Mid-seasonwedstrijden 2022

Ja, 125 voor Campenaerts en 3 voor Vermeersch (en ook 60 voor De Buyst en 5 voor Van Moer, maar die tellen niet mee omdat ze niet bij de top 10 van Lotto zijn en die top 10 telt voor de punten in de degradatiestrijd).

Ze hadden dat indachtig eigenlijk wel vol voor Vermeersch moeten gaan in die sprint. Ik weet dat het beetje tegen de natuur is van het wielrennen (want je gaat in principe voor je snelste man) en heel zuur zou zijn voor De Buyst (die 4e plaats zal hem deugd doen na al die pech), maar Vermeersch had daar misschien ook wel naar een 8e plaats en dus extra punten kunnen sprinten.

Ma bon, gewoon een uitstekende koers van Lotto. 't Is jammer dat je na elke koers aan die punten moet denken. Sterkste ploeg in de breedte en zo hebben ze ook gereden.

Israel trekt daar trouwens met Vanmarcke ook de sprint aan voor Biermans terwijl je toch beter met twee mee spurt. Ze staan dan wel beiden niet in de top 10, Vanmarcke zal er heus wel nog in komen tegen het eind van het seizoen en Biermans is er nu al quasi en is ook sterk aan het rijden.
 
Straf van Vocsnor :D
Fijn om ze 5x voorbij te zien rijden op Smeys/Holstheide. Ni te veel volk dus veel plek om goed te kijken 😍
En toch de drinkbus van Dries De Bondtgenotenlaan kunnen vangen :D
 
Ja, 125 voor Campenaerts en 3 voor Vermeersch (en ook 60 voor De Buyst en 5 voor Van Moer, maar die tellen niet mee omdat ze niet bij de top 10 van Lotto zijn en die top 10 telt voor de punten in de degradatiestrijd).
125 is eigenlijk echt wel veel... maar het verschil blijft toch groot om die degradatie te vermijden
 
Had De Lie pech of gewoon niet goed genoeg en moeten lossen uit die achtervolgende groep?

Niet goed genoeg. Of ja, eerder in de wedstrijd wel in zijn eentje naar een selecte groep favorieten gereden, misschien zich daar wat bij opgeblazen. Was ook niet echt nodig want Lotto zat in een goede situatie. De Lie is nog wat wisselvallig wat betreft zwaardere wedstrijden, niets mis mee natuurlijk. Franco Belge op woensdag zal ook wel te lastig zijn, want dat slotparcours is imo nog zwaarder dan vandaag.

125 is eigenlijk echt wel veel... maar het verschil blijft toch groot om die degradatie te vermijden

Als Movistar niet echt compleet ineenzakt en dus in de Vuelta faalt lijkt het mission impossible inderdaad. Tenzij jongens als Ewan (maar die is blijkbaar nog altijd niet fit) en Wellens opeens top presteren en ze dikke punten kunnen scoren in koersen als Hamburg, Plouay en Canada. Dan kan het snel gaan. Ik zie het alleszins niet gebeuren. Ze lijken ondertussen wel quasi zeker van de gegarandeerde wildcards voor 2023 (1000 punten voor op Total en 1400 op Israel).
 
Is er trouwens al duidelijkheid wat Israël gaat doen als de degraderen?
Want als ze hun boel opdoeken dan ziet het er maar somber uit.
 
Is er trouwens al duidelijkheid wat Israël gaat doen als de degraderen?
Want als ze hun boel opdoeken dan ziet het er maar somber uit.

Renners hebben toch de boodschap gekregen blijkbaar dat er ook bij degradatie gewoon verder wordt gedaan zoals nu (zelfde als bij Lotto dus). Ze halen natuurlijk best nog wat punten zodat ze zeker zijn van de gegarandeerde WCs (alle WT wedstrijden) voor 2023 want op dit moment zijn ze enkel zeker van de WCs voor WT eendagskoersen, maar zelfs als dat niet lukt zullen ze die uitnodiging wel nog krijgen van de ASO met enkele bekende namen en ex ritwinnaars in de ploeg. Total heeft dan een gegarandeerde WC dus is er naast B&B een open spot. UNO-X zal die ook wel willen, maar Kristoff & Johannessen wegen echt niet op tegen Teuns, Fuglsang, Woods, Houle, Clarke, ... en misschien zelfs Froome nog. Desnoods gooien ze met wat geld naar ASO.

