De ventilator staat er effectief naast.. alleen nog niet aangezet. Mijn homeassistant automation is ergens eind vorig jaar in de soep gedraaid en nog niet aangepast
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
De stelen zien er op eerste zich idd wat lang uit.
De ventilator staat er effectief naast.. alleen nog niet aangezet. Mijn homeassistant automation is ergens eind vorig jaar in de soep gedraaid en nog niet aangepast
Ik had indertijd gekocht bij vlaams zaadhuis (Waarschoot) en die zijn toch vlot aangeslaan.Iemand een idee van aardbeikwekerij in Oost-Vl waar ik frigoplantjes kan kopen?

Misschien wat vroeg om mee te beginnen, maar na vorig jaar een deel zaailingen te zijn verloren aan zonnebrand wou ik het toch is over een andere boeg gooien.
Ik had gelezen dat als je binnen zaait je best u zaailingen laat wennen aan zon door ze geleidelijk aan meer en meer buiten te zetten. Heeft er hier iemand "een schema" dat hij/zij gebruikt? En vanaf welke dag-/nachttemperaturen dat je er best aan begint van ze buiten te zetten?

De plantjes moeten ook kunnen 'slapen', dus probeer zeker te vermijden dat die lamp 24u aan staat.Hier in april op mooie dagen gaan de pepers geleidelijk aan naar buiten. Eerst 2-3 keer een kwartiertje, dan enkele keren een half uurtje en dan telkens verdubbelen... Met minder koudegevoelige planten doe ik het wel sneller.
Nog een vraagje ivm de groeilamp - kan het kwaad als die soms langer dan 24u aan staat? Ik was aan het denken dat er dan een soort uitputting of ontregeling zou kunnen ontstaan, maar soms vergeet ik 'm gewoon af te zetten 's avonds![]()
Super! Bij mij krijgen ze hun eerste echte blaadjes. Uiteindelijk al mijn stress voor niets geweest want ga op zijn minst 3 plantjes van elk kunnen overhouden.Eerste selectie gemaakt tussen de pepers, een deel naar P9 potjes verspeend. Van de meeste soorten heb ik nog 2 plantjes, enkel serrano heb ik maar ééntje maar die ziet er prima uit. Tomatillos nog niets te zien.