Mijn volgende break/vakantie

Doe jezelf een plezier en bezoek tenminste één cenote. De cenote Ik Kil ligt niet ver van Chichen Itza, maar is wel navenant toeristisch.
Ik denk dat er in onze uitstap naar Chicen Itza ene bezoek naar een cenote bijzit. Ik zou moeten kijken of het die van Ik Kil is.
We gaan ook nog naar Tulum bij die uitstap gaan we naar een lagune achteraf.
 
Raften op de Nijl (in Jinja)
Murchison Falls & het gelijknamige National Park
Crater lakes ( google Kyaninga lodge )
Kibaale forest - Chimpanzee tracking
Kidepo NP (as remote as it gets)
Queen Elisabeth NP met tree climbing lions in de Ishasha sector
Bwindi impenetrable forest NP , met de Berggorilla‘s
Lake Bunyonyi
Mount Elgon is ook indrukwekkend, uitstekende koffie

Kampala, party capital of (East) Africa.

En bovendien een absoluut zalig klimaat.

Ongeveer dezelfde itinerary achter de rug, buiten Jinja. Wat een fantastisch land.

Ik zou zo teruggaan, maar mss toch eerst op zoek naar een andere bestemming in Afrika. Aanraders altijd welkom (mag wat avontuurlijk zijn met focus op natuur en wildlife), al staat Namibië voorlopig hoog op het lijstje.
 
Euh als er gene bingo is kom ik vroeger terug.
Tenzij dees vriendin mij ook net voor mijn verlof laat zitten dan kan ik weer beroep doen op mijn annulatieverzekering. :woohoo:
Ik hoop dat die plot-twist je bespaard blijft dit jaar. Je hebt al Thailand moeten opgeven, een bingo-avond en aquagym laten schieten is onvergeeflijk.
 
2 weken Thailand 24 dec - 7 jan:
4d Bangkok
4d Phuket
2d Phi Phi
3d Krabi
lol grappig dat we elkaar niet tegen het lijf zijn gekomen die eerste 4 dagen was ik ook in bangkok :)

wel tof dat je ook zoals ik doet: een lus maken.
landen phuket, boot phi phi, boot krabi en terug van daar vliegen naar bkk.

meeste mensen beseffen dat blijkbaar niet, maar is zo handig als je een "lus" maakt, zie je veel meer, dan dat je terug keert naar je oorspronkelijke bestemming (bv phuket) en zo terug naar bangkok gaat.
 
Ik hoop dat die plot-twist je bespaard blijft dit jaar. Je hebt al Thailand moeten opgeven, een bingo-avond en aquagym laten schieten is onvergeeflijk.

Ik heb er eerlijk gezegd geen idee wat dat gaat geven.
Enfin der is ne gym, ik pak mijn boeken mee en voor de rest zien we wel. :laugh:
 
In de zomer naar Engeland (Cotswolds > Lake Dsitrict > Dorset.
Najaar met een vriendengroep naar Barcelona voor 2 nachten en waarschijnlijk oud op nieuw dit keer in de Ardennen of Duitsland.
Trouwens nog vergeten te vermelden, maar onze laatste stop (2 nachten) is een soort van (very) tiny house, met buiten een houtgestookt bubbelbad en vlak ernaast een sauna.
Wel een omheininkje rond voor de honden, maar toch spannend met 2 kinderen en 3 honden. We hebben eventjes getwijfeld, maar iets avontuurlijk is ook wel eens leuk!
 
Raften op de Nijl (in Jinja)
Murchison Falls & het gelijknamige National Park
Crater lakes ( google Kyaninga lodge )
Kibaale forest - Chimpanzee tracking
Kidepo NP (as remote as it gets)
Queen Elisabeth NP met tree climbing lions in de Ishasha sector
Bwindi impenetrable forest NP , met de Berggorilla‘s
Lake Bunyonyi
Mount Elgon is ook indrukwekkend, uitstekende koffie

Kampala, party capital of (East) Africa.

En bovendien een absoluut zalig klimaat.
Ongeveer dezelfde itinerary achter de rug, buiten Jinja. Wat een fantastisch land.

Ik zou zo teruggaan, maar mss toch eerst op zoek naar een andere bestemming in Afrika. Aanraders altijd welkom (mag wat avontuurlijk zijn met focus op natuur en wildlife), al staat Namibië voorlopig hoog op het lijstje.

