Mid-seasonwedstrijden 2022

"Remco Evenepoel belichaamt volledig het moderne wielrennen: weinig wedstrijden, veel winnen. De Vlaams-Brabander bleef na het BK in Middelkerke een maand uit competitie maar verhuisde zijn bed wel drie weken naar een locatie op een hoogte van tweeduizend meter. Hoogtestages zijn het nieuwe EPO, volledig legaal welteverstaan." - Guy Van Den Langenbergh in HNB

:unsure::unsure:
Letterlijk elke renner die de Tour niet rijdt zit in juli op hoogte... En dat is echt al eeuwig zo. Er zijn gewoon geen fatsoenlijke koersen tijdens de Tour. Logisch dat je dan niet in competitie bent hé.
Remco heeft dit jaar ook gewoon al 44 koersdagen op zijn teller staan. Zo weinig is dat niet nu toch ook niet voor iemand die nog een grote ronde moet rijden. Buiten Keisse bij QS van de renners die nog geen grote ronde hebben gereden degene met de meeste koersdagen.
 
"Remco Evenepoel belichaamt volledig het moderne wielrennen: weinig wedstrijden, veel winnen. De Vlaams-Brabander bleef na het BK in Middelkerke een maand uit competitie maar verhuisde zijn bed wel drie weken naar een locatie op een hoogte van tweeduizend meter. Hoogtestages zijn het nieuwe EPO, volledig legaal welteverstaan." - Guy Van Den Langenbergh in HNB

:unsure::unsure:
Letterlijk elke renner die de Tour niet rijdt zit in juli op hoogte... En dat is echt al eeuwig zo. Er zijn gewoon geen fatsoenlijke koersen tijdens de Tour. Logisch dat je dan niet in competitie bent hé.
Remco heeft dit jaar ook gewoon al 44 koersdagen op zijn teller staan. Zo weinig is dat niet nu toch ook niet voor iemand die nog een grote ronde moet rijden. Buiten Keisse bij QS van de renners die nog geen grote ronde hebben gereden degene met de meeste koersdagen.
En hij is 22 jaar, dan is het misschien nog wel goed om niet al te veel koersdagen in te plannen.
 
Niets, en in dat soort koersen is Remco een absolute topper. Alleen moet je ook wel erkennen dat de Tour een serieus stapje hoger is dat Remco klaarblijkelijk niet aankan. Zo een maand praktisch dag in dag uit lange (berg)etappes rijden, om daarna zonder al te veel rust de ééndagsklassiekers mee te rijden, dat zijn er niet veel gegeven. Nuja, dat Evenepoel een heel petite en dun manneke is vergeleken met de gemiddelde rest zal er waarschijnlijk ook wel voor een stuk aan bijdragen.
Hoe kunde gij da nu weten? Hij heeft er 1 gereden en dat was na een horrorcrash en bijhorende zware blessure die nog niet helemaal uit zijn systeem was, mentaal en fysiek. In LBL en de paar Vlaamse koersen ervoor zag je eindelijk terug de oude Remco met een beetje meer verstand. En vandaag was hij gewoon weer fenomenaal..
Dus ik zou toch efkes afwachten tot na de Vuelta om met zo'n stellingen af te komen..

Ik schat WvA zijn seizoen tot dusver ook hoger in dat dan van Remco. Maar als Remco top 10 rijdt en een rit of 2 wint zal het toch serieus kampen.. het WK zal dan de beslissing maken
 
Dus als we op dit moment even de streep trekken vind je dat het seizoen van Evenepoel niet moet onderdoen voor dat van Van Aert?

Sorry, maar zoals Reverz zegt: enkel en alleen zijn prestatie in de TDF schat ik al hoger in dan Evenepoel zijn gehele seizoen tot dusver. Als Evenepoel sportman van het jaar wil worden zal die echt wel wereldkampioen moeten worden óf minstens podium halen in de Vuelta (als geen van beide WK wordt).
Ik spreek zelfs niet over sportman, eerder over renner van het jaar. Sportman van het jaar moet imo altijd Bart Swings zijn maar ik vrees dat Wout zijn waanzinnige Tour daar nu al een streep doorgetrokken heeft.
"Remco Evenepoel belichaamt volledig het moderne wielrennen: weinig wedstrijden, veel winnen. De Vlaams-Brabander bleef na het BK in Middelkerke een maand uit competitie maar verhuisde zijn bed wel drie weken naar een locatie op een hoogte van tweeduizend meter. Hoogtestages zijn het nieuwe EPO, volledig legaal welteverstaan." - Guy Van Den Langenbergh in HNB

