Mid-seasonwedstrijden 2022

Speciale uitslag in de Baby Giro vandaag :oink:
Rit was ook wel een beetje over the top voor beloften. Wat is dat zeg, zwaarder dan de koninginnenritten van de Giro :biglaugh:

Zijn ook gewoon de naweeën van een Britse generatie gestuwd vanuit successen van hun grote Britse wielrenners zijnde Froome, Wiggins, Thomas en Cavendish. Koppel daar de OS in London aan en de gekheid die team sky gebracht heeft en het is verwonderlijk dat veel jongeren massaal gaan fietsen zijn.

In de Dauphiné van vorig jaar woog hij 67kg. Bij testen eind vorig seizoen 76kg.
Geen idee wat hij nu weegt maar zo'n coureur zou er bij mij nooit in komen (en bij Patje Lefevere ook niet denk ik :))

Speciale uitslag in de Baby Giro vandaag :oink:
Rit was ook wel een beetje over the top voor beloften. Wat is dat zeg, zwaarder dan de koninginnenritten van de Giro :biglaugh:
Ene Sakarias Koller Løland heeft die rit op zijn Strava geupload met de titel "Child abuse" :laugh:

Nee maar effe serieus... een bergrit van 192km met letterlijk geen meter vlak en 5.200HM, ligt dat aan mij of is dat er zwáár over voor een beloften categorie? Ok, de profs krijgen soms zo'n rit na 16-17 dagen koers en dat is nog wel een verschil maar toch... dit zijn ritten waar de gemiddelde WT sprinter 's nachts badend in het zweet van wakker schiet.

Trouwens: ben ik de enige die het raar vindt dat er een witte trui is voor beste jongere in een beloftenkoers? :unsure:

Trouwens: ben ik de enige die het raar vindt dat er een witte trui is voor beste jongere in een beloftenkoers? :unsure:

?? Wat is dan de leeftijd waarop je er buiten valt? Meestal is het jongeren klassement voor -25 jarigen ik neem aan dat ze bij beloften koersen dan een andere leeftijd hanteren?

?? Wat is dan de leeftijd waarop je er buiten valt? Meestal is het jongeren klassement voor -25 jarigen ik neem aan dat ze bij beloften koersen dan een andere leeftijd hanteren?
Misschien is er een grens op 20 of 21 om een onderscheid te maken tussen de 1ste jaars en de 2de/3de jaars?
Romain Grégoire is alleszins pas 19 dus zou wel kunnen maar kan er niet direct iets over terugvinden. Op de officiële website staat enkel de witte trui, geen explicite melding van cut-off leeftijd op het eerste zicht.

Enkel eerstejaars inderdaad in aanmerking voor de beloftentrui. Op zich vind ik dat wel interessant. In het verleden was het zo vaak makkelijk om de grotere talenten te spotten. Probleem is dat die 18, 19 jarigen nu meteen mee doen voor de overwinning bij de beloften, in het verleden was dat minder het geval (vergelijkbare evolutie als bij de profs).

En ja, die etappe was erover. De tweede bergrit heeft maar 1 col, maar 't is ook weer een absoluut monster tot 2400 meter. Een col die ze bij de profs ook gewoon niet doen.

Aankomst gemaakt voor Pedersen eigenlijk. Als hij tenminste goed is natuurlijk. Zal wel uit kijken naar de Tour in zijn eigen land.

Terug
Bovenaan