Mid-seasonwedstrijden 2022

Mocht Froome nog een stap zetten volgend jaar, zouden ze Israel niet uitnodigen voor de Tour dan, omwille van hem? Idem met Teuns er nu bij en zijn afgelopen Tour.
Misschien halen ze nog wel iets binnen die hun interessant maakt om uit te nodigen. Er zijn wel maar 2 wildcards en 1 ervan gaat sowieso naar B&B hotels. In de Giro gaan die altijd naar Bardani, Androni en EOLA. Vuelta heeft ook genoeg pro CT teams. Niet gemakkelijk om een wildcard te krijgen voor een grote ronde. In de tour maken ze misschien dan wel het meeste kans, waar ze het zullen moeten uitvechten met Uno-X.

Enfin, het is ook nog vooral afwachten hoe het verhaal Astana loopt en ik heb ook nog geen officiële bevestiging gezien (zoals bij Alpecin) dat Arkea WT gaat rijden? Alhoewel die laatste hun ambitie altijd WT is geweest, dus ik weet niet of er twijfel is.
 
Toch triest dat een land als België zelfs geen voltallig team naar EK stuurt.
Je maakt me niet wijs dat er niemand gevonden kan worden, desnoods bij een kleiner team als Minerva ofzo
 
Ik denk dat het tegenwoordig eerder middenmaat is...
Dit jaar nog 17, 16 en 15 in GW, DDV en RVV.
Zoek eens op hoeveel keer hij niet top 20 heeft gereden in Vlaanderen en hoeveel keer hij top 15 werd in Roubaix.

We kunnen smalend doen over de Greg anno 2022. Maar vergeet niet dat hij gewoon lange tijd een vaste waarde was in de klassiekers en heel consequent gedurende het seizoen reed.
Doe dit maar eens na:
2221965-D-A6-E7-47-C1-8-E25-64-BF870-EA456.jpg


Je staat niet voor niks op plaats 60 all time op PCS.
 
Dit jaar nog 17, 16 en 15 in GW, DDV en RVV.
Zoek eens op hoeveel keer hij niet top 20 heeft gereden in Vlaanderen en hoeveel keer hij top 15 werd in Roubaix.

We kunnen smalend doen over de Greg anno 2022. Maar vergeet niet dat hij gewoon lange tijd een vaste waarde was in de klassiekers en heel consequent gedurende het seizoen reed.
Doe dit maar eens na:
2221965-D-A6-E7-47-C1-8-E25-64-BF870-EA456.jpg


Je staat niet voor niks op plaats 60 all time op PCS.

Greg is absoluut een renner geweest die mooie resultaten heeft geboekt.

Mijn insteek was dat hij er nu echt niet meer boven uitsteekt, en eerder tot de middenmoot behoort. Maar misschien bewijst hij de komende wel dat ik ongelijk heb ;-)
 
Toch triest dat een land als België zelfs geen voltallig team naar EK stuurt.
Je maakt me niet wijs dat er niemand gevonden kan worden, desnoods bij een kleiner team als Minerva ofzo
Je kan je ook afvragen of je die investering moet doen om meer renners naar daar te sturen als het alleen is om de hoop te vergroten.

Ik ben lange tijd voor dat EK geweest, en ergens nog altijd wel, maar niet op deze plaats op de kalender... een groot deel van de wereldtop heeft geen interesse na een slopende Tour, voor een deel anderen past het niet in de opbouw naar Vuelta en/of WK. Wat blijft er over? De Italianen die hier altijd wel gemotiveerd voor zijn en een hoopje coureurs die ofwel niet veel zin hebben of gewoon tekort komen.

Ze zouden dat EK beter verschuiven naar bv ergens in het voorjaar. De kalender zit daar ook vrij vol natuurlijk maar toch... de kans op een mooi deelnemersveld lijkt groter.
 
Je kan je ook afvragen of je die investering moet doen om meer renners naar daar te sturen als het alleen is om de hoop te vergroten.

Ik ben lange tijd voor dat EK geweest, en ergens nog altijd wel, maar niet op deze plaats op de kalender... een groot deel van de wereldtop heeft geen interesse na een slopende Tour, voor een deel anderen past het niet in de opbouw naar Vuelta en/of WK. Wat blijft er over? De Italianen die hier altijd wel gemotiveerd voor zijn en een hoopje coureurs die ofwel niet veel zin hebben of gewoon tekort komen.

