Waar haal je die zwarte potten/kuipen of zijn dit emmers? Ik kom deze vaak tegen in blogs/vlogs maar als ik zelf op zoek ga vind ik enkel de duurdere 'design' bloempotten
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Waar haal je die zwarte potten/kuipen of zijn dit emmers? Ik kom deze vaak tegen in blogs/vlogs maar als ik zelf op zoek ga vind ik enkel de duurdere 'design' bloempotten
Lijken me metserskuipen/emmers te zijnWaar haal je die zwarte potten/kuipen of zijn dit emmers? Ik kom deze vaak tegen in blogs/vlogs maar als ik zelf op zoek ga vind ik enkel de duurdere 'design' bloempotten
De kleinere (15L) heb ik van Tuinadvies.be (momenteel uitverkocht zie ik), de grotere (30-40L) heb ik van mijn pa via zijn werk gekregen (stadswerker). Zijn allemaal kuipen met drainagegaten in.Waar haal je die zwarte potten/kuipen of zijn dit emmers? Ik kom deze vaak tegen in blogs/vlogs maar als ik zelf op zoek ga vind ik enkel de duurdere 'design' bloempotten
Hier ook uitgekomen,nog niet op elke plek.Tis zover: de eerste aardappelen komen piepen, nu hopen dat het niet meer gaat vriezen, heb ze gisteravond ook wat water gegeven. Sjalotjes en uien ook geplant, mss deze avond wat boontjes in volle grond steken en mijn mini -koepel erover plaatsen.
Ook 50m prikkeldraad vervangen gisteren - zonneschijn en warmere temperaturen in combinatie met een tuin en fluitende merels, vinken, kool en pimpelmezen en op de achtergrond 3 wilde reeën die staan te grazen - veel meer hoeft dat voor mij niet te zijn hoor
Gisteren paars en gele wortels, schorseneren voor de eerste keer, 2 soorten spinazie, prei en 2 soorten radijzen gezaaid.Volgend weekend mss mogelijks beginnen met iets buiten te zaaien, woo \o/
Raar, hier ajuinen met overvloed. Wel is alles stevig opgeslaan. Mijn schoonpa bestelt elk jaar hetzelfde en ik zit nog met de zaadgids van vorig jaar: alles qua plantgoed met een goeie 5% omhoog, zaaigoed 10-15%Gisteren paars en gele wortels, schorseneren voor de eerste keer, 2 soorten spinazie, prei en 2 soorten radijzen gezaaid.
Vandaag pak choi, meer prei en oranje wortels.
Probleem is nu wel dat ik niet aan plant ajuinen geraak, blijkbaar nergens te krijgen. ( men steekt het op 'den oorlog' )

Mja elke lokale winkel binnen de 10 km afgegaan in de laatste week en 'nope mss volgende week, moeilijk te krijgen'Raar, hier ajuinen met overvloed. Wel is alles stevig opgeslaan. Mijn schoonpa bestelt elk jaar hetzelfde en ik zit nog met de zaadgids van vorig jaar: alles qua plantgoed met een goeie 5% omhoog, zaaigoed 10-15%![]()
Meeste plantajuin komt volgens mij uit nederland en gezien de hoge transportprijzen en de kleine markt (landbouwers zaaien uien ipv plantajuin te gebruiken) is het heel goed mogelijk dat men in bepaalde landen opteert om ze niet te importeren gezien de kleine marge.Mja elke lokale winkel binnen de 10 km afgegaan in de laatste week en 'nope mss volgende week, moeilijk te krijgen'
Ik heb vorig jaar ook Thaise basilicum gezet, vond dat niet te vretenVandaag meloen, komkommer, courgette en Thaise basilicum gezaaid! Hopelijk beter succes dan vorig jaar, toen kwam niets op.

Ik zou ze afsproeien met een tuinslang.Ik zit precies met beestjes op de bieslook in de kruidenbak. Andere planten hebben er op ‘t eerste zicht (nog) geen last van.
Iemand tips hoe dit te behandelen?
. Dacht dat ik warmoes gekocht had, bleek het gewoon rode biet te zijn, stond dus ook in de verkeerde bak... Dacht ook komkommers gezet te hebben, leken meer op augurk...
.
Een augurk is een komkommer eigenlijk, zelfde soort.Dacht ook komkommers gezet te hebben, leken meer op augurk....
Dat wel. Had mijn komkommers alleen wat langer, slanker en minder stekelig verwachtEen augurk is een komkommer eigenlijk, zelfde soort.