Mid-seasonwedstrijden 2022

Toch 4 wildcards?
18 WT-teams en 4 Pro-Conti teams = 176 coureurs.
Maar, inderdaad, de meesten wildcards direct al uitgegeven aan teams van eigen gouw. Zou max. 2 mogen zijn en de andere 2 die de beste resultaten voorleggen. Of naar 5 Pro-Conti-teams gaan, zodat het laatste WT-team beter zijn best moet doen om erbij te geraken.
2 van de 4 wildcards gaan naar de top 2 proteams ploegen die automatisch een wildcard krijgen (Dit jaar Alpecin en Arkea, op dit moment zijn dit Lotto en Total volgend seizoen - moest alles zo blijven)
 
Lang geleden dat ik nog een coureur van Astana van voren heb gezien. Moet van Vincenzo geleden zijn in de Giro.

Toch 4 wildcards?
18 WT-teams en 4 Pro-Conti teams = 176 coureurs.
Maar, inderdaad, de meesten wildcards direct al uitgegeven aan teams van eigen gouw. Zou max. 2 mogen zijn en de andere 2 die de beste resultaten voorleggen. Of naar 5 Pro-Conti-teams gaan, zodat het laatste WT-team beter zijn best moet doen om erbij te geraken.

Een week voor de UAE Tour zou kunnen passen. Iedereen nog fris en de vroeg-in-vorm-coureurs een kans geven.

2 van die wildcards moeten verplicht gaan naar de twee beste ProConti teams van het jaar ervoor, dus tenzij één van die ploegen weigert (zoals Arkea voor de Giro dit jaar) zijn er eigenlijk maar 2 wildcards die de organisatie kan weggeven. 1 daarvan gaat vanzelfsprekend naar B&B.
 
Die gaan nog genoeg invitaties krijgen en gaan ook startrecht krijgen in alle WT eendagskoersen, alleen grote ronden zal moeilijker worden - al hebben ze wel een rijke eigenaar om te lobbyen. Genoeg nog om voor te koersen. Ze zijn ook volop contracten aan het verlengen in hun kern. Ik denk dat volgend jaar een belangrijk jaar wordt voor hun toekomst.

Ben wel benieuwd naar de eindsprint, ze hebben wel de renners om te presteren in de Italiaanse eendagswedstrijden, Canada, Tour of Britain, etc. Lotto en Total (en zelfs Movistar als die zo verder doen, Mas kan maar beter recht blijven in de Vuelta) moeten nog niet te veel op hun lauweren rusten. Het is nog niet gedaan.

Ze wonnen 2 ritten in de tour en dat heeft toch terug wat schwung kunnen brengen in het team. Het enige wat me “gevaarlijk” lijkt is dat het een team is met veel geld doordat één of andere miljardair hier sympathie voor heeft. Indien die plots impulsief beslist de stekker eruit te halen dan is het snel game over. (Zie maar naar Tinkoff verhaal).
 
Niet slecht gedaan van de Belgen, misschien nog een tikkeltje te vroeg, maar aan deze Jakobsen was niets te doen. Gezien zijn snelheid staat Merlier op de juiste plaats. Podium is nog een mooie troostprijs.

Enkel de laatste 10km gezien en dat was ruim voldoende precies :p

Edit: en idd... die truitjes van Nederland... wat is dat...
 
Witte truitjes voor de warmte he, al zat er wel een schijn oranje in.

Tja Merlier op zijn budgetfietsje tegen die high-end specialized is gewoon oneerlijk natuurlijk!

:unsure:

En Italië toch ook fail, komen daar fantastisch naar voren en hun sprinters waren niet mee ofzo?
 
Ik ben ook pas de laatste 10km beginnen kijken. Ik moet eerlijk zijn ik wist pas dat Jakobsen won toen Karl het zei want ik had geen flauw idee wie die mannen in het wit waren. Ik was al in mijn hoofd de vlaggen aan het afgaan van welk land is dit nu weer, welke exoot heeft hier net gewonnen blijken het gewoon de Nederlanders te zijn.

Alsof dat licht oranje dat ze normaal gebruiken zoveel warmte opneemt.
 
Witte truitjes voor de warmte he, al zat er wel een schijn oranje in.

Tja Merlier op zijn budgetfietsje tegen die high-end specialized is gewoon oneerlijk natuurlijk!

:unsure:

En Italië toch ook fail, komen daar fantastisch naar voren en hun sprinters waren niet mee ofzo?
Binnenkort krijgt hij ook zo een SL7 onder zijn gat :p

Tactisch gewoon niet goed van de Belgen. Merlier veel te snel op kop waardoor Jakobsen er natuurlijk relatief makkelijk over komt.
 
