VTM Liefde voor muziek 2023

vishnusixclix

Crew Member
Crowdfunder FE
1681328840157.png

Seizoen 9
Elke dinsdag een nieuwe aflevering

Deelnemers: DAAN, Günther Neefs, Jaap Reesema, Metejoor, Portland en Stef Bos, K3

Aflevering 1:
de nummers van K3 in een nieuw jasje.
Aflevering 2 :
Stef Bos staat centraal
 
Laatst bewerkt:
Verdienen die artiesten er eigenlijk wat aan?

Was vergeten hoeveel goede muziek Stef Bos heeft

Die zullen, net zoals bij deelnames aan andere programma's, hun tijd heus wel factureren en ook over de rechten op de songs zullen er wel de nodige afspraken gemaakt zijn al zal een aanzienlijk deel van de koek daarbij wellicht naar DPG gaan.

Ik vind het tot nu toe wel een leuk seizoen, aangename gasten en de muziek is ook nog redelijk uiteenlopend (zowel balads als meer uptempo). Vooral blij met de deelname van Jaap Reesema, had die al wel eerder live bezig gezien (ook los van z'n Regi-samenwerkingen) en ben echt wel fan van z'n stemgeluid.
 
ik heb enkel maar de aflevering van K3 gezien, en toch blij dat er daar wat oudere generatie tussen zit. Daan, Stef Bos en Gunther Neefs hun versies staken er wel bovenuit.

maar ik vind het jammer dat K3 zélf, met een repertoire waar toch van zichzelf al de volledige creativiteit uitbesteed is, voor hun cover hier toch ook weer naar dat productieteam moeten grijpen.
 
Daarnet op StuBru : "Daan heeft een cover gemaakt van 'De 3 Biggetjes', maar daar doen we niet aan mee. Zodadelijk draaien we nog eens één van zijn klassiekers". 😁

Die Nederlandstalige cover van Stef Bos zie ik hem zeker nog wel brengen tijdens zijn live concerten.
 
Daarnet op StuBru : "Daan heeft een cover gemaakt van 'De 3 Biggetjes', maar daar doen we niet aan mee. Zodadelijk draaien we nog eens één van zijn klassiekers". 😁

Die Nederlandstalige cover van Stef Bos zie ik hem zeker nog wel brengen tijdens zijn live concerten.

Op dat vlak is StuBru soms een bende lullo's.

Onlangs nog. 'Johannes is zijn naam heeft een gloednieuwe single uit, maar wij draaien liever nog eens een klassieker van de Van Jets.'

Ja, want stel je voor dat ze naast 11 keer Meltheads en 14 keer Mayorga op een dag eens wat zouden draaien dat buiten hun lijntjes kleurt.
 
Haha, schitterend. Ik dacht ook direct: dit is Daan ten voeten uit. Typische Daan song, maar tegelijk een troll van jewelste. Ik vond het sowieso al heel vreemd dat hij hieraan überhaupt wou meedoen. Ben wel benieuwd naar zijn reacties wanneer de anderen een van zijn nummers gaan verkrachten.
 
Bij Daan twijfel ik of het nu echt getroll was of niet. Hij heeft wel meer geproduceerd waarin hij de kitsch omhelst maar is daarnaast natuurlijk ook niet vies van enig sarcasme. En zo heel erg vreemd is het eigenlijk niet dat hij meedoet. Jeroen Swinnen is ook zijn producer en blijkbaar werkt ook zijn halve crew voor Liefde Voor Muziek.

Eigenzinnig is hij zeker maar om het nu zomaar af te doen al getroll...

Uit onderstaand artikel van Knack:
Hoe vaak heb je Daan moeten vragen?


Swinnen:
Heel vaak.


Daan: Elk jaar wel, denk ik. Maar altijd kwam er iets tussen. Sommige jaren was ik zelf bezig met een plaat en had ik geen tijd. Andere jaren zaten er een of twee artiesten tussen waarvan ik dacht: dat gaat niet tof zijn. Niet op muzikaal vlak, maar gewoon: het zou niet marcheren in de sofa.


‘Jeroen had zich zodanig hard gegeven tijdens de opnames van The Ride dat ik hem niets meer kon weigeren’, was je uitleg over waarom je dit jaar wel toezegde.