:unsure::unsure:
Letterlijk elke renner die de Tour niet rijdt zit in juli op hoogte... En dat is echt al eeuwig zo. Er zijn gewoon geen fatsoenlijke koersen tijdens de Tour. Logisch dat je dan niet in competitie bent hé.
Remco heeft dit jaar ook gewoon al 44 koersdagen op zijn teller staan. Zo weinig is dat niet nu toch ook niet voor iemand die nog een grote ronde moet rijden. Buiten Keisse bij QS van de renners die nog geen grote ronde hebben gereden degene met de meeste koersdagen.
Weinig wedstrijden is idd wel lachwekkend. Remco heeft aan het begin van het seizoen best veel gereden. Veel kleinere rondjes ook daar waar veel mannen tegenwoordig nog bijna zuiver in de WT in actie komen.

Ik vind die strategie net goed maar het is wel eerder: veel rijden, veel winnen. Hij is jong, als je wil groeien is dat misschien wel dé manier. De consenus na het voorjaar was hier wel dat hij in die kleinere rondes wel zijn punt heeft gemaakt en dat het nu misschien tijd wordt om selectiever te zijn, wat ook het geval is nu. Zwitserland, BK, San Sebastian, Vuelta, WK. Das genoeg, heeft er imo zeer goed aan gedaan om Burgos te laten vallen, daar kan hij niks meer bewijzen.
 
Je spreekt jezelf tegen. De Tour draait om de gele trui, top 10 rijden doet er dus niet toe.

De Tour winnen vraagt een speciale skill-set, er zijn op dit ogenblik misschien 4 renners die daartoe in staat zijn (Roglic, Vingegaard, Pogacar en Bernal). Dat daar dan geen Belg bij is, lijkt me niet zo verwonderlijk.
Ik zou daar nog Carapaz aan willen toevoegen. Als je Roglic mag vernoemen, dan zeker Carapaz.
 
Ik zie niet in waarom we speciaal een Belgische groot ronderenner zouden moeten hebben.
Maar dat kan ook aan mij liggen.
 
Koers kan mij überhaupt kan niet heel veel schelen, maar geef de mannen die de Tour hebben gereden eens wat rust en je zal toch wat anders zien. Remco is altijd goed in zo van die ééndagskoersen, een Tour kan hij simpelweg niet.
Ik zie Remco graag winnen, maar hij komt nog niet aan de enkels van Wout. 🙃
Vergeet het.. dan nog wint Remco. Blijkbaar is het voor sommigen een sport hier om de prestaties van Remco continu te minimaliseren. Het worden dan nog pijnlijke jaren voor hen want zal nog vaak winnen.. Ik koester liever eigen toptalent ipv te mierenneuken.
 
Niets, en in dat soort koersen is Remco een absolute topper. Alleen moet je ook wel erkennen dat de Tour een serieus stapje hoger is dat Remco klaarblijkelijk niet aankan. Zo een maand praktisch dag in dag uit lange (berg)etappes rijden, om daarna zonder al te veel rust de ééndagsklassiekers mee te rijden, dat zijn er niet veel gegeven. Nuja, dat Evenepoel een heel petite en dun manneke is vergeleken met de gemiddelde rest zal er waarschijnlijk ook wel voor een stuk aan bijdragen.

Hoe dan ook, zowel Remco als Wout zijn wereldtoppers, alleen wel in een qua zwaarte compleet verschillend 'segment'.
Blijkbaar heb je een mooie glazenbol wat betreft die grote ronden die hij niet aankan volgens u.. Laat Remco eerst en vooral de grote ronden ontdekken, dat is nog steeds een deel van zijn leerproces als wielrenner op 22 jaar . Het zijn niet allemaal Pogacars die al op hun 21-22 jaar grote ronden winnen.. integendeel. Remco heeft volgens mij nog meer dan genoeg groeimarge als renner en de toekomst zal uitwijzen wat hij kan in een grote ronde..

