Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Slakken of rupsen lijken me de enige 2 mogelijkheden, maar rupsen zou je normaal moeten zien lijkt me. Voor de rest vind ik niet direct iets terug van vraatschade aan bladeren, enkel aan vruchten.Slakken? Hmm... die vreten toch vanaf de rand. Deze vraat lijkt vooral tussen de nerven, en zelfs in het midden van het blad.

Alle pepers naar hun definitieve pot verhuisd. Laagje hydrokorrels voorzien om wortelrot te vermijden.
Sommigen reeds getopt en tonen al nieuwe scheuten in de breedte.
Vanaf midden mei zet ik ze buiten. Geen dag te vroeg, mijn vriendin wordt stillaan gek haha. foto
Die van mij gaan volgende week in definitieve pot en buiten, de voorspellingen zijn heel goed en de kans dat het dan nog gaat vriezen lijkt me heel klein.
Ik heb 2 tomaten plantjes gekregen, die gaan dan ook de grond in, de tomatillos moeten nog wat doorgroeien.
Daarnet, bij vanavond nog eens gaan kijken geen rupsen noch slakken gevonden. Voor de zekerheid korrels gestrooid.Slakken of rupsen lijken me de enige 2 mogelijkheden, maar rupsen zou je normaal moeten zien lijkt me. Voor de rest vind ik niet direct iets terug van vraatschade aan bladeren, enkel aan vruchten.
Bizar. Heb mijn Velt handboek er even bijgepakt en ook http://www.agripress.nl/_STUDIOEMMA_UPLOADS/downloads/ziekten_plagen_aardbeien_5de_ed_2015.pdf even bekeken, maar de enige vraatschade die ik kan vinden is zoals gezegd rupsen of slakken. Hopelijk raakt het opgelost in elk geval!Daarnet, bij vanavond nog eens gaan kijken geen rupsen noch slakken gevonden. Voor de zekerheid korrels gestrooid.

Was idd wat ik ook dacht... die eten altijd van de buitenrand af bij mijn weten.Lijkt mij geen slak maar een insect op basis van de foto. Patroon van slakken vraat is meer willekeurig zou ik denken.

Enkele foto's van de "gecontroleerde chaos":

Zelfs al is het nu maar gras, het valt wel op dat dit het insectenleven in de tuin sterk ten goede komt.Ik ben een fan van vijgen en dat doet het blijkbaar heel erg goed in kuipen (heb er nog maar net eentje gezet). Voor de rest kan je misschien beter hier eens info vragen: https://www.facebook.com/groups/Frans.N , leuke facebookgroep voor alles van fruit etc (ook een goeie nieuwsbrief)(Heb het ook hier gepost: https://www.beyondgaming.be/threads...ken-bomen-en-groenten.667/page-92#post-621173)
Ik heb 3 grote kuipen gekregen, 2 van 110 liter en eentje van 130 liter. Ik zou daar graag in september fruitboompjes in planten. Moet ik gaan voor laagstam of dwerg/patio? En gewoon vullen met potgrond?
Alvast tips ivm webshop/soorten? Dacht aan appel, nashi peer (of gewone peer) en pruim ofzo.
Heel mooie tuin!Ook de rest van de tuin is "gecontroleerde chaos", een deel van het gras wordt niet gemaaid, op termijn mag dat een stukje verwilderen tot natuurlijke bloemenweide
Vandaag mijn pepers in hun definitieve pot geplant en alle tomatillos/tomaten/pepers blijven nu ook buiten.Ik ook mijn pepers uitgeplant in definitieve pot, amai mijne rug, 15 in totaal!DankuVandaag mijn pepers in hun definitieve pot geplant en alle tomatillos/tomaten/pepers blijven nu ook buiten.