Daan:
Dat is te sterk uitgedrukt. De echte reden was dat het dit jaar simpelweg wél paste. The Ride was al opgenomen: ik had mijn ei gelegd. En ik dacht dat het wel zou klikken met de andere artiesten. Op dat vlak volstond het al dat K3 meedeed. K3 is popart. Mijn insteek is altijd: waar kan ik iets zots mee doen?


Swinnen: Het stak hem ook al jaren dat hij elke zomer de helft van zijn crew naar de zon zag vertrekken, terwijl hij thuis bleef. De roadies, de tourmanager, de mixer en de helft van de band werken voor Liefde voor muziek.
 
Net begonnen met de eerste aflevering over K3. Ik had al voorgesteld om deze te skippen, maar de vrouw wou hem zien. Eigenlijk was ik nog aangenaam verrast eerlijk gezegd.
 
Laatst bewerkt:
Metejoor, makker van de manke middelmaat, verlokker van ’t Vlaamse Volksempfinden, zag zijn in twijfelachtige smaak gemarineerde liederen gecoverd door het kransje muzikanten dat zich voor dit seizoen in een Spaanse villa nestelde.
Ik vind het vooral een rechtstreekse aanval naar Metejoor zelf vanuit De Morgen. Wat is nu eigenlijk de maatstaf dat wordt gebruikt om wel of niet minachtend naar een artiest te kijken? Ik krijg meer en meer het gevoel dat het voornamelijk de bedoeling is om weg te blijven van alles wat gesmaakt wordt door een groot publiek. Het is pas cool als je luistert naar voor het grote publiek onbekende artiesten.
 
Sorry, maar bvb Metejoor en Camille: dat zijn artiesten door hun label verpeuterd worden tot kindermuziek. Bij beide artiesten op de Gentse Feesten stond het plein vol met ouders die een goedkope uitstap met hun kinderen willen doen.
Dàt is hun "grote publiek".

En Camille, die kan best wel een pakske zingen. Dat die in The Masked Singer springt van vreugde dat ze nog eens haar volle stembereik mag gebruiken spreekt boekdelen, imo.

Daar mag je dan als meerwaardezoeker wel kritiek op hebben, imo.
 
Sorry, maar bvb Metejoor en Camille: dat zijn artiesten door hun label verpeuterd worden tot kindermuziek. Bij beide artiesten op de Gentse Feesten stond het plein vol met ouders die een goedkope uitstap met hun kinderen willen doen.
Dàt is hun "grote publiek".

En Camille, die kan best wel een pakske zingen. Dat die in The Masked Singer springt van vreugde dat ze nog eens haar volle stembereik mag gebruiken spreekt boekdelen, imo.

Daar mag je dan als meerwaardezoeker wel kritiek op hebben, imo.
Metejoor vind ik niet bepaald kindermuziek eerlijk gezegd. Hoogstens pubermuziek. Camille wel uiteraard.
 
Ik vind het vooral een rechtstreekse aanval naar Metejoor zelf vanuit De Morgen. Wat is nu eigenlijk de maatstaf dat wordt gebruikt om wel of niet minachtend naar een artiest te kijken? Ik krijg meer en meer het gevoel dat het voornamelijk de bedoeling is om weg te blijven van alles wat gesmaakt wordt door een groot publiek. Het is pas cool als je luistert naar voor het grote publiek onbekende artiesten.
Mja, classic De Morgen he. Neerkijken op alles wat populair is is zo 2002, maar zij hebben van die fase heel hun dagblad gemaakt. Zegt ook genoeg dat dé cultuurkrant amper een paar pagina's per dag cultuur heeft en vol schrijffouten staat. Meest overhypete gazet imo.
 
Ik krijg meer en meer het gevoel dat het voornamelijk de bedoeling is om weg te blijven van alles wat gesmaakt wordt door een groot publiek. Het is pas cool als je luistert naar voor het grote publiek onbekende artiesten.
Is toch bij bepaalde media altijd zo geweest?

Het vele commentaar op StuBru is juist dat ze meer gegaan naar artiesten voor het grote publiek ipv de alternatieve scene.
 
En Camille, die kan best wel een pakske zingen.

Totdat alle elektronische correcties wegvallen.
Zal nooit de beelden vergeten van '24 Uur live', waarbij op de stream alle artiesten puur met live band één of twee nummers kwamen zingen.
Niks correctie mogelijk, what you see is what you get.
De passage van Camille was verschrikkelijk, maar dan ook verschrikkelijk vals.
 
Terug
Bovenaan