Gavin
Well-known member
Awel shifty, ik heb hier toch een paar keer aan gedacht. Dit kan klinken alsof ge dacht dat ik uw keuze wat belachelijk wou maken met mijn onnozele rijmpjes en dat was niet de bedoeling. Ik heb het album gisteren ergens nog eens opgezet maar er is eigenlijk niets veranderd, helaas. Meat Grinder is zo een nummer dat mijn gevoel hierbij belichaamt: Eerste halve minuut is nog vreemd funky, dan een abrupte pauze zonder overgang, echt coole baslijn zet zich in gang maar ik ervaar de volgende anderhalve minuut aan vertelling als vrij saai. Soms is er wel een hoog geluidje (gitaar?) te horen maar verder gebeurt er amper iets, doet me niks, flow of lyrical genius of niet.Er zat volgens mij veel volk op te wachten
Ik zag @Koonut, toch echt een mens die zijn shit kent en wiens gamekennis ik best mis, hierboven melden dat ge zot waart om hiermee te beginnen. Dus tijdens een US Open match (Brooksby d. Fritz, nvdr) J Dilla zijn Donuts opgezet omdat ge die zelf aanhaalde in de OP en dat eens een kans gegeven (dus echt zelf geluisterd zoals dit concept vraagt he, geen theorie van Engelstalige sites vertaald zonder iets inhoudelijk over de plaat te melden), en dat eigenlijk zeer positief bevonden voor de verwachtingen! Dieje mens is ook wel al gesneuveld ondertussen, las ik, opvallend dat die alletwee vrij jong het loodje hebben gelegd.
Waves, The New, Mash, Donut Of The Heart, Stop, Airworks, Don't Cry, Thunder, One For Ghost, Hi ... dat is toch allemaal pakken interessanter dan dit? Muzikaal veel leuker en vooral veel minder monotoon/saai geleuter erover, vind ik echt superieur aan het AOTW. Spijtig dat ge Donuts dan niet hebt gekozen zoals gegokt werd in de ideethread, ik denk dat ge meer volk had kunnen meekrijgen, als dat al de bedoeling zou zijn geweest met een tribute. Pas op, waarom ook die plaat opgedeeld, en soms nog erg abrupt ook, moet zijn in dertig nummers in drie kwartier is me een raadsel maar het veegt wel goed op die manier. En om nu te zeggen dat dit een industrieveranderend meesterwerk is, dat snap ik ook niet want daar heb ik de achtergrond niet voor. Maar dit kan ik wel al zonder meer als goed en interessant bestempelen, en zou ik best nog eens durven opzetten zoals ik voor bepaalde genoemde nummers hierboven reeds gedaan heb. Ik zou deze eens een kans geven, @Nahrtent, ik denk dat u dat veel beter gaat bevallen.
Wat die samples betreft, blijf ik er wel bij dat dat bijkomstig is, als het er al toedoet zelfs. Ik moet dan denken aan de thread van The Prodigy tijdje terug, dat zat ook tjokvol met samples maar wat boeit het als de uitkomst u niet aantrekt? Bij bepaalde nummers die ik wel goed vond, vind ik de herkomst van de samples en het proces erachter wel interessant maar het is niet dat dat iets verandert aan de nummer zelfs, goed of slecht. Durf ik dat misschien op een manier vergelijken met gitaarhelden die geobsedeerd zijn met hun pedalen maar niets interessant kunnen spelen? En natuurlijk zit ik nog steeds met het vooroordeel dat een instrument fysiek meester zijn voor mij muzikaal veel genialer is dan zoiets doen met samples van wat iemand anders gecreëerd heeft. Dat kan en mag misschien een verkeerde beoordeling zijn, maar daar lig ik niet wakker van en ga ik toch niet meer in veranderen.