Muziek clips

DaFreak

Well-known member
Crowdfunder FE
De muziek clip. Een kunstvorm op zich. Wat zijn de vreemdste, leukste, mooiste, meest unieke muziek videos die jullie tot op de dag vandaag zijn bijgevebleven?













Met dank aan @dask voor de inspiratie na zijn delen van
 
  • Leuk
Waarderingen: dask
Ik ben door de band genomen geen fan. Een clip kan zeker waardevol zijn op zichzelf, mooi of triestig of grappig of whatever, maar gaat uiteindelijk altijd de aandacht afleiden van de muziek - waar het toch in de eerste plaats om zou moeten draaien. Het is inderdaad een kunstvorm op zich.
 
Kzou hier de nadruk liever op de clip zien liggen dan de muziek. Muziek mag zelfs slecht zijn zolang de clip maar interessant is.

Point in case;
 
Sigur Ros heeft ooit een contest gedaan, ze vroegen aan fans om een videoclip te maken voor een nummer van hen. Deze hieronder heeft niet gewonnen maar vind ik enorm goed uitgewerkt.

 
De clips van All Is Full Of Love en Come To Dady zijn van de hand van Chris Cunningham, net zoals Windowlicker.


Dit is niet echt een videoclip, maar een kortfilm op het ritme van het nummer Afx237 v.7 van Aphex Twin, ook gemaakt door Chris Cunningham.

 
Cunningham :bow:

Die van Carpenter Brut straalt tonnen neon stijl uit. :love:

een quartet in thema;



 
Soms zijn clips zo slecht gemaakt dat ze terug goed worden, dit zijn enkele oude clips van Joel Veitch van Rathergood.

De eerste clip is Tanz With Laibach door de Communist Kittens, maar ik vind geen goede link die ik kan embedden,
de volledige clip staat op een Russische site: https://vk.com/video-50888036_456239091
Dit is een stukje:


Gay Bar van Electric Six, ik kan dat nummer niet horen zonder deze videoclip in mijn hoofd te zien.


En om af te sluiten, nog kittens:

 
Terug
Bovenaan