Kortom, lijkt me voor hun niet echt een probleem. Ze hebben het grote geld en kunnen dus renners blijkbaar blijven overtuigen (Teuns) om voor hun team te rijden ook al is er de nakende degradatie.

Movistar is denk ik de enige ploeg (in gevaar) die zo een degradatie echt niet te boven zou komen.
 
Het contract dat ik ga tekenen als één van de ploegartsen daar loopt toch van 2023 tot 2025 😍. Let’s pray for points!

Mat argusogen naar Noorwegen kijken dan deze week. Buitenkansje om veel punten binnen te halen. Ook Nizzolo op het EK en Teuns (?) in Polynormande. Belangrijke week voor Israel echt wel, maar voor de moment blinken ze vooral uit in het ontzettend inefficient zijn. Ze rijden ontzettend veel wedstrijden, maar halen o zo weinig punten. VillaFranca, Castilla & Leon, San Sebastian, Getxo, Polen, Wallonië en Leuven op 2 weken tijd en nauwelijks punten.
 
^ook wel wat pech gehad door COVID. In de kern speelt uiteraard een bedenkelijk personeelsbeleid een rol, maar bv Ben Hermans staat normaal ieder seizoen garant voor punten in de kleinere wedstrijden, maar geraakt maar niet af van de negatieve gevolgen van Corona.
Hetzelfde geldt voor Woods geloof ik.
 
Het contract dat ik ga tekenen als één van de ploegartsen daar loopt toch van 2023 tot 2025 😍. Let’s pray for points!

Je kan natuurlijk geen contract hebben met een ploeg/ firma of instantie die niet meer bestaat :p
Dus dat wil in principe niet veel zeggen.
Ik zie ze persoonlijk niet nog snel 1000 punten halen en Cofidis en Movistar geen punten meer halen.
 
Lekkere koerskes wel zeg deze week. Eerst Leuven, nu Franco Belge. Wederom reclame voor het Belgisch wielrennen.

Ook weeral een mooi podium. 1. Kristoff 2. Van Gestel 3. Campenaerts
Wat een ambassadeur voor het Noors wielrennen die Kristoff. Wacht zelfs de sprint niet meer af. Schitterend dat die nu ook bij UNO X gaat rijden imo. Campenaerts ook weer zot sterk, heerlijke coureur geworden de laatste 2 jaar. Ook al zal hij nooit goed genoeg worden voor de grotere klassiekers, lelijke koersen zijn dit niet.

Zeer slechte dag voor Israel qua UCI punten trouwens. Lotto pakt er 195 (tellende) en Total 220. Ze mogen nu al een goede 600 punten goedmaken op Total om die gegarandeerde WCs te krijgen voor alle WT koersen.
 
Lekkere koerskes wel zeg deze week. Eerst Leuven, nu Franco Belge. Wederom reclame voor het Belgisch wielrennen.

Ook weeral een mooi podium. 1. Kristoff 2. Van Gestel 3. Campenaerts
Wat een ambassadeur voor het Noors wielrennen die Kristoff. Wacht zelfs de sprint niet meer af. Schitterend dat die nu ook bij UNO X gaat rijden imo. Campenaerts ook weer zot sterk, heerlijke coureur geworden de laatste 2 jaar. Ook al zal hij nooit goed genoeg worden voor de grotere klassiekers, lelijke koersen zijn dit niet.

Zeer slechte dag voor Israel qua UCI punten trouwens. Lotto pakt er 195 (tellende) en Total 220. Ze mogen nu al een goede 600 punten goedmaken op Total om die gegarandeerde WCs te krijgen voor alle WT koersen.
Waar kan je die tussenstand bekijken?
 
