Album of the week Us3 - Hand On The Torch

Hip hop is mijn ding niet maar in combinatie met andere genres (metal en industrial bv.) kan ik het nog wel pruimen.
Al is het toch de muziek hier die het voor mij doet (met als favoriete nummers de klassiekers Cantaloup & Tukka Yoot's Riddim) want de rap klinkt voor mij wat eender.
 
Mixed bag hier: paar leuke nummers en een deel dat gewoon voorbij zweeft op autopilot.
Cantaloop was al bekend en mag toch als een modern classic gezien. Tof, fris nummer, veel leuke samples. De lijn wordt niet helemaal doorgetrokken met I Got It Goin'On: zeker niet slecht maar minder wervelend en niet zo origineel als Cantaloop. Die vlieger gaat eigenlijk voor meerdere nummers op: It's like that, Just another brother, I go to work.. Allemaal niet slecht maar wat te braaf?

Ik hou meer van de nummers die wat anders zijn. Niet dat Different Rythms, Different People of The Darkside zo wild of uitgelaten zijn. Ze voelen wat minder standaard en by the book aan en zijn daarom net interessanter in mijn ogen.

In zijn geheel is het een toffe zomerse plaat waar ik niet veel op tegen heb. Zet ze op de achtergrond op terwijl ik rustig met vrienden barbecue: ideaal. Maar om zo op te zetten en "actief" naar te luisteren boeit het niet genoeg. Dan pik er de nummers wel uit die ik echt goed vind en hou ik het daarbij.

Edit: Make tracks vergeten te vermelden: heel leuke outro met die piano!
 
Ik ga beginnen met te linken naar een oudere post van mij in het "bandronde" topic ...
Ik ga eens de moeite moeten doen om al uw posts uit deze thread in een playlist te zwieren. De helft ervan ken ik niet, maar de helft daarvan spreken mij enorm aan :love:
... want dit is weer helemaal van toepassing op uw AOTW.

Deze us3 is niet helemaal een homerun voor mij, maar het was wel erg lekker hoor. Het staat vrij ver van mijn normale stijl, maar zeker door de leuke samples heb ik hem vlotjes en met plezier kunnen uitluisteren. Trouwens ook kudos voor de leuke openingspost die niet te lang is, maar toch nog genoeg randinformatie bevat :love:.

Het rappen an sich is wat te monotoon voor mijn goesting, maar de samples zijn gewoon zo leuk, en het geheel is zo ongelooflijk chill en smooth dat het niet uitmaakt. Zowel actief luisterend als achtergrond muziek kon ik dit best smaken. Ik heb deze 4 keer beluisterd in 2 dagen, en hij zal sowieso nog opliggen in de toekomst.
Op 1 of andere manier doet me dit vaag aan Zappa denken, al kan ik helemaal niet uitleggen waarom.

The good (= saved in spotify list):
  • Cantaloop: Kende ik net zoals iedereen, leuke en groovy track
  • I got it going on: Love de trompet (ex-trompettist hier), heel erg groovy weer, doet me wat denken aan de la soul (wat voor mijn beperkte visie bij de top hoort)
  • Tukka yoot riddim: Allright wat ritme in de keet. Beste nummer voor mij

The cava / meh / ok: Just another brother, It's like that, Knowledge of self, Lazy day, Eleven long years

The bad (= why the fuck?):
  • Different rythems, different people: Euhm OK... Whut? Use?
  • Cruisin: boring
  • I go to work: chilly, ma pfffffffff boring
  • Make trracks: nah
  • The darkside: well this sucks

tTujL6a.jpg
Wow, deze vind ik echt supercool gemaakt :love:
 
Laatst bewerkt:
Tof om te lezen hoe de nummers bij verschillende personen binnenkomen 😄


@Lint bedankt voor het enthousiasme :bow: tof dat de samples geapprecieerd worden.
Dat je Different rythems, different people niet kan waarderen zal ik ooit wel kunnen vergeven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Terug
Bovenaan