Auto Minst/meest gebruikte optie op je wagen.

Ik rij altijd met speed limiter behalve op de snelweg of echte rustige lange banen 😀
Heb geen adaptieve dus dan is da wel comfortabel om mooi een vaste snelheid te rijden
Meest:
- CC, gebruik ik bijna constant

Minst:
- Speed limiter, is een functie waar ik het nut niet van snap

Mis ik het meest:
- Regensensoren
 
Ford Focus Clipper hier

Meest:
- Stuur- en zetelverwarming (toch nu het kouder is buiten)
- CC
- Keyless entry
- bluetooth

Minst:
- Speed limiter. Zeker de automatische die de snelheidsbeperkingen (fout) leest
- GPS, ook gebruik waze
 
Minst:
- automatische ruitenwissers, werken niet zo goed.
- Apple car play (geen iPhone :p )
- gps
- launch control

Meest:
-android auto
- stuurverwarming
- de "N"-knop
 
Ik rij altijd met speed limiter behalve op de snelweg of echte rustige lange banen 😀
Heb geen adaptieve dus dan is da wel comfortabel om mooi een vaste snelheid te rijden
Ik heb ook geen adaptieve cc, met een gewone cc kan je ook al heel wat. Maar ieder zijn rijstijl I guess ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: -TC-
Minst:

- start/stop systeem, ik zet dat altijd onmiddellijk af want bij Audi (model 2012) moet ge op de rem blijven duwen en als ik 1 ding irritant vind is bij een rood licht constant op uw rem duwen, minste dat ge loslaat start de moteur terug

Meest:

- cruise control
- hold assist
 
Minst:

- start/stop systeem, ik zet dat altijd onmiddellijk af want bij Audi (model 2012) moet ge op de rem blijven duwen en als ik 1 ding irritant vind is bij een rood licht constant op uw rem duwen, minste dat ge loslaat start de moteur terug
Dat is bij elke auto die geen optie heeft om de rem vast te houden bij een automaat.
Trouwens op d'n duur leer je wel hoe ver je het pedaal kan indrukken voor de start/stop in actie schiet. Audi had daar nog wat grotere marge op dan Mercedes.
 
Ik moet het pedaal redelijk diep induwen om de motor te laten uitvallen,

Alleszins blijft het vreselijk irritant :p
 
Minst:

- start/stop systeem, ik zet dat altijd onmiddellijk af want bij Audi (model 2012) moet ge op de rem blijven duwen en als ik 1 ding irritant vind is bij een rood licht constant op uw rem duwen, minste dat ge loslaat start de moteur terug
Snap u uitleg niet, want als je dat afzet moet jij nog altijd op uw rem blijven duwen alleen staat uw motor dan ook nog gewoon aan?

Die van mij valt gewoon uit en in de file schiet motor al aan als die voor mij beweegt nog voor ik gas geef.

Er is imo maar 1 gegronde reden om dat af te zetten en dat is om de airco/verwarming draaiende te houden
 
Dat systeem is daarop afgesteld hé, als de airco/verwarming te veel energie nodig heeft, zal de auto terug starten.
Nee toch? Ok er blijft wat lucht circuleren, maar helemaal niet met de kracht zoals al rijdend. Op warme dagen voel je zo het zweet uitbreken als je dan ergens staat en start/stop functie wordt ingezet.
 
Snap u uitleg niet, want als je dat afzet moet jij nog altijd op uw rem blijven duwen alleen staat uw motor dan ook nog gewoon aan?

Die van mij valt gewoon uit en in de file schiet motor al aan als die voor mij beweegt nog voor ik gas geef.

Er is imo maar 1 gegronde reden om dat af te zetten en dat is om de airco/verwarming draaiende te houden

Ik rij 50, plots spring het licht op rood dus ik rem en kom tot stilstand.

Met het start/stop systeem aan moet ik op de rem blijven duwen (en redelijk stevig) om de motor te laten uitvallen, van zodra ik de rem maar lichtjes los schiet de motor terug aan. Ik heb geen zin om constant op mijne rem te blijven duwen om van dat systeem te genieten dus ik zet dat standaard af als ik de wagen instap, is automatisme : starten, hold assist op en start/stop af.

Ik zie weinig meerwaarde in dat systeem als ge op uwe rem moeten blijven duwen.
 
Nee toch? Ok er blijft wat lucht circuleren, maar helemaal niet met de kracht zoals al rijdend. Op warme dagen voel je zo het zweet uitbreken als je dan ergens staat en start/stop functie wordt ingezet.
Als uw airco in werking is en het wordt te warm dan schiet de airco en de motor terug in werking.
 
Als uw airco in werking is en het wordt te warm dan schiet de airco en de motor terug in werking.
Ja maar ik heb het sneller te warm dan dat de auto het als te warm catalogeert. Dus in die situaties moet de start/stop uitgeschakeld worden.
 
Ik weet biet welke wagen je juist hebt.
Maar ik snap wel wat je bedoelt.
Zowel in Skoda als Volvo. Vermoedelijk ook bij BMW maar die heb ik pas van na de zomer.

Op warme dagen heb ik de blazers ook gewoon volle bak op mijn lichaam staan, vooral als de zon ook op mij schijnt. Als die dan ineens een pak minder hard blazen, voel je dat direct.
 
Start-stop zet ik toch ook altijd meteen uit. Bij Volvo valt de motor al uit als hij nog koud staat, en ik wil koud starten toch beperken.
 
Bij mij nochtans niet hoor. Als je net gestart bent, valt hij niet uit, als je veel stop & go hebt na elkaar ook niet, er zit echt wel intelligentie in.
Start-stop zet ik toch ook altijd meteen uit. Bij Volvo valt de motor al uit als hij nog koud staat, en ik wil koud starten toch beperken.
 
Ik rij 50, plots spring het licht op rood dus ik rem en kom tot stilstand.

Met het start/stop systeem aan moet ik op de rem blijven duwen (en redelijk stevig) om de motor te laten uitvallen, van zodra ik de rem maar lichtjes los schiet de motor terug aan. Ik heb geen zin om constant op mijne rem te blijven duwen om van dat systeem te genieten dus ik zet dat standaard af als ik de wagen instap, is automatisme : starten, hold assist op en start/stop af.

Ik zie weinig meerwaarde in dat systeem als ge op uwe rem moeten blijven duwen.
Maar enige wat je bereikt is dat je motor gewoon niet uitvalt en je dus meer vervuilende lucht produceert dan nodig (want daar dient systeem voor). Remmen moet je toch nog altijd.

En lijkt me eerder probleem met uw wagen dan want heb dat nog nooit gehad dat als je nog remt uw motor aan slaat (tenzij in de file die voor me al vertrekt, maar is net handig dan of om te verwarmen/koelen maar dat is ook logisch) (neem aan dat je automatisch hebt)

En ik heb toch ook zoals @Bloembak beschrijft dat die airco toch vaak te weinig geeft dan hoor
 
Terug
Bovenaan