Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Meest:
- CC, gebruik ik bijna constant
Minst:
- Speed limiter, is een functie waar ik het nut niet van snap
Mis ik het meest:
- Regensensoren
Meest: gaspedaal
Ik heb ook geen adaptieve cc, met een gewone cc kan je ook al heel wat. Maar ieder zijn rijstijl I guessIk rij altijd met speed limiter behalve op de snelweg of echte rustige lange banen
Heb geen adaptieve dus dan is da wel comfortabel om mooi een vaste snelheid te rijden
Dat is bij elke auto die geen optie heeft om de rem vast te houden bij een automaat.Minst:
- start/stop systeem, ik zet dat altijd onmiddellijk af want bij Audi (model 2012) moet ge op de rem blijven duwen en als ik 1 ding irritant vind is bij een rood licht constant op uw rem duwen, minste dat ge loslaat start de moteur terug
Snap u uitleg niet, want als je dat afzet moet jij nog altijd op uw rem blijven duwen alleen staat uw motor dan ook nog gewoon aan?Minst:
- start/stop systeem, ik zet dat altijd onmiddellijk af want bij Audi (model 2012) moet ge op de rem blijven duwen en als ik 1 ding irritant vind is bij een rood licht constant op uw rem duwen, minste dat ge loslaat start de moteur terug
Dat systeem is daarop afgesteld hé, als de airco/verwarming te veel energie nodig heeft, zal de auto terug starten.Er is imo maar 1 gegronde reden om dat af te zetten en dat is om de airco/verwarming draaiende te houden
Nee toch? Ok er blijft wat lucht circuleren, maar helemaal niet met de kracht zoals al rijdend. Op warme dagen voel je zo het zweet uitbreken als je dan ergens staat en start/stop functie wordt ingezet.Dat systeem is daarop afgesteld hé, als de airco/verwarming te veel energie nodig heeft, zal de auto terug starten.
Snap u uitleg niet, want als je dat afzet moet jij nog altijd op uw rem blijven duwen alleen staat uw motor dan ook nog gewoon aan?
Die van mij valt gewoon uit en in de file schiet motor al aan als die voor mij beweegt nog voor ik gas geef.
Er is imo maar 1 gegronde reden om dat af te zetten en dat is om de airco/verwarming draaiende te houden
Als uw airco in werking is en het wordt te warm dan schiet de airco en de motor terug in werking.Nee toch? Ok er blijft wat lucht circuleren, maar helemaal niet met de kracht zoals al rijdend. Op warme dagen voel je zo het zweet uitbreken als je dan ergens staat en start/stop functie wordt ingezet.
Ja maar ik heb het sneller te warm dan dat de auto het als te warm catalogeert. Dus in die situaties moet de start/stop uitgeschakeld worden.Als uw airco in werking is en het wordt te warm dan schiet de airco en de motor terug in werking.
Ik weet biet welke wagen je juist hebt.Ja maar ik heb het sneller te warm dan dat de auto het als te warm catalogeert. Dus in die situaties moet de start/stop uitgeschakeld worden.
Zowel in Skoda als Volvo. Vermoedelijk ook bij BMW maar die heb ik pas van na de zomer.Ik weet biet welke wagen je juist hebt.
Maar ik snap wel wat je bedoelt.
Start-stop zet ik toch ook altijd meteen uit. Bij Volvo valt de motor al uit als hij nog koud staat, en ik wil koud starten toch beperken.
Maar enige wat je bereikt is dat je motor gewoon niet uitvalt en je dus meer vervuilende lucht produceert dan nodig (want daar dient systeem voor). Remmen moet je toch nog altijd.Ik rij 50, plots spring het licht op rood dus ik rem en kom tot stilstand.
Met het start/stop systeem aan moet ik op de rem blijven duwen (en redelijk stevig) om de motor te laten uitvallen, van zodra ik de rem maar lichtjes los schiet de motor terug aan. Ik heb geen zin om constant op mijne rem te blijven duwen om van dat systeem te genieten dus ik zet dat standaard af als ik de wagen instap, is automatisme : starten, hold assist op en start/stop af.
Ik zie weinig meerwaarde in dat systeem als ge op uwe rem moeten blijven duwen.