Mid-seasonwedstrijden 2022

Vorig jaar werd Remco tot 1 van de topfavorieten getorpedeerd voor de Giro. Momenteel heeft die van alle kanshebber veruit de beste vorm getoond in San Sebastian maar nergens word hij precies zelfs als podiumkandidaat genoemd. Hebben we allemaal schrik voor die slechte dag?
Ze hebben deze keer (tot nu) wel de druk kunnen weg houden. Stiekem zou je toch denken dat hij wint?
 
Vorig jaar werd Remco tot 1 van de topfavorieten getorpedeerd voor de Giro. Momenteel heeft die van alle kanshebber veruit de beste vorm getoond in San Sebastian maar nergens word hij precies zelfs als podiumkandidaat genoemd. Hebben we allemaal schrik voor die slechte dag?
Ze hebben deze keer (tot nu) wel de druk kunnen weg houden. Stiekem zou je toch denken dat hij wint?
Hij is bij veel bookmakers nochtans de topfavoriet om te winnen op dit moment.
 
Vorig jaar werd Remco tot 1 van de topfavorieten getorpedeerd voor de Giro. Momenteel heeft die van alle kanshebber veruit de beste vorm getoond in San Sebastian maar nergens word hij precies zelfs als podiumkandidaat genoemd. Hebben we allemaal schrik voor die slechte dag?
Ze hebben deze keer (tot nu) wel de druk kunnen weg houden. Stiekem zou je toch denken dat hij wint?
Hij spreekt zo veel over ritzeges dat ik twijfel aan een potentiele eindwinst. Het is en blijft onbekend terrein voor hem (i.e. drie weken uitrijden) dat ik me niet kan inbeelden dat je én voor ritzeges kan gaan én dan nog uiteindelijk de beste blijkt in de GC. Te weinig tijdritkilometers ook om de tijd die hij allicht gaat verspelen op de Sierra Nevada te compeneren.

Volgens mij wordt het wel een outsider. Weinig geloof in Roglic.
 
54,4 tijdritkilometers is echt niet te weinig hoor. Als Roglic niet meedoet, dan rijdt die daar de tegenstand toch al op een aardige afstand.

Daarnaast zitten er in tegenstelling tot andere jaren weinig steile puisten in genre Pena Cabarga, dus dat moet Evenepoel ook beter liggen.

Ik durf hier zelfs al te stellen dat als die de eerste week goed doorkomt hij mee gaat doen om eindwinst.
 
Sivakov misschien? Staan de leiding in Burgos was ook goed in San Sebastian. Maar die is misschien dan wat te vroeg klaar. Maar kan best dat soort type renner zijn die straks wint denk ik. Als Roglic het niet wordt.

En natuurlijk hopen op Evenepoel. Wordt toch weer op een andere manier de Vuelta volgen als er een belg meedoet voor de eindzege. Zoals we vorig jaar hebben gehad met Evenepoel in de Giro.
 
Voor de liefhebbers is er nu ook de Volta a Portugal.

Goed nieuws voor de spanning want alle renners van W52, dat 8 van de laatste 10 edities heeft gewonnen, zijn geschorst :')
 
Voor de liefhebbers is er nu ook de Volta a Portugal.

Goed nieuws voor de spanning want alle renners van W52, dat 8 van de laatste 10 edities heeft gewonnen, zijn geschorst :')
Ze hebben wel een coole finishboog :cool:

FZU-WnGXkAI1Yny
 
54,4 tijdritkilometers is echt niet te weinig hoor. Als Roglic niet meedoet, dan rijdt die daar de tegenstand toch al op een aardige afstand.

Daarnaast zitten er in tegenstelling tot andere jaren weinig steile puisten in genre Pena Cabarga, dus dat moet Evenepoel ook beter liggen.

Ik durf hier zelfs al te stellen dat als die de eerste week goed doorkomt hij mee gaat doen om eindwinst.
Ik zou van Evenepoel vooral graag zien:
- Dat hij de Vuelta uitrijdt
- Dat hij in de 3e week laat zien dat er nog wat in de tank zit

Dat zou al heel mooi zijn, want die slechte dag loert toch nog altijd om de hoek...
 
De hoofdverantwoordelijkheid ligt imo altijd bij de parcoursbouwer. De UCI de hoofdschuldige maken hierin is een beetje hetzelfde als u huis dat afbrandt omdat nen elentrieker van kust-de-kloten vanalles heeft uitgestoken dat niet mag en dan zeggen "Schuld van de keurder! Diej had de installatie nooit goed mogen keuren". Ja ok, die persoon/instantie is ook in fout maar het begint met ontwerp/uitvoering imo.

Als de UCI iets consequenter hun regels zouden handhaven zou er wel geluisterd worden. (Verleg de finish of het we finishen niet)

Je kan natuurlijk nooit de perfecte finish maken en zelf op rechte wegen gebeuren er ongevallen.
Maar sommige koersen zijn wel experts in bepaalde finishes te maken (vb. Giro bochten dicht bij de finshes)

In het veldrijden hoor je toch af en toe dat het parcours is aangepast, (natuurlijk iets makkelijker dan bij het wegwielrennen)

Dus je hebt wel gelijk niet puur de UCI hun schuld , maar bepaalde koersen hebben een reputatie en kan er eens iets van gezegd worden.
 
