Seizoen 9
Elke dinsdag een nieuwe aflevering
Deelnemers: DAAN, Günther Neefs, Jaap Reesema, Metejoor, Portland en Stef Bos, K3
Aflevering 1:
de nummers van K3 in een nieuw jasje.
Aflevering 2 :
Stef Bos staat centraal
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Verdienen die artiesten er eigenlijk wat aan?
Was vergeten hoeveel goede muziek Stef Bos heeft
Daarnet op StuBru : "Daan heeft een cover gemaakt van 'De 3 Biggetjes', maar daar doen we niet aan mee. Zodadelijk draaien we nog eens één van zijn klassiekers".
Die Nederlandstalige cover van Stef Bos zie ik hem zeker nog wel brengen tijdens zijn live concerten.
Dat laatste .Ik ben er wel nog niet uit of hij dat nu oprecht deed of om die intro belachelijk te maken
De "forse middelvinger midden in de sluitspier" dus!De recensie van DM is er ook wel niet naast: https://www.demorgen.be/tv-cultuur/...at-daan-deed-in-liefde-voor-muziek~bef968527/
Hoe vaak heb je Daan moeten vragen?
Swinnen: Heel vaak.
Daan: Elk jaar wel, denk ik. Maar altijd kwam er iets tussen. Sommige jaren was ik zelf bezig met een plaat en had ik geen tijd. Andere jaren zaten er een of twee artiesten tussen waarvan ik dacht: dat gaat niet tof zijn. Niet op muzikaal vlak, maar gewoon: het zou niet marcheren in de sofa.
‘Jeroen had zich zodanig hard gegeven tijdens de opnames van The Ride dat ik hem niets meer kon weigeren’, was je uitleg over waarom je dit jaar wel toezegde.
Daan: Dat is te sterk uitgedrukt. De echte reden was dat het dit jaar simpelweg wél paste. The Ride was al opgenomen: ik had mijn ei gelegd. En ik dacht dat het wel zou klikken met de andere artiesten. Op dat vlak volstond het al dat K3 meedeed. K3 is popart. Mijn insteek is altijd: waar kan ik iets zots mee doen?
Swinnen: Het stak hem ook al jaren dat hij elke zomer de helft van zijn crew naar de zon zag vertrekken, terwijl hij thuis bleef. De roadies, de tourmanager, de mixer en de helft van de band werken voor Liefde voor muziek.
De recensie van DM is er ook wel niet naast: https://www.demorgen.be/tv-cultuur/...at-daan-deed-in-liefde-voor-muziek~bef968527/
Ik vind het vooral een rechtstreekse aanval naar Metejoor zelf vanuit De Morgen. Wat is nu eigenlijk de maatstaf dat wordt gebruikt om wel of niet minachtend naar een artiest te kijken? Ik krijg meer en meer het gevoel dat het voornamelijk de bedoeling is om weg te blijven van alles wat gesmaakt wordt door een groot publiek. Het is pas cool als je luistert naar voor het grote publiek onbekende artiesten.Metejoor, makker van de manke middelmaat, verlokker van ’t Vlaamse Volksempfinden, zag zijn in twijfelachtige smaak gemarineerde liederen gecoverd door het kransje muzikanten dat zich voor dit seizoen in een Spaanse villa nestelde.
Metejoor vind ik niet bepaald kindermuziek eerlijk gezegd. Hoogstens pubermuziek. Camille wel uiteraard.Sorry, maar bvb Metejoor en Camille: dat zijn artiesten door hun label verpeuterd worden tot kindermuziek. Bij beide artiesten op de Gentse Feesten stond het plein vol met ouders die een goedkope uitstap met hun kinderen willen doen.
Dàt is hun "grote publiek".
En Camille, die kan best wel een pakske zingen. Dat die in The Masked Singer springt van vreugde dat ze nog eens haar volle stembereik mag gebruiken spreekt boekdelen, imo.
Daar mag je dan als meerwaardezoeker wel kritiek op hebben, imo.
Mja, classic De Morgen he. Neerkijken op alles wat populair is is zo 2002, maar zij hebben van die fase heel hun dagblad gemaakt. Zegt ook genoeg dat dé cultuurkrant amper een paar pagina's per dag cultuur heeft en vol schrijffouten staat. Meest overhypete gazet imo.Ik vind het vooral een rechtstreekse aanval naar Metejoor zelf vanuit De Morgen. Wat is nu eigenlijk de maatstaf dat wordt gebruikt om wel of niet minachtend naar een artiest te kijken? Ik krijg meer en meer het gevoel dat het voornamelijk de bedoeling is om weg te blijven van alles wat gesmaakt wordt door een groot publiek. Het is pas cool als je luistert naar voor het grote publiek onbekende artiesten.
Is toch bij bepaalde media altijd zo geweest?Ik krijg meer en meer het gevoel dat het voornamelijk de bedoeling is om weg te blijven van alles wat gesmaakt wordt door een groot publiek. Het is pas cool als je luistert naar voor het grote publiek onbekende artiesten.
En Camille, die kan best wel een pakske zingen.