Waar kan je die tussenstand bekijken?

Technisch gezien is die ranking geheim, maar aangezien wel duidelijk is gecommuniceerd door de UCI hoe ze werkt zijn er enkelen die ze perfect bijhouden. De beste is deze van Raul Banquiri (werkt voor LR). Die update die elke dag.

 
Lekkere koerskes wel zeg deze week. Eerst Leuven, nu Franco Belge. Wederom reclame voor het Belgisch wielrennen.

Ook weeral een mooi podium. 1. Kristoff 2. Van Gestel 3. Campenaerts
Wat een ambassadeur voor het Noors wielrennen die Kristoff. Wacht zelfs de sprint niet meer af. Schitterend dat die nu ook bij UNO X gaat rijden imo. Campenaerts ook weer zot sterk, heerlijke coureur geworden de laatste 2 jaar. Ook al zal hij nooit goed genoeg worden voor de grotere klassiekers, lelijke koersen zijn dit niet.

Zeer slechte dag voor Israel qua UCI punten trouwens. Lotto pakt er 195 (tellende) en Total 220. Ze mogen nu al een goede 600 punten goedmaken op Total om die gegarandeerde WCs te krijgen voor alle WT koersen.
:love:
 
Waarom zouden die de boel opdoeken?
Om het feit dat ze degraderen naar pro-continentaal en ze een licentie hebben uit Israël.
Ze zullen ook niet zoveel wildcards krijgen wat maakt dat ze veel koersen in Azië zullen moeten rijden. Ik denk dat de sponsoren dat niet zo tof zullen vinden, de renners ook niet, dus ik voorspel dan dat de boel wel eens opgedoekt zal worden.
 
Om het feit dat ze degraderen naar pro-continentaal en ze een licentie hebben uit Israël.
Ze zullen ook niet zoveel wildcards krijgen wat maakt dat ze veel koersen in Azië zullen moeten rijden. Ik denk dat de sponsoren dat niet zo tof zullen vinden, de renners ook niet, dus ik voorspel dan dat de boel wel eens opgedoekt zal worden.
Die gaan nog genoeg invitaties krijgen en gaan ook startrecht krijgen in alle WT eendagskoersen, alleen grote ronden zal moeilijker worden - al hebben ze wel een rijke eigenaar om te lobbyen. Genoeg nog om voor te koersen. Ze zijn ook volop contracten aan het verlengen in hun kern. Ik denk dat volgend jaar een belangrijk jaar wordt voor hun toekomst.

Ben wel benieuwd naar de eindsprint, ze hebben wel de renners om te presteren in de Italiaanse eendagswedstrijden, Canada, Tour of Britain, etc. Lotto en Total (en zelfs Movistar als die zo verder doen, Mas kan maar beter recht blijven in de Vuelta) moeten nog niet te veel op hun lauweren rusten. Het is nog niet gedaan.
 
Wat een ambassadeur voor het Noors wielrennen die Kristoff. Wacht zelfs de sprint niet meer af. Schitterend dat die nu ook bij UNO X gaat rijden imo. Campenaerts ook weer zot sterk, heerlijke coureur geworden de laatste 2 jaar. Ook al zal hij nooit goed genoeg worden voor de grotere klassiekers, lelijke koersen zijn dit niet.
Kristoff is altijd zo'n aimabele kerel geweest en de manier waarop hij de Scheldeprijs won :crazy:. Onmogelijk om tegen die kerel te zijn.
De demarrage van Campenaerts op die heuvel gisteren was wel indrukwekkend. Verre van de grootste namen in de koers gisteren, maar toch heerlijk om naar te kijken.
alleen grote ronden zal moeilijker worden
Mocht Froome nog een stap zetten volgend jaar, zouden ze Israel niet uitnodigen voor de Tour dan, omwille van hem? Idem met Teuns er nu bij en zijn afgelopen Tour.
 
Terug
Bovenaan