Binnenkort krijgt hij ook zo een SL7 onder zijn gat :p

Tactisch gewoon niet goed van de Belgen. Merlier veel te snel op kop waardoor Jakobsen er natuurlijk relatief makkelijk over komt.
Perfect gedaan dus van Bertje, zal wel berichtje van Patlef gehad hebben om te zorgen dat Merlier in zijn BK-trui rijdt volgend jaar

:unsure:
 
Gewoon de classic fout van de Belgen op ieder kampioenschap , veel te vroeg op kop. Ook al in de voorbereiding van de spurt. (De Bondt / van gestel/.. )

Wel benieuwd wie bij bora nu gaat sprinten in de Vuelta van Poppel of Bennett 😁
 
Lag die laatste keer Waseberg vroeger niet iets dichter bij de meet in Hamburg? (Nu op 17km)

Enige wat ik van die koers onthoud, is de sprint van Museeuw die op meer dan 300m vol aanging en iedereen in het favorietengroepje erop legde.
 
Lag die laatste keer Waseberg vroeger niet iets dichter bij de meet in Hamburg? (Nu op 17km)

Enige wat ik van die koers onthoud, is de sprint van Museeuw die op meer dan 300m vol aanging en iedereen in het favorietengroepje erop legde.

Ja denk het wel. Maar is al een paar jaar dat dit gewoon een sprinterskoers is geworden. Nochtans was dit vroeger ook geen zware koers enige hindernis vroeger was ook die Waseberg. Ulrich heeft daar nog op uitgepakt maar tegenwoordig is het precies niet meer dan een vlucht heuvel. Jammer is een van die ex-WB koersen. Zurich ondertussen verdwenen (was nochtans de oudste van allemaal) en Parijs-Tours is ook al lang niet meer wat het ooit was niet eens WT tegenwoordig. Enige van die najaars WBs die overleefd heeft is San Sebastian. En Lombardije natuurlijk maar dat is een monument.
 
Ja denk het wel. Maar is al een paar jaar dat dit gewoon een sprinterskoers is geworden. Nochtans was dit vroeger ook geen zware koers enige hindernis vroeger was ook die Waseberg. Ulrich heeft daar nog op uitgepakt maar tegenwoordig is het precies niet meer dan een vlucht heuvel. Jammer is een van die ex-WB koersen. Zurich ondertussen verdwenen (was nochtans de oudste van allemaal) en Parijs-Tours is ook al lang niet meer wat het ooit was niet eens WT tegenwoordig. Enige van die najaars WBs die overleefd heeft is San Sebastian. En Lombardije natuurlijk maar dat is een monument.

Hamburg is de laatste 2 jaar gewoon niet verreden. De jaren daarvoor gewoon altijd tussen de 15 en 18km van de streep laatste keer Waseberg, soms (zoals in 2019) vier keer Waseberg i.p.v. 3 keer zoals dit jaar. Niemand gelooft gewoon in een succesvolle aanval dus wordt dat altijd een sprint. Zo goed als elke ploeg komt ook gewoon met een puur sprintersteam aan de start.

En Parijs Tours is de laatste jaren toch gewoon een heel interessante koers. Geen WT en aan het eind van het jaar dus het deelnemersveld is niet altijd even super, maar gewoon een zeer goede koers om naar te kijken.
 
Hamburg is de laatste 2 jaar gewoon niet verreden. De jaren daarvoor gewoon altijd tussen de 15 en 18km van de streep laatste keer Waseberg, soms (zoals in 2019) vier keer Waseberg i.p.v. 3 keer zoals dit jaar. Niemand gelooft gewoon in een succesvolle aanval dus wordt dat altijd een sprint. Zo goed als elke ploeg komt ook gewoon met een puur sprintersteam aan de start.

En Parijs Tours is de laatste jaren toch gewoon een heel interessante koers. Geen WT en aan het eind van het jaar dus het deelnemersveld is niet altijd even super, maar gewoon een zeer goede koers om naar te kijken.

Ik reageerde op Archoas die sprak over de keer dat Museeuw HEW won in 2002. Ik had het ook over Ulrich dat was in de jaren 90'. WB werd het laatste voor gereden in 2004. Ik denk dus dat wij over een andere tijdsperk spreken dan jij.

PT was vroeger een WB koers daarin kwamen de beste renners samen om te strijden voor de WB titel, PT was de voorlaatste koers dus de beslissing viel nogal eens daar. Dat was echt wel een compleet ander niveau dan nu hoor. De Museeuws en Bettinis toen (de beste eendagsrenners in den tijd) trokken daar vollenbak ten strijde voor die WB punten binnen te halen. Dat was echt wel een niveau hoger dan de Jelle Wallaysen van deze wereld.
 
Gelukkig was dit ´maar´ Hamburg... dit was bijna even erg als Uran in Londen en pretty sure dat Van Aert hier geen bom geld voor gekregen heeft van Haller.
 
Ergens misschien ook maar gelukkig dat Van Aert dit niet wint want ik denk dat Jumbo zowat heel het peloton heeft laten vallen en zowat al zijn concurrenten heeft uitgeschakeld :laugh:

Jumbo maakte zijn reputatie in het peloton weer waar.

Die Haller heeft toch ook echt een betere sprint dan je denkt, ik zag die vorig jaar ook enkele goede sprinters erop leggen in Scandinavië ergens. Van Aert laat zich natuurlijk wel ringeloren, beetje aan het slapen precies. Doe dat maar niet wanneer het echt belangrijk is.
 
Terug
Bovenaan