Muziek op de werkvloer

Wat verkies jij van muziek?

• Totaal aantal stemmers
    71
Wat is daar de reden voor?
Omdat muziek spelen voor de hele werf/straat even marginaal is als telefoneren op luidspreker op het openbare vervoer.

Heb hier anderhalf jaar naast een bouwwerf gezeten waar ik dagelijks loeihard geconfronteerd werd met de Poolse hitparade. Hoe ik die periode overleefd heb en 3 zware blokperiodes heb doorstaan is mij een raadsel. De bouw heeft zelf weinig besef hoeveel overlast zo´n werf veroorzaakt, niet slecht dat ze dat wat proberen inperken.

OT: gelukkig geen muziek op de werkvloer hier (ziekenhuis), wel durf ik tijdens een late shift op mijn eigen bureau wat muziek op te zetten op de pc. Wel zit ik constant tussen telemetrie alarmen en patiënten bellen, maar die hoor je na een tijd niet meer :unsure:

Als vakantiejob wel vaak een maand in de lokale Brico/Gamma/GB gewerkt, en ik heb nog altijd eeuwig respect voor mensen die dat lang volhouden. De meest repititieve taken ooit met op de achtergrond elke dag hetzelfde bandje. Na een week of 2 kon ik ahv de muziek quasi exact zeggen welk uur het was. Echt nooit meer.

Ik heb nog altijd trauma's van de tijd van mijn vakantiejob in de Colruyt waar dan Donna of Q-music opstond de hele dag en ik elk uur Vandaag is Rooooood moest aanhoren van Marco Borsato. 🤮

En waren zijn er nog mensen die begonnen mee te zingen ook.

Ik heb nog altijd trauma's van de tijd van mijn vakantiejob in de Colruyt waar dan Donna of Q-music opstond de hele dag en ik elk uur Vandaag is Rooooood moest aanhoren van Marco Borsato. 🤮

En waren zijn er nog mensen die begonnen mee te zingen ook.
Haha, hier hetzelfde.
Heb echt een diepe afkeer van Q-music door mijn vakantiewerk in de depot bij Colruyt indertijd :tongue:.

Nu staat er gewoon radio op voor heel het verdiep, is een open landschapsbureau.
Werkt prima, staat op radio Willy tegenwoordig.

Omdat muziek spelen voor de hele werf/straat even marginaal is als telefoneren op luidspreker op het openbare vervoer.

Heb hier anderhalf jaar naast een bouwwerf gezeten waar ik dagelijks loeihard geconfronteerd werd met de Poolse hitparade. Hoe ik die periode overleefd heb en 3 zware blokperiodes heb doorstaan is mij een raadsel. De bouw heeft zelf weinig besef hoeveel overlast zo´n werf veroorzaakt, niet slecht dat ze dat wat proberen inperken.

Idd, onbegrijpelijk dat die mannen zelf niet doorhebben hoe asociaal ze zijn. Het lijkt in de bouw algemeen geaccepteerd te zijn van muziek te draaien die luid genoeg staat dat het over het kabaal van de machines heen te horen is en daarmee dus ook in heel de straat te horen is.

Haha, hier hetzelfde.
Heb echt een diepe afkeer van Q-music door mijn vakantiewerk in de depot bij Colruyt indertijd :tongue:.

Nu staat er gewoon radio op voor heel het verdiep, is een open landschapsbureau.
Werkt prima, staat op radio Willy tegenwoordig.
Willy is nog OK. Goede muziek en niet teveel geleuter. Het is de Studio Brussel van toen StuBru nog goed was. Nu is dat veel teveel geleuter.

Geen publiekelijk spelende radio bij ons op kantoor. Er is spotify voor de mensen die dat willen. IT had eens een dag Spotify & Youtube geblokkeerd... De IT-manager was bijna door de raam van de 7e verdieping gekeild.

Als ik voor werk onderweg ben is het Willy (lang leve een auto met DAB-radio). Hoewel ik ook merk dat het wel altijd dezelfde 200 nummers zijn die de revue passeren.

Ik heb op de 4 opties gestemd omdat het allemaal gebeurt, maar absolute stilte vind ik een beetje... akelig? Een podcast of Spotify vind ik ideaal.

Bij ons worden oortjes geaccepteerd, ook in magazijnruimtes.

Zelfs mensen die heel de dag naar hun familie in Irak bellen.

Als je maar reageert als iemand iets roept.

Elk zijn ding.

Who cares anyway, als't maar veilig is.

Bij ons worden oortjes geaccepteerd, ook in magazijnruimtes.

Zelfs mensen die heel de dag naar hun familie in Irak bellen.

Als je maar reageert als iemand iets roept.

Elk zijn ding.