Ah leuk dit. Ik ga binnenkort ook. Sta altijd open voor extra tips.
 
Ah leuk dit. Ik ga binnenkort ook. Sta altijd open voor extra tips.

Ik weet niet in hoeverre uw planning vaststaat en op welke manier je reist, maar wil gerust mijn ervaringen/tips delen qua activiteiten, locaties,... Niet lang geleden geweest, dus zit nog vers in het geheugen.
 
Ongeveer dezelfde itinerary achter de rug, buiten Jinja. Wat een fantastisch land.

Ik zou zo teruggaan, maar mss toch eerst op zoek naar een andere bestemming in Afrika. Aanraders altijd welkom (mag wat avontuurlijk zijn met focus op natuur en wildlife), al staat Namibië voorlopig hoog op het lijstje.
Namibië is super, zeker als je het kan doen met 4*4 en daktent. Enorm rustgevend land.
 
Ik weet niet in hoeverre uw planning vaststaat en op welke manier je reist, maar wil gerust mijn ervaringen/tips delen qua activiteiten, locaties,... Niet lang geleden geweest, dus zit nog vers in het geheugen.
De planning ligt nog helemaal open. Wel al via vrienden nen driver geregeld die ons wilt rondrijden.

QENP en Bunyonyi zullen allicht wel op de planning komen.
Murchison falls waarschijnlijkook.
En dan eventueel nog Rwenzori of Bwindi of Kibale. Ik twijfel echt hééééél hard om de gorilla's te bezoeken en wandel heel graag eens drie dagen in de bergen.
In een ideale wereld steken we ook nog even de grens over naar Nyiragongo maar dat zal ik mijn (schoon)familie niet aandoen:)
 
10 dagen naar Mexico als huwelijksreis. Vertrekken volgende week zondag.
Het is al een tijdje geboekt, dus niet dat dit last-minute is ofzo :p
Zitten in Cancun, maar doen uitstappen naar oa Chitzen Itza en Tulum.

Cool laat weten hoe het was. Wij vertrekken ook naar Yucatan binnen 3 weken.

We verblijven in 3 hotels:

- Tegen Chichen Itza om die te bezoeken.
- Merida met uitstappen naar Celestun, Rio Lagartos en Las Coloradas
- All-in in de Riviera Maya ... maar daar ook toch nog één uitstap naar Sian Ka'an
 
Ook aan het bekijken om, wel in de krokus vanwege de kinderen, toch nog eens op reis te gaan.

Vanwege drukke agenda, verbouwingen, kinderen, Covid,... de laatste 3 jaar weinig op reis geweest. 2019 in de zomer nog 2 weken Kreta gedaan, 2020 vlak voor Covid in januari nog een shortski naar Sölden, 2021 niks vanwege Covid/verbouwingen en 2022 1 weekend Parijs, 1 weekend aan zee en 1 weekend Disneyland.

Soit nu, dus aan het twijfelen, of skiën, maar enerzijds ben je dan fysiek niet uitgerust na een week (mentaal vaak wel), anderzijds gaat het ook druk zijn in die periode op de pistes én met de kindjes die les moeten krijgen gaat het ook heel duur worden.

Andere keuzes zijn dus ofwel een week all in ergens warm genoeg, en dan zijn de opties natuurlijk niet zo heel groot. Té ver vliegen is met 2 kindjes ook niet ideaal maar goed, om wat lekker weer te hebben zullen we niet anders kunnen. Opties zijn daar Kaapverdië, Zanzibar, Egypte, Caraïben en dat zal het zowat zijn op aanvaardbare afstand.

Of we doen gewoon een citytrip (of 2), de kindjes vonden Parijs heel leuk en dat viel ook qua tempo ed heel goed mee.

Budget willen we wel onder controle houden, er wachten ons nog verbouwingen in huis en tuin in 2023. Zanzibar en Caraïben bv zijn wel vrij duur.


Eerste keer ever ne all-inclusive geboekt.
7 nachten Kaapverdië vanaf 1 maart.

Kaapverdië dus ook één van de opties, waar (welke site/organisatie) heb je geboekt? Mag in PM.
 
