SlashDotDash
Well-known member
Ik dacht dat peperplantjes wel van zon hielden maar teveel is ook niet goed blijkbaar
Gisteren in de voormiddag de habaneros in p9 potjes gezet, op ‘t gemakje in de zon. Dat heeft maximum een halfuurtje geduurd maar de meesten zijn toch geraakt, telkens een of meerdere blaadjes intussen verschrompeld en quasi afgestorven… op zich geen ramp want de plantjes zullen het wel overleven, maar ik had het niet verwacht.
Correct, ik heb vorig jaar ook "zonnebrand" gehad op mijn jonge pepers (en tomaten).
Binnen heb ik nu ook een batch zonnebloemen, zou ik die al durven uitplanten? Verder nog kiwano gezaaid gisteren, pompoen, komkommer & courgette ga ik vandaag laten voorkiemen. Qua bloemen had ik ook tagetes voorgezaaid maar dat was niet opgekomen. Eens opnieuw proberen...
Buiten in de moestuin loop ik wat achter, heb ook geen echt plan omdat ik er minder tijd wil in steken dan vorig jaar. Alles mag wat door elkaar groeien en om het onkruid wat in te tomen reken ik op de Oost-Indische kers die zich enthousiast heeft uitgezaaid en nu begint te kiemen

Wat me echt opvalt is dat al mijn ui-achtigen opgegeten worden: prei, stenglui en bieslook: allemaal aangevreten. Van de tuinbonen houden een kleine 10-tal plantjes stand, daar is ook enorm veel van opgegeten want had ruim 40 zaden in de grond gestoken.
De vaste bloemenweides beginnen zich ook goed te houden wat ook moet helpen tegen het lastige knopkruid.
Frambozen, bessen en aardbeien zijn ook heel goed op gang.