Mijn volgende break/vakantie

Wat spreekt jou aan om naar Oeganda te gaan? Oprechte vraag want vind het leuk om landen te ontdekken waar ik nog niet veel van weet :)


Raften op de Nijl (in Jinja)
Murchison Falls & het gelijknamige National Park
Crater lakes ( google Kyaninga lodge )
Kibaale forest - Chimpanzee tracking
Kidepo NP (as remote as it gets)
Queen Elisabeth NP met tree climbing lions in de Ishasha sector
Bwindi impenetrable forest NP , met de Berggorilla‘s
Lake Bunyonyi
Mount Elgon is ook indrukwekkend, uitstekende koffie

Kampala, party capital of (East) Africa.

En bovendien een absoluut zalig klimaat.
 
Eind Mei-Begin Juni
Normaal Zwitserland.
Na jaren Schotland te hebben bezocht, nog eens andere oorden opzoeken.
Noorwegen staat ook nog op de shortlist
 
Van 9 tot 11 januari een kort tripje naar Winterberg met een hoop collega's van het werk (80 man), reisje voor het 40 jarig bestaan van ons bedrijf.
Het is bijna zover, wij logeren in het hotel Winterberg Resort.
Ik heb dat even opgezocht en het blijkt dat dat aan de rand van dat stadje ligt.
Nu mijn vraag voor mensen die er al eens geweest zijn, zijn er winkeltjes dichtbij? Want als ik op google maps kijk dan ligt er eigenlijk zo goed als niks dicht bij dat hotel.
 
Het is bijna zover, wij logeren in het hotel Winterberg Resort.
Ik heb dat even opgezocht en het blijkt dat dat aan de rand van dat stadje ligt.
Nu mijn vraag voor mensen die er al eens geweest zijn, zijn er winkeltjes dichtbij? Want als ik op google maps kijk dan ligt er eigenlijk zo goed als niks dicht bij dat hotel.
Dat is doch de place to be voor downhill?
 
In maart naar Zuid-Korea (Seoul en hoogstwrs Busan). Tips altijd welkom :tongue:.
- Bezoek aan de DMZ: Panmumjom (JSA) & de tunnels (wel fijn om te zien, maar verwacht u aan een hoog dramagehalte van Amerikaanse soldaten wiens ballen amper gezakt zijn.)
- War memorial of Korea: Museum met een Belgisch tintje
- Lotte tower & mall : Een tripje naar een verdieping op 500m als u dat boeit
- Lotte world: gigantisch pretpark
- Bongeunsa tempel
- Er zijn ook een hoop paleizen en enkele historische wijken te bezoeken daar. Gyeongbokgung was wel imposant met wat randanimatie door historisch geklede figuren. Hun show is wel op bepaalde tijdstippen, dacht ik.
- Vanuit Seoul zijn er ook georganiseerde wandelingen in natuurparken in de buurt.

De metro is er super, je kan je overal vrij snel naartoe verplaatsen. hou er wel rekening mee dat je in een miljoenenstad zit, dus het kan soms vrij druk zijn. 't Is al lang geleden dat ik er was (exact 5 jaar dag op dag), maar ik dacht dat ze er wel een dagpas hadden.

pro tip: neem niet de trein naar Busan ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Hazz
2 weken naar Aruba in april. Vorig jaar naar Curaçao geweest en de smaak van de Caraïben te pakken. Tips niet echt nodig. Beach en chill… 😁 Vriendin en ik zijn echt wel strand mensen. Wel benieuwd hoe “Amerikaans” Aruba is in vergelijking met Curaçao. Ik kijk stiekem uit naar Wendy’s. 😂 Ben nog niet in USA geweest. Ik heb iets met fast food. 😉

Prijzen op Aruba zijn alleszins mega hoog. Niet normaal. Curaçao was al duur(der) maar Aruba is echt wel nog een trapje verder blijkbaar. Het is ingecalculeerd, maar toch. $50 voor steak op restaurant… 😯

Normaal gingen we 2 weken naar Martinique maar Air Belgium heeft die vlucht geannuleerd. 🙁 Nog gekeken voor Guadeloupe of Mauritius met Air Belgium maar ja. Te duur of kwam niet uit. Nu met KLM vanaf Amsterdam naar Aruba!
 
Laatst bewerkt:
In augustus anderhalve tot weken Noorwegen op planning hier.
Starten in Bergen waar we een dagje Beyond the Gates fest meepikken en dan vermoedelijk wat fjorden ontdekken, eventueel doorrijden naar Oslo.
In het terugkeren stoppen we waarschijnlijk eens in Legoland Billund.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Eind augustus met gezin naar Turkije
Ga via duits reisbureau boeken. Scheelt +- 500euro met Neckerman

Deze vraag stellen ze wel nog:
Rest mij de vraag te stellen of u al een (goede) doorlopende reis- en annuleringsverzekering heeft of dat u deze of een kortlopende reis en/of annuleringsverzekering nog wenst af te sluiten bij ons.
Ik ga met Mastercard Gold betalen, dus normaal is dat via daar verzekerd. Zal wel meer dan voldoende zijn?
 
10 dagen naar Mexico als huwelijksreis. Vertrekken volgende week zondag.
Het is al een tijdje geboekt, dus niet dat dit last-minute is ofzo :p
Zitten in Cancun, maar doen uitstappen naar oa Chitzen Itza en Tulum.
 
Maart, paar dagen terug naar the Palace of Sun City.
April, 10 dagen Mauritius.
Juli 3-4 weken self drive in zuidelijke Afrika ergens. Tbd.
December ergens in de sniw kerst vieren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ebel
Wat spreekt jou aan om naar Oeganda te gaan? Oprechte vraag want vind het leuk om landen te ontdekken waar ik nog niet veel van weet :)

In de eerste plaats om het Rwenzorigebergte te hiken, maar ook om de gorilla's te zien.

Zitten in Cancun, maar doen uitstappen naar oa Chitzen Itza en Tulum.

Doe jezelf een plezier en bezoek tenminste één cenote. De cenote Ik Kil ligt niet ver van Chichen Itza, maar is wel navenant toeristisch.
 
Parijs, eindelijk nog eens na 4j!
En dan juni terug naar NYC.

Nog getwijfeld om deze/volgende maand een skitripje te boeken maar ik ga het uitstellen naar volgend jaar.
 
De threadtitel zegt het al, post hier je volgende trip/break/vakantie.

I'll start: weekendje Ardennen in januari in de buurt van Gouvy!
In de zomer naar Engeland (Cotswolds > Lake Dsitrict > Dorset.
Najaar met een vriendengroep naar Barcelona voor 2 nachten en waarschijnlijk oud op nieuw dit keer in de Ardennen of Duitsland.
 
Terug
Bovenaan