Als de UCI iets consequenter hun regels zouden handhaven zou er wel geluisterd worden. (Verleg de finish of het we finishen niet)

Je kan natuurlijk nooit de perfecte finish maken en zelf op rechte wegen gebeuren er ongevallen.
Maar sommige koersen zijn wel experts in bepaalde finishes te maken (vb. Giro bochten dicht bij de finshes)

In het veldrijden hoor je toch af en toe dat het parcours is aangepast, (natuurlijk iets makkelijker dan bij het wegwielrennen)

Dus je hebt wel gelijk niet puur de UCI hun schuld , maar bepaalde koersen hebben een reputatie en kan er eens iets van gezegd worden.
In het veldrijden gaat dat vaak over de balkjes. Daar is het vaak een kwestie van die balk 2 meter op te schuiven (of soms zelfs volledig weg te pakken) en het probleem is van de baan.

Maar je hebt zeker een punt hoor. UCI gaat zeker niet vrijuit. Die Giro aankomst waar Bouwman de rest de nadars in reed bij die 130° bocht op 100m van de finish comes to mind.
Soms kan je zulke zaken wijten aan verkeerde inschatting: groepsspurt met 6 man in plaats van verwachte solo aankomst bv, maar meestal niet.
 
Evenepoel zal zich eerst moeten bewijzen.
Hem nu al veel kans aanschrijven is heel voorbarig lijkt me.
 
Tot Rit 15 van de Giro van vorig jaar stond ie gewoon in de top 10 dus hij kan alvast een 2-tal weken op niveau rijden en dat zonder deftige basis of normale voorbereiding zoals dit jaar. Dus is het toch niet onlogisch dat je hem dit weer ziet of net beter ziet presteren als toen
 
Remco top 5! Ik denk wel dat dat moet knnen. Zoals Lefevere al zei: Hij is niet dezelfde renner dan in de Giro. Ik geloof er wel in!

Hij spreekt zo veel over ritzeges dat ik twijfel aan een potentiele eindwinst. Het is en blijft onbekend terrein voor hem (i.e. drie weken uitrijden) dat ik me niet kan inbeelden dat je én voor ritzeges kan gaan én dan nog uiteindelijk de beste blijkt in de GC. Te weinig tijdritkilometers ook om de tijd die hij allicht gaat verspelen op de Sierra Nevada te compeneren.

Volgens mij wordt het wel een outsider. Weinig geloof in Roglic.

Als hij een tijdrit wint heeft hij zijn rit gewonnen en kan hij zich focussen op het klassement e :)
 
Nibali zal ook wel in orde zijn voor de Vuelta, zijn laatste GT. Nog eens een laatste keer alles uit de kast? Was (imo) verrassend vierde in de Giro en de GC-contenders voor de Vuelta lijken op het eerste zicht niet 100pct al dan niet door blessures.
 
Nibali zal ook wel in orde zijn voor de Vuelta, zijn laatste GT. Nog eens een laatste keer alles uit de kast? Was (imo) verrassend vierde in de Giro en de GC-contenders voor de Vuelta lijken op het eerste zicht niet 100pct al dan niet door blessures.
Podium zou meer dan een mooie afsluiter zijn :smile: .
 
Dikke koers van Campenaerts, klopt Stybar.

Met Kristoff op 3 heb je wel echt een dik podium Leuven zijnde. Heel goede parcourswijziging dit! Sfeer natuurlijk niet zoals vorig jaar, maar mocht er zeker zijn voor een .1 wedstrijdje.

Verhaaltje van De Lie moet het allemaal in zijn eentje doen mag ook wel eens de vuilbak in overigens. Sterke koers van Lotto in het algemeen.
 
Dikke koers van Campenaerts, klopt Stybar.

Met Kristoff op 3 heb je wel echt een dik podium Leuven zijnde. Heel goede parcourswijziging dit! Sfeer natuurlijk niet zoals vorig jaar, maar mocht er zeker zijn voor een .1 wedstrijdje.

Verhaaltje van De Lie moet het allemaal in zijn eentje doen mag ook wel eens de vuilbak in overigens. Sterke koers van Lotto in het algemeen.
Is een UCI wedstrijd, dus deze heeft Lotto wat punten opgeleverd?
 
Dikke koers van Campenaerts, klopt Stybar.

Met Kristoff op 3 heb je wel echt een dik podium Leuven zijnde. Heel goede parcourswijziging dit! Sfeer natuurlijk niet zoals vorig jaar, maar mocht er zeker zijn voor een .1 wedstrijdje.

Verhaaltje van De Lie moet het allemaal in zijn eentje doen mag ook wel eens de vuilbak in overigens. Sterke koers van Lotto in het algemeen.
Lotto zeer sterk gereden idd..

Gedaan met kakken op de Lotto nu!! ;) :clap:
 
Is een UCI wedstrijd, dus deze heeft Lotto wat punten opgeleverd?
Ja, 125 voor Campenaerts en 3 voor Vermeersch (en ook 60 voor De Buyst en 5 voor Van Moer, maar die tellen niet mee omdat ze niet bij de top 10 van Lotto zijn en die top 10 telt voor de punten in de degradatiestrijd).
 
Terug
Bovenaan