met knuffelcontact in auto, mag dit?

  • Onderwerp starter Deleted member 451
  • Startdatum
D

Deleted member 451

Guest
mag ik, met mijn knuffelcontacten (een koppel),
in hun auto zitten (met mondmasker) en ergens gaan wandelen?

is dit toegestaan eigenlijk? ik weet dat ik met 4 mag buiten activiteit doen, maar ivm die auto weet ik het niet.
ik vermoed van wel, als zij bij mij in mn huis mogen komen.

of mag er maar 1 iemand van hen in mijn huis komen , en mag ik maar met 1 van hen in de auto?
 
mag ik, met mijn knuffelcontacten (een koppel),
in hun auto zitten (met mondmasker) en ergens gaan wandelen?

is dit toegestaan eigenlijk? ik weet dat ik met 4 mag buiten activiteit doen, maar ivm die auto weet ik het niet.
ik vermoed van wel, als zij bij mij in mn huis mogen komen.

of mag er maar 1 iemand van hen in mijn huis komen , en mag ik maar met 1 van hen in de auto?
Zo ver ik weet mag je als alleenstaande twee "knuffelcontacten" hebben maar mag je die niet tegelijkertijd thuis ontvangen. Volgens die logica dus ook niet in de auto.
 
Zo ver ik weet mag je als alleenstaande twee "knuffelcontacten" hebben maar mag je die niet tegelijkertijd thuis ontvangen. Volgens die logica dus ook niet in de auto.
indien dit klopt is dit toch wel absurd, aangezien die 2 mensen een koppel zijn.... als 1 van hen besmet is zal die andere het ook wel hebben zeker... die slapen tenslotte samen.
 
indien dit klopt is dit toch wel absurd, aangezien die 2 mensen een koppel zijn.... als 1 van hen besmet is zal die andere het ook wel hebben zeker... die slapen tenslotte samen.
Ken 2 gevallen waar er maar 1 iemand van het koppel besmet geweest is en de andere niet. Dus geen zekerheid.
 
Als de afstand tussen minstens 1 van de knuffelcontacten 1,5 meter is mag het.
Dus in een wagen is het krap. Rijd je rond met een minivan en zit er iemand helemaal vanachter op de achterbank dan mag het. ;)
 
Ik ken iemand en die hebben allebei een boete gehad omdat ze met 2 vooraan de wagen zaten en niet op hetzelfde adres wonen, dat was 1 persoon + knuffelcontact maar in de wagen moet je blijkbaar 1.5 meter houden dus dat contact moest technisch gezien op de achterbank en de andere achter het stuur vooraan.
Dus als je met 3 in dezelfde wagen zit en niet alle 3 tot 1 gezin hoort ben je fout.

Heel die regel is 1 kakafonie, ik mag bv op bezoek gaan bij mijn 2 broers die in 1 huis wonen want ik ben hun contact maar wij mogen niet alle 3 in een 1 wagen omdat je dan met 2 vooraan of 2 achteraan zit en niet de afstand kan houden, wat is dan het nut van knuffelcontact waar je nauw contact mee mag hebben.
 
Tja , in die politie combi’s zitten ze ook met 2 samen in den auto vooraan ...denk niet dat dit bubbels zijn . ;)
 
Tja , in die politie combi’s zitten ze ook met 2 samen in den auto vooraan ...denk niet dat dit bubbels zijn . ;)
Vrij zeker van dat daar wel 1 of andere uitzondering voor is in dat geval, maar voor wie gewoon in een auto rond tuft zoals jij of ik moet je 1.5m afstand houden tenzij alle inzittende van hetzelfde adres komen als je met 2+ er in zit.
Woon jij bv samen met 2 vrienden of kennissen in 1 huis ofzo mag je alle 3 in een wagen, wil jij ergens naar toe met jouw knuffelcontact en 1 van die vrienden/kennissen die ook bij jou wonen dan mag je niet alle 3 in de wagen omdat het knuffelcontact ergens anders woont.

Dunno maar voor mij killed dat de betekenis van het woord knuffelcontact, de definitie volgens de politiek zelf is dat een knuffel contact '' een persoon is buiten de eventuele leden van je gezin, met wie je tijdens de coronacrisis nauw contact mag hebben. ''

Maar in realiteit als je de regels op leest moet je er nog ten alle tijden 1.5m afstand van houden, ook aan uw tafel of in uwe auto, beetje nutteloze omschrijving dan van de term.
 
Klopt maar indien je dichter dan 1,5 m bij elkaar komt omdat het niet anders mogelijk is moet je enkel maar een masker ophebben ....en dan mag het wel .
 
Ik ken iemand en die hebben allebei een boete gehad omdat ze met 2 vooraan de wagen zaten en niet op hetzelfde adres wonen, dat was 1 persoon + knuffelcontact maar in de wagen moet je blijkbaar 1.5 meter houden dus dat contact moest technisch gezien op de achterbank en de andere achter het stuur vooraan.
ik ken iemand die uit zijn duim zoog of het verhaal maar deels vertelt (bvb geen knuffelcontact, maar professioneel gerelateerd) ja, er is de kleine kans dat de politie die mensen heeft tegengehouden en de wetgeving verkeerd interpreteerde, maar de kans lijkt me héél klein gezien het al héél vreemd is dat die mensen effectief daarom tegengehouden zouden zijn, hoeveel auto's moet de politie dan wel niet tegengehouden...
 