Te beginnen met de Vuelta.. uitrijden, ritje winnen en klassement zien we wel.
 
De 2e kijkt wel meteen achterom bij de val die wist dus perfect wat er was gebeurd en juichde toch.
In een snelle flits zag hij idd dat ze achter hem gevallen waren, dat klopt. Maar wie, hoe, wat, ...

Vind niet dat we hen nu moeten neersabelen. Er gebeuren wel vaker valpartijen in de laatste kilometer bij een massasprint. In andere gevallen juicht de winnaar ook. Je zit als renner op dat moment ook vol in die adrenaline.
 
In een snelle flits zag hij idd dat ze achter hem gevallen waren, dat klopt. Maar wie, hoe, wat, ...

Vind niet dat we hen nu moeten neersabelen. Er gebeuren wel vaker valpartijen in de laatste kilometer bij een massasprint. In andere gevallen juicht de winnaar ook. Je zit als renner op dat moment ook vol in die adrenaline.

Meestal is het dan wel een select groepje die tegen elkaar sprint dan kun je inderdaad juichen omdat je toch nog iemand moest verslaan om te winnen. Nu zijn het gewoon de sprint aantrekkers die ontsnappen aan de val. Alsof het hen niet opviel dat er niemand kwam. Dit was erg opportunistisch, dat op zich is niet erg maar het juichen laat toch een vies nasmaakje, dat konden ze iets tactvoller oplossen.
 
In een snelle flits zag hij idd dat ze achter hem gevallen waren, dat klopt. Maar wie, hoe, wat, ...

Vind niet dat we hen nu moeten neersabelen. Er gebeuren wel vaker valpartijen in de laatste kilometer bij een massasprint. In andere gevallen juicht de winnaar ook. Je zit als renner op dat moment ook vol in die adrenaline.
Ga ik toch niet echt mee akkoord. Zoals dadash zegt is er in de meeste gevallen nog altijd sprake van een sprint, volgen er nog een tiental renners. Nu is er buiten eentje in de verte van Trek niemand van een andere ploeg in de buurt, dan heb je al als renner toch ook wel door dat er iets serieus gebeurd is. Zeker Affini die gewoon kijkt. Ik ga er geen drama van maken, maar het geeft toch een vies gevoel.
 
Was toch direct duidelijk dat niet wisten wat er gebeurt was. Er word nog wel gevallen in een sprint waar er maar 5 man overblijft. De winnaar daar juicht ook gewoon eh. Toch irrelevant wie er dan nog overblijft. Vind het eerder opportunistisch om direct met de vinger te wijzen. Affini die kijkt bijvoorbeeld maar achterom 10m voor de finish. Die heeft echt geen weet van wat er gebeurt is. Roosen kijkt vlak na de crash wat opzij, zoals hij zelf ook aangeeft kon hij zo onmogelijk zien wat er aan de hand was.

Roosen zijn verhaal:

"Toen we er zeker van waren dat het zou uitdraaien op een massasprint, trokken wij met de ploeg naar de kop van het peloton. Edoardo Affini posteerde zich als eerste van ons treintje en trok bij het ingaan van de slotkilometer het tempo immens op", legde Timo Roosen uit.

We moeten dan een vluchtheuvel opgereden zijn. Die kwam uit het niets opdagen. Ik heb hem alvast niet gezien. Het tempo lag ook zo hoog. Achter mij hoorde ik het een en ander, maar ik wist niet echt wat het was."

Affini ging na zijn beurt van kop af en zo kwam ik als eerste te zitten. In de laatste bocht keek ik even om. Ik verwachtte dat daar David Dekker zou zitten maar dat was niet het geval. Wel zat Chris Harper daar nog en achter hem volgde een kloof. Ik trok daarop vol door en kon het halen. Zonder die val zou dat zeker niet het geval geweest zijn.

"Winnen doet natuurlijk iedereen graag", vervolgde de Nederlander. "Het was trouwens ook onze bedoeling voor de start om met de ploeg zo veel mogelijk etappes te winnen. Maar op die manier. Dat is toch niet de leukste manier om te winnen."
 
Terug
Bovenaan