Auto Minst/meest gebruikte optie op je wagen.

Bij mij nochtans niet hoor. Als je net gestart bent, valt hij niet uit, als je veel stop & go hebt na elkaar ook niet, er zit echt wel intelligentie in.
Van welk jaar is die van u? Misschien een nieuwer model en al wat beter geregeld. Mijne is van 2014 en die start-stop vind ik echt wel dikke stront persoonlijk.
Toen we nog in Ieper woonden, had ik na anderhalve km verkeerslichten, en hij legde toen al de motor stil, zelfs als het vroor. Dat kan volgens mij nooit goed zijn.
 
Maar enige wat je bereikt is dat je motor gewoon niet uitvalt en je dus meer vervuilende lucht produceert dan nodig (want daar dient systeem voor). Remmen moet je toch nog altijd.

En lijkt me eerder probleem met uw wagen dan want heb dat nog nooit gehad dat als je nog remt uw motor aan slaat (tenzij in de file die voor me al vertrekt, maar is net handig dan of om te verwarmen/koelen maar dat is ook logisch) (neem aan dat je automatisch hebt)

En ik heb toch ook zoals @Bloembak beschrijft dat die airco toch vaak te weinig geeft dan hoor

Er is just niks mis mijne auto, ik moet blijven remmen om de motor uit te schakelen, als ik de rem los of ik draai zelfs met mijn stuur dan schiet de motor terug aan. Niet meer of niet minder, auto is van april 2012 en 1ste eigenaar.

En het feit dat er meer vervuilende lucht wordt geproduceerd kan mij jammer genoeg geen hol schelen. :p
 
Er is just niks mis mijne auto, ik moet blijven remmen om de motor uit te schakelen, als ik de rem los of ik draai zelfs met mijn stuur dan schiet de motor terug aan. Niet meer of niet minder, auto is van april 2012 en 1ste eigenaar.

En het feit dat er meer vervuilende lucht wordt geproduceerd kan mij jammer genoeg geen hol schelen. :p
Maar wat is het nut van dat systeem uit te zetten? Zoals jij het uitlegt, heb je er geen enkel nadeel aan toch?
 
Maar jawel, ik moet constant op mijn rem blijven duwen als ik dat systeem wil gebruiken en dat is is irritant. :p
En nu moet je het elke keer uitschakelen om er dan niets mee te winnen

Is dat automatic dat je hebt? Mss eens in neutraal zetten dan moet je wss niet meer remmen?
Lijkt me toch issue met uw auto, is niet omdat dat zo werkt dat dat normaal is. Mijn nieuwe Audi heeft ook issue (kan me niet aanmelden als gebruiker), soms komen auto's van fabriek af met probleem ;)
 
Je hebt vooral nog niet gezegd wat je nu moet doen om te blijven stilstaan. Ook op de rem duwen vermoed ik?
 
En nu moet je het elke keer uitschakelen om er dan niets mee te winnen

Is dat automatic dat je hebt? Mss eens in neutraal zetten dan moet je wss niet meer remmen?
Lijkt me toch issue met uw auto, is niet omdat dat zo werkt dat dat normaal is. Mijn nieuwe Audi heeft ook issue (kan me niet aanmelden als gebruiker), soms komen auto's van fabriek af met probleem ;)

idd automaat is al nagekeken geweest, is zo met die oudere modellen. Mijn vriendin heeft ne Golf van 2016, ook automaat en ook start stop en die moet idd maar 1 x rem duwen en motor valt uit.
 
Je hebt vooral nog niet gezegd wat je nu moet doen om te blijven stilstaan. Ook op de rem duwen vermoed ik?

Euh nee? Gewoon remmen tot stilstand en dan voet van de rem zoals elle gewone niet automaat en automaat met hold assist?
 
Ik zal dan bizar zijn, maar toen ik nog met een niet automaat reed stond ik ook gewoon in eerste stil met mijn voet op de rem. Jij zet hem dan in neutraal? Edit: koppeling ipv rem uiteraard, het is al even geleden :D

Als je dat doet bij een handgeschakelde, waarom dan niet bij een automaat? Ik heb geen hold assist, maar als ik hem in neutraal zet blijft die ook gewoon uit.
 
Minst:
- 2de batterij met scheidingsrelais (met het idee om die als camperbatterij te gebruiken)

Meest:
- Achteruitrijcamera
- Parkeersensoren voor/achter
- CC
- Draaibare passagierszetel
 
Ik zal dan bizar zijn, maar toen ik nog met een niet automaat reed stond ik ook gewoon in eerste stil met mijn voet op de rem. Jij zet hem dan in neutraal? Edit: koppeling ipv rem uiteraard, het is al even geleden :D

Als je dat doet bij een handgeschakelde, waarom dan niet bij een automaat? Ik heb geen hold assist, maar als ik hem in neutraal zet blijft die ook gewoon uit.

Toen ik niet automaat reed dan zette ik altijd in neutraal idd.

met hold assist moet ge hem niet in neutraal zetten of op de rem blijven duwen e... Automaat rijden en elke keer van N naar D switchten.. ook beetje voos e :p

Soit, we zijn aan’t afwijken van de essentie in deze topic!
 
Ik rijd met een kleine budget stadswagen dus veel opties heb ik niet.
Wat ik zeker wél wou: elektrische ramen, centrale deurvergrendeling en airco want dat had zijn voorganger niet. Wordt dan ook wel degelijk gebruikt 😜

Meest nuttige: parkeersensoren.
Minst nuttige: radiobediening aan het stuur. Misschien 3x gebruikt op 6j.
 
Minst gebruikt:
  • Motor die in standby gaat bij stilstaan (zet ik altijd uit)
  • Speed limit
  • Autoradio als echte radio
Vaakst gebruikt:
  • Block assist
  • Cruise control
  • Bluetooth voor Spotify/SoundCloud
  • Parkeersensoren
Binnenkort voor het eerst een automaat, ben héél erg benieuwd hoe hard zoiets wennen is.
 
Terug
Bovenaan