Ken 2 gevallen waar er maar 1 iemand van het koppel besmet geweest is en de andere niet. Dus geen zekerheid.
Dat zegt niks. In mijn directe omgeving 3 koppels waarvan telkens maar 1 persoon positief testte en partner niet. Partners hadden na 2 weken wel telkens antistoffen in hun bloed. Tijdstip van pcr test is heel gevoelig, als je symptomen hebt is het bij sommige al te laat om de besmetting te registreren via pcr test.
 
ik ken iemand die uit zijn duim zoog of het verhaal maar deels vertelt (bvb geen knuffelcontact, maar professioneel gerelateerd) ja, er is de kleine kans dat de politie die mensen heeft tegengehouden en de wetgeving verkeerd interpreteerde, maar de kans lijkt me héél klein gezien het al héél vreemd is dat die mensen effectief daarom tegengehouden zouden zijn, hoeveel auto's moet de politie dan wel niet tegengehouden...
Wel duh, uiteraard hebben die die boete gehad bij een random verkeerscontrole, tegenwoordig staan ze overal wel ergens want er is weinig anders te doen, zatlappen zijn er niet en vechtpartijen in het centrum vd stad om 1u ook niet....

Vorige Dinsdag ofzo was er nog full controle rond 23u op de ring in Genk tussen centrum en Diepenbeek, aan 1 kant van de weg richting Genk de full blabla inclusief moto's, honden, camionettes etc dus wss dat die 2 mannen die boete tijdens zo een controle hadden gekregen en uiteraard niet speciaal aan de kant gezet zijn omdat de politie ze met 2 vooraan zag zitten tijdens het rijden...

Maar de geste van het verhaal blijft hetzelfde, blijkbaar mag je dus niet met 2 vooraan in de wagen zitten als je niet beide op 1 adres woont omdat dat geen 1.5m is.
Wij wouden eens met 3 vertrekken op een avond en het is belachelijk hoe wij hebben moeten zoeken online of je met 3 in een wagen mocht, zelfs de website van de politie gaf daar geen uitsluitsel over ( 2 personen van 1 adres + knuffelcontact ) uiteindelijk ergens toch een artikel gevonden en het mag dus niet omdat we niet alle 3 op 1 adres wonen en je dan met 3 geen 1.5m kan houden in een gewone personenwagen, dus knuffelcontact of niet je bent gejost als je met 3 in de wagen wilt, en eigenlijk 1 persoon + 1 knuffelcontact op de voorste zetels mag dus ook niet.

Of die 2 al dan niet een masker droegen en of het dan wel mag weet ik niet, had het ook maar gelezen als artikel.
Maar voor onze situatie mocht het dus niet met 3, ook al ben ik al maanden het enige en exclusive knuffelcontact van mijn broer zijn adres en zijn vriendin die daar ook woont.
 
als het geen knuffelcontact is, ja.
Ja want ik rij al weken zonder issues met mijn broer in 1 auto.
Maar om met 3 rond te rijden in 1 wagen hebben wij het opgegeven, wij vinden tegenstrijdige uitleg of we met 3 in een wagen mogen als we ons ander broer er aan toevoegen die dus ook op het adres van mijn broer woont.

Wij hebben al gevonden dat het ofwel wel mag want het is nog steeds maar 1 adres + knuffelcontact van beide personen, of het mag niet want het is geen 1.5m en de knuffelcontact uitleg valt dan weg met 3 of het mag gewoon wel maar dan alle 3 een masker op.
Maakt ook niet veel meer uit want normaal heb ik binnenkort een eigen wagen dus dan zet ik me gewoon alleen en zij met 2, heb je helemaal geen gezever en geen verwarring.
 
Ik ken iemand en die hebben allebei een boete gehad omdat ze met 2 vooraan de wagen zaten en niet op hetzelfde adres wonen, dat was 1 persoon + knuffelcontact maar in de wagen moet je blijkbaar 1.5 meter houden dus dat contact moest technisch gezien op de achterbank en de andere achter het stuur vooraan.
Ik ben gene moeilijke maar in bovenstaand geval had ik naar de rechtbank gestapt. Ik zie al een vol jaar alleen mijn moeder -als knuffelcontact- en dan zou ik daarvoor een boete krijgen? Sorry maar dat is erover.
 
Ja want ik rij al weken zonder issues met mijn broer in 1 auto.
Maar om met 3 rond te rijden in 1 wagen hebben wij het opgegeven, wij vinden tegenstrijdige uitleg of we met 3 in een wagen mogen als we ons ander broer er aan toevoegen die dus ook op het adres van mijn broer woont.
waarom zou het niet mogen? Ik zie niets in de wet die dat verbiedt.
 
waarom zou het niet mogen? Ik zie niets in de wet die dat verbiedt.
Wij vonden het toch niet 1-2-3 terug en hebben 15 min gezocht in de auto online omdat verderop controle stond.
Wij vonden dus niet terug dat het verboden was maar ook niet specifiek dat het toegelaten was, vooral als je specifiek zocht of je met 2 personen van 1 adres + knuffelcontact in 1 wagen mocht vond je niet meteen een klinkklaar antwoord op die specifieke ''situatie'' en ondertussen hebben we het gewoon opgegeven om met 3 er in te zitten.

En dat van die 2 was idd een artikel waar ik nu over sprak, maar ik ken ook iemand die een boete had gekregen omdat hij met 2 vooraan zat maar dat was idd geen knuffelcontact ( maar dan snap ik ook niet dat je niet tegen de agent zegt dat het wel een knuffelcontact is want dat kan je toch nooit controleren als je met 2 in een wagen zit en elk woont op een ander adres, kan je even goed knuffelcontact zijn )
 
Terug
Bovenaan