De planning ligt nog helemaal open. Wel al via vrienden nen driver geregeld die ons wilt rondrijden.

QENP en Bunyonyi zullen allicht wel op de planning komen.
Murchison falls waarschijnlijkook.
En dan eventueel nog Rwenzori of Bwindi of Kibale. Ik twijfel echt hééééél hard om de gorilla's te bezoeken en wandel heel graag eens drie dagen in de bergen.
In een ideale wereld steken we ook nog even de grens over naar Nyiragongo maar dat zal ik mijn (schoon)familie niet aandoen:)

Kidepo zal er dan niet inzitten, want dat neemt heel wat tijd in beslag (anderzijds wel mooiste dat ik heb gezien, dat zeker).

Murchison: zeker de moeite om te doen. Tip: indien je de boottocht doet, kan je ipv naar de waterval ook de andere kant uitvaren. Je ziet dan wel de waterval niet, maar wel een pak meer wildlife (heel wat vogelsoorten). Enorme aanrader voor verblijf: Murchison River Lodge (vraag naar een lodge/tent naast de Nijl!). Eén van onze beste ervaringen in Oeganda. Aperitieven met zicht op de zonsondergang en de Nijl, goed eten, zwembadje, proper, vriendelijke staff,... Kan het niet genoeg aanbevelen.
QENP: inderdaad een klassieker, al vond ik het wat een tegenvaller qua gamedrive (maar dat is natuurlijk een kwestie van pech/geluk). Indien je er bent, zeker wel een tocht op het Kazinga Channel doen, echt een geweldige ervaring. Qua verblijf dichtbij Kazinga Channel/Kasenyi planes/craters: Queen Elizabeth Bush Lodge, prachtige lodge. Ook hier vragen voor een tent/lodge aan de rivier, opnieuw een fantastisch uitzicht. In de Ishasha sector (tree lions) verbleven wij in Enjojo Lodge, ook een dikke aanrader.

Ik heb Kibale (chimps) en Bwindi (gorilla's gedaan). Beide zijn een must do, maar als je moet kiezen dan ongetwijfeld de gorilla's. Blijft een unieke ervaring, die je imo moet doen wanneer je daar in de buurt bent.

Nog enkele tips voor Bwindi:
- Wij werden geadviseerd om de Ruhija sector te doen van Bwindi (aangezien dat de minst drukke zou zijn) en dat was een voltreffer. Mocht je gaan, dan kan ik altijd de naam van de ranger/gids doorgeven die ons heeft begeleid. Deze bezoekt doorgaans de "beste" families - was een tip van een lokale Fransman waarmee we bevriend zijn geraakt.
- Het zijn ruwe baantjes in de omgeving, dus hou er rekening mee dat het wat tijd in beslag neemt om te reizen in deze streek (bv. om je vertrek 's ochtends in te plannen). Tegelijkertijd is het al een ervaring op zich om door dit regenwoud te rijden, geen woorden voor.
- Qua verblijf twee aanraders: 1) vlakbij het vertrekpunt: Agandi Uganda (prachtig uitzicht over Bwindi en voor het overige dik in orde) en 2) iets verder (ideaal voor na gorillatocht): Ihamba Residence. Lokaal project, maar werkelijk adembenemende locatie (en een echt lokaal project, zodat je de locals steunt). Foto's online spreken voor zich. Ook dit is een absolute aanrader.

Bunyonyi is leuk, al zou ik er zeker niet te lang verblijven. Als je er verblijft, is Byoone Amagara Island Retreat zeker de moeite. Een paradijselijk eiland ervaring. Ook lekker eten. Enkel bootexcursie door de host aangeboden was wat een tegenvaller (door een vervelende gids, wat uitzonderlijk is).

Zoals hier hoger ergens gezegd, is Kampala een fantastische stad. Je moet natuurlijk ergens wel voor de drukte zijn. Beste om de stad te verkennen is een boda boda tour (met een erkende organisatie). Je moet sowieso langs Entebbe passeren, daar verbleven wij in Via Via hotel (hotel met Belgische eigenaars, het eten daar was welgekomen na drie weken reizen :)). Als je een bird watchter bent, een bezoekje inplannen om de shoebill storck te spotten in de buurt.
 
Terug
Bovenaan