Who cares anyway, als't maar veilig is.
Onze vorige poetsvrouw belde ook een ganse dag met familie in Portugal, who cares, ze poetste goed, dat was het belangrijkste...

Radio en TV kan ik niet verdragen want teveel geroep/continu afwisseling tussen reclame en niet-reclame om je aandacht te trekken..

Spotify en podcasts in combinatie met noisecancelling houden dezelfde "toon" aan dus dat werkt als een soort van "ruis" die de externe prikkels weghoudt.

Thuis(werk) staat de radio quasi altijd aan
Op kantoor zet ik altijd een youtube playlist op en dan luisteren met nc headphones. Maar ook niet de hele dag, dus is ongeveer 50/50 stilte/muziek.

Ik zet smorgens altijd hevige metal op, zodat de bewoners ( oud mannekes/vrouwkes huis) kunnen mee genieten, maar onzr baas zet dat altijd op een andere muziekstijl. 🙄 Zo zwaar is dat toch niet dienen metal muziek om te beluisteren als hoogbejaarde?

Ik moet veel op bouwwerven zijn, en dat is echt de hel op aarde.
Een kakafonie van radio's en boomboxen met Roemeense, Bulgaarse, Poolse en Arabische muziek, veelal muziek waar wij hier absoluut zero affiniteit mee hebben.
Liefst zo loeihard mogelijk.
Gelukkig zijn er meer en meer hoofdaannemers die muziek gewoon beginnen te bannen op de werf.
Niks ergers dan 2 verschillende radio's door elkaar op de werkvloer. Op ons werk (kantoor) al paar maal gebeurd, meestal word er dan vlug iets aan gedaan.
BIj ons staat meestal op Q-music. Maar de oudere garde verkiest "radio 2".

Persoonlijk heb ik liefst radio-stilte want vind dit beter om mij te concentreren. Soms draag ik zelf oordoppen om lawaai rond mij te verminderen.
M'n zus werkt in een open kantoor ruimte met >50 personen en er is daar geen radio, zou ik eigenlijk ook liever hebben. Maar een mens past zich aan I guess.

Ik haat een landschap bureau. Ik begrijp echt niet hoe mensen zo productief kunnen werken zonder zelf een bubbel (zoals muziek) te creëren.
Gelukkig is dit sinds Covid toch wat verbeterd en is maximaal 1 maar per week iedereen er op dezelfde dag.
Vond landschapbureau in het begin zeer vermoeiend. Constant mensen die praten, telefoons rinkelen non-stop, printers die ratelen en daar bovenop nog de radio die speelt. Dit alles terwijl je probeert te concentreren op je papieren. Er staan nu op onze bureau's nog schermen v corona tijdperk en heb die laten staan, de rest keek wel wat vies/raar nr mij, maar ik vind dat het wat het geluid dempt en op onze blok heb ik het toch beetje vr het zeggen lol.

Blij dat dat bij ons op kantoor een no-go is.
Ik zou onozel worden van alle dagen stubru, Qmusic and andere oorschade die ik oploop.
En zelfs als ik van thuiswerk en ookal is er hier niemand anders luister ik geen radio. Ik werk graag in stilte.

Ik word veel opgebeld in mijn job dus das ook al niet zo handig.
En ik krijg zelf de kriebels als ik aan de andere kant bij de beller al een wirwar hoor van mensen die tegen elkaar aan "praten" zijn.
EN met nog eens een radiostem erachter. die zo luid staat dat het ons gesprek overstemt.
En dat zijn allemaal mensen die op kantoor zitten, geen bakkerij of warenhuis personeel.

Nog maar kortelings probeer ik iemand te helpen en die zit al zeker 3x 'kan u dat nog eens herhalen' te antwoorden tegen mij op 5 min tijd, terwijl er op de achtergrond gediscussieerd word over het al dan niet " afschieten van de dader" (context geen idee maar kan me iets voorstellen) en dan nog eens een qmusic presentator die net iets te opgewekt aan het ratelen is naar mijn goesting.

Tis ook een speciaal soort volk die in zo een sfeertje een hele dag werken aan de andere kant van de lijn, ik kreeg spontaan flashbacks naar "het eiland".

Laatst bewerkt:
Open landschap bureau hier dus hoorbare muziek is not done.

Sommige luisteren naar youtube of podcast, zo lang het niet stoort allemaal geen probleem.

Alleen jammer dat ik soms naast mensen zit die dan effectief oortjes in hebben of via hun headset luisteren zodat ge eerst teken moet doen als ge iets wilt zeggen of vragen.

Thuis af en toe is youtube/spotify op de rustigere momenten.

Maar kan mij beste concentreren zonder muziek alleszins.

Terug
Bovenaan