mensen zonder enige smaak, intelligentie of een deftig langetermijngeheugen bestaan ook. In de doorsnede van die verzamelingen zit het overgrote merendeel van de Q-music fans.
 
Ik kan wel begrijpen dat ge geen qmusic fans tegenkomt als ge uw afkeer zo duidelijk weergeeft.

Ik vind sommigen hun 'hautaine' houding hier er wel los over.
Ok, het is uw muziek niet, noch uw stijl van presenteren, maar om dan te doen alsof iedereen die er naar luistert wel marginaal moet zijn, is er ook wel over.
Niet iedereen luistert 8u aan een stuk. Niet iedereen luistert naar wat er allemaal gezeverd wordt. En de post heeft wel een feel-good vibe. En een goed marketing team.
Niet iedereen geeft evenveel om muziek of is de muziekkenner zoals er hier wel een paar rondlopen. De meeste mensen willen gewoon wat muziek op de achtergrond tijdens het rijden of koken of weet ik wat.
Stop nu toch is met mensen af te schrijven omdat ze niet uw kennis, smaak of gedachtegoed hebben.
 
Op het werk staat meestal Q-music op.
Ronduit alles aan die zender is walgelijk slecht.
Van de kinderlijke presentatie, de debiele wedstrijden, de 10 grootste schijtnummers die ze de hele dag erdoor jagen tot de luisteraars die inbellen om hun domheid nog wat extra in de verf te zetten door het antwoord niet te weten op vragen die al zo simpel mogelijk gemaakt zijn.
 
Discussiëren over muziek en kritiek geven is ok. Maar we gaan hier geen mensen afrekenen op hun intelligentie of wat dan ook omdat ze een bepaald genre muziek leuk vinden. Laat dat heel erg duidelijk zijn.

Dit subforum is gezellig omdat we iedereen respecteren voor zijn smaak, wat die ook is, als je dat niet kan ga je best ergens anders naartoe.

Also, language, heel tof dat er hier een deel mensen weten hoe je het prachtige vrouwelijk geslachtdeel weet te gebruiken om jullie frustratie uit te drukken. But... don't. Last time I checked zijn de meeste mensen hier van de leeftijd dat ze zich kunnen uitdrukken zonder te moeten vallen in dergelijk taalgebruik.

Toon mij en @BlackOccult dat we zo'n discussie beschaafd kunnen houden. Thx. <3
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan