Maar uw ESP staat op om dat te voorkomen ... Ge moet dat specifiek gaan uitzetten om te kunnen oversturen.
In Sport heeft m'n 4 zelfs met xDrive weinig moeite om wat scheef te gaan op het natte hoor
In Comfort nog niet direct geprobeerd...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Maar uw ESP staat op om dat te voorkomen ... Ge moet dat specifiek gaan uitzetten om te kunnen oversturen.
Idd ik kan ook rare toeren uithalen met die xDrive in sport. Da's trouwens wel vreemd met een AWD, beetje onvoorspelbaar zelfs imo.In Sport heeft m'n 4 zelfs met xDrive weinig moeite om wat scheef te gaan op het natte hoor
In Comfort nog niet direct geprobeerd...
Ge bedoelt uw 4 met 340pk?In Sport heeft m'n 4 zelfs met xDrive weinig moeite om wat scheef te gaan op het natte hoor
In Comfort nog niet direct geprobeerd...
Nog nooit met een RWD gereden zeker? Als de ondergrond goed nat ligt, heb je echt niet veel vermogen nodig. Daar mag nog de beste ophanging van de wereld onder hangen.
Inderdaad. Maar dat staat los van het aantal pk's dat je nodig hebt.Maar uw ESP staat op om dat te voorkomen ... Ge moet dat specifiek gaan uitzetten om te kunnen oversturen.
Maar de ESP voorkomt normaal wel dat je je drift kunt uitrijden dacht ik.In Sport heeft m'n 4 zelfs met xDrive weinig moeite om wat scheef te gaan op het natte hoor
In Comfort nog niet direct geprobeerd...
Idd ik kan ook rare toeren uithalen met die xDrive in sport. Da's trouwens wel vreemd met een AWD, beetje onvoorspelbaar zelfs imo.
Ge bedoelt uw 4 met 340pk?
Maar de ESP voorkomt normaal wel dat je je drift kunt uitrijden dacht ik.
Misschien allemaal beter banden steken zodat je niet begint te slippen in de eerste plaats
Ik verschiet hier toch ook vaak hoe ze hier spreken dat uw achterkant makkelijk los breekt.Amai, ik wist niet dat BMW’s zo’n brolophanging hebben vanachter. Zelfs bij een simpele Amerikaan genre Mustang heb je daar wat PK’s voor nodig.
Is bij gewone ESP ook al he. Je schuift een beetje (in sportstand) en dan grijpt die in en trekt alles ineens recht. Als het dan schuift, vind ik het ook beter dat niet zo abrupt stopt (want je stuurt automatisch al tegen). Maar ik heb liever dat het niet onbedoeld schuift eigenlijkEerlijk gezegd vind ik het minder aangenaam, er is wat slip, gaat wat scheef, maar dan trekt de ESP het ineens wel weer allemaal samen en bokt ge raar terug. Op zich wel veiliger denk ik, maar als passagier lijkt het me ook niet heel tof
Maar spelen met je koppeling is toch makkelijk?Ik verschiet hier toch ook vaak hoe ze hier spreken dat uw achterkant makkelijk los breekt.
Heb zelf ook nog een lange tijd met een BMW 116i gereden. Bij nat weer als ik wat wou “driften”, dan moest ik toch serieus met mijn koppeling spelen om die achterkant dwars te leggen. (Uiteraard dsc volledig afzetten anders trok de auto u vanzelf weer recht)
Ik denk dat er bij een paar mensen hier best eens wat nieuwe banden onder mogen.
Is bij gewone ESP ook al he. Je schuift een beetje (in sportstand) en dan grijpt die in en trekt alles ineens recht. Als het dan schuift, vind ik het ook beter dat niet zo abrupt stopt (want je stuurt automatisch al tegen). Maar ik heb liever dat het niet onbedoeld schuift eigenlijk
De Porsche doet trouwens met ESP volledig op nog gewoon een drift bij nat wegdek. Een beetje wat je bij meeste auto's in "Sport" krijgt. Bij de i30 was het trickier, want ESP grijpt daar in op het onderstuur (afremmen), maar door af te remmen kreeg die dan lift-off overstuur waardoor ge een FWD auto hebt die eerder zal oversturen dan ondersturen... Zeker in die sportmodus geeft dat een raar effect.Wie zegt dat het onbedoeld is?
Maar spelen met je koppeling is toch makkelijk?
Zeker eenmaal de ESP uitgezet is, kan je al wat spelen.
Ik had alleszins zeer goeie banden.
En het type van de weg doet ook veel, op asfalt gaat het een pak makkelijker dan op beton.
Ik denk dat je dat verkeerd opgevat hebt dan. De stelling was gewoon dat je geen 500pk nodig hebt om te kunnen driften, maar dat zoiets ook kan met heel weinig vermogen.De opmerking was dat je met een bmw makkelijk u kont kunt laten uitbreken, banden goed oproken, zelfs met een 116D. (Omdat hier vaker wordt gezegd dat je met RWD echt moet uitzien. Las ik zo'n opmerking eerder van: Gewoon goed wat gas geven is voldoende)
Ik hoefde zelfs niet met de koppeling te spelen, pak je bocht hard genoeg en je breekt vanzelf uit. En dan hoef je alleen maar gas bij te geven om de drift vast te houden.Als ik mijn 116i deftig wou laten uitbreken dan moest het wegdek er goed nat bij leggen. DSC afzetten en dan toeren maken en uw koppeling laten schieten. Driften kun je niet spreken want dat vermogen was te beperkt daarvoor bij nat wegdek (je zult mss hier en daar was asfalt vinden dat wel glad genoeg is). Ik moest toch wachten tot er sneeuw of ijzel lag om dat te doen. Over banden oproken was helemaal geen spraken.
...
En in de winter was het al helemaal fun, dan kon je aan 10km/u driften door alle bochten
ES wat??!Maar uw ESP staat op om dat te voorkomen ... Ge moet dat specifiek gaan uitzetten om te kunnen oversturen.
Met een gebrek van kennis jaag je mij niet op stang hoorIk heb voor oktober nog een paar plaatsen vrij in mijn cursus "hoe jaag ik MrKend54l op stang".
De opmerking was dat je met een bmw makkelijk u kont kunt laten uitbreken, banden goed oproken, zelfs met een 116D. (Omdat hier vaker wordt gezegd dat je met RWD echt moet uitzien. Las ik zo'n opmerking eerder van: Gewoon goed wat gas geven is voldoende)
Als ik mijn 116i deftig wou laten uitbreken dan moest het wegdek er goed nat bij leggen. DSC afzetten en dan toeren maken en uw koppeling laten schieten. Driften kun je niet spreken want dat vermogen was te beperkt daarvoor bij nat wegdek (je zult mss hier en daar was asfalt vinden dat wel glad genoeg is). Ik moest toch wachten tot er sneeuw of ijzel lag om dat te doen. Over banden oproken was helemaal geen spraken.
Ik had mijn koppeling toch wel nodig om mijn tractie zodanig te breken dat u achterkant deftig loskomt. (Met mijn 116i, nu is dat een ander verhaal)Ik hoefde zelfs niet met de koppeling te spelen, pak je bocht hard genoeg en je breekt vanzelf uit. En dan hoef je alleen maar gas bij te geven om de drift vast te houden.
En het meeste asfalt dat ik tegengekomen ben leent zich daar perfect doe. Dus was het gewoon kwestie van plaatsen te vinden waar je genoeg ruimte had om eens wat te spelen.
En in de winter was het al helemaal fun, dan kon je aan 10km/u driften door alle bochten
Ik vind daarmee dat de hedendaagse hulpsystemen ongelooflijk werken. Je moet al serieus de hooligan uithangen om u zodanig te doen uitbreken dat je uw controle kwijt raakt.Laat je de hulpmiddelen aanstaan dan regelt die alles voor u. Zeker bij droog wegdek is er zero risico als je niet zoals een maloot met een BMW met meer dan 300pk rijdt en bij een bocht plankgas geeft.
Maar met hulpmiddelen krijg je een serieuze snok en trekt hij zich recht. Of nog voor hij maar een beetje scheef gaat trekt hij al bij zonder dat je iets voelt.
Ligt het nat dan is de kans dat je uitbreekt wel wat groter als je niet oplet.
Maar zet je de hulpmiddelen uit dan is nat tout court opletten want dan heb je geen redende engel meer. En beginnen schuiven is beginnen schuiven. Schuif je dan blijf je ook schuiven als je zelf niks doet.
Bij droog is de kans een heel stuk kleiner, dan moet je het al gaan uitlokken. Maar zelfs dat uitlokken is niet zo heel moeilijk hoor. En je hebt daar echt geen massa aan vermogen voor nodig, het helpt natuurlijk wel als je het hebt.