Mieren in nieuw gazon

Dogo Argentino

Well-known member
Ik heb 2 weken geleden een nieuw gazon laten leggen. Ik merk nu dat er in de ochtend op verschillende plekken telkens aarde hoopjes op het gras ligt. Waarschijnlijk zijn dit mieren? Wat kan ik hier tegen doen? Is dit normaal? Mogelijke oorzaak? Is de tuinman hiervoor misschien verantwoordelijk?

Het gras wordt dagelijks gemaaid door een robotmaaier moest dat relevant zijn.

Thanks!
 
Bij nieuwgezaaide gazon
earthworm22.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nog eentje van de pierenstront ter verduidelijking
images


Andere kanshebbers
2700ba2b278723bc3f39790d4dea64d1.jpg

Een gazon is nu eenmaal gedeelde plaats.
Een gazon heeft wel een jaar of misschien 2 nodig om echt mooi dicht te groeien. Niks om zorgen over te maken.
 
Laatst bewerkt:
Blijkbaar is het een abnormale reactie om in paniek te schieten als je in de ochtend 10 hoopjes aarde op uw gazon ziet liggen waar je net paar €1000 voor gedokt hebt. Thx voor het advies alvast.
 
Blijkbaar is het een abnormale reactie om in paniek te schieten als je in de ochtend 10 hoopjes aarde op uw gazon ziet liggen waar je net paar €1000 voor gedokt hebt. Thx voor het advies alvast.

Neem eens een foto van die hoopjes aarde op uw gazon.

Maar dit hoort er gewoon bij, als je iets natuurlijk laat installeren. Je had kunstgras kunnen laten plaatsen, en dan had je dat niet gehad. Maar dat had weer zijn eigen nadelen.
 
Blijkbaar is het een abnormale reactie om in paniek te schieten als je in de ochtend 10 hoopjes aarde op uw gazon ziet liggen waar je net paar €1000 voor gedokt hebt. Thx voor het advies alvast.
Nee hoor, laat ze maar lachen. Je kan in eender welk tuincentrum mierenkorrels halen die je uitstrooit over de nesten. Niet te kwistig zijn, want is ook niet goed voor je gazon. Eens de mieren dood zijn, zal je wel terug wat moeten bijzaaien, want anders zal onkruid de plaats innemen.
 
mierenvergif op de hoopjes strooien en ze zullen snel verdwijnen.

Let er wel op dat het vergif is dat de mieren niet instant doodt, maar ze het eerst laat meenemen in het nest om zo ook de rest te doden. Als dat niet het geval is doodt het enkel de paar mieren aan de oppervlakte en komt het nest elders weer uit.
 
Terug
Bovenaan