Ze zouden dat EK beter verschuiven naar bv ergens in het voorjaar. De kalender zit daar ook vrij vol natuurlijk maar toch... de kans op een mooi deelnemersveld lijkt groter.
Is op de Europese spelen he.
En kost zal wel niet zo groot zijn, het is in München begot.

En die kan toch van nut zijn in eerste wedstrijdhelft
 
Is op de Europese spelen he.
En kost zal wel niet zo groot zijn, het is in München begot.

En die kan toch van nut zijn in eerste wedstrijdhelft
De Europese Spelen zijn volgend jaar pas, in Krakau. Het jaar voor de Olympische Zomerspelen... voor zolang het nog duurt want ik heb de indruk dat geen enkel West-Europees land interesse heeft om te hosten.

Dit is gewoon een bundeling van een aantal EK's. Er valt iets voor te zeggen maar uiteindelijk heeft dit vooral weer met TV gelden te maken... bij verschillende van die 9 sporten zie je dat toppers afwezig blijven omdat het niet past in aanloop naar WK´s en andere doelen.

Hoeveel waarde heeft zo´n EK dan? Dan lijkt het mij logischer dan de UCI richting super-EK en -WKs kijkt binnen de verschillende wielertakken en dat als een totaalpakket verkoopt (weg, baan, MTB, BMX, Gravel...). Wat ze volgend jaar voor het WK ook gaan doen zeker?
 
De Europese Spelen zijn volgend jaar pas, in Krakau. Het jaar voor de Olympische Zomerspelen... voor zolang het nog duurt want ik heb de indruk dat geen enkel West-Europees land interesse heeft om te hosten.

Dit is gewoon een bundeling van een aantal EK's. Er valt iets voor te zeggen maar uiteindelijk heeft dit vooral weer met TV gelden te maken... bij verschillende van die 9 sporten zie je dat toppers afwezig blijven omdat het niet past in aanloop naar WK´s en andere doelen.

Hoeveel waarde heeft zo´n EK dan? Dan lijkt het mij logischer dan de UCI richting super-EK en -WKs kijkt binnen de verschillende wielertakken en dat als een totaalpakket verkoopt (weg, baan, MTB, BMX, Gravel...). Wat ze volgend jaar voor het WK ook gaan doen zeker?

Bestaan de Europese Spelen nog? Hebben dat ooit eens gedaan in Baku maar ik dacht dat dat een verdiende dood gestorven was.

Dat je de EKs bundelt lijkt me niet meer dan logisch dit is niet de eerste keer dat ze dat doen zo krijgen de kleine sporten net als op de OS ook nog eens wat aandacht. Maar je moet niet beginnen met nog extra competities op te richten.
 
Een tarteletto of minerva ploeg zou met plezier een rennner leveren en iedereen die zichzelf prof noemt zou op die omloop zijn job moeten kunnen doen. Al was het maar de eerste 100 km bidons halen.
We hebben toch een ploeg die gesteund wordt door Sport Vlaanderen voor iets, die kunnen ze makkelijk sturen.
 
Enfin, het is ook nog vooral afwachten hoe het verhaal Astana loopt
Lang geleden dat ik nog een coureur van Astana van voren heb gezien. Moet van Vincenzo geleden zijn in de Giro.
Er zijn wel maar 2 wildcards
Toch 4 wildcards?
18 WT-teams en 4 Pro-Conti teams = 176 coureurs.
Maar, inderdaad, de meesten wildcards direct al uitgegeven aan teams van eigen gouw. Zou max. 2 mogen zijn en de andere 2 die de beste resultaten voorleggen. Of naar 5 Pro-Conti-teams gaan, zodat het laatste WT-team beter zijn best moet doen om erbij te geraken.
Ze zouden dat EK beter verschuiven naar bv ergens in het voorjaar. De kalender zit daar ook vrij vol natuurlijk maar toch... de kans op een mooi deelnemersveld lijkt groter.
Een week voor de UAE Tour zou kunnen passen. Iedereen nog fris en de vroeg-in-vorm-coureurs een kans geven.
 
Terug
Bovenaan