VTM Liefde voor muziek 2023

De passage van Camille was verschrikkelijk, maar dan ook verschrikkelijk vals.

Dus omdat het daar vals was, zullen al die andere optredens waar ze wel heel goed kan zingen wel elektronisch gecorrigeerd zijn ? Moest ze echt niet kunnen zingen zou ze echt niet overal zo gepusht worden, en zoals er recent op De Standaard nog stond: gewoon heel die LikeMe cast zijn hele goede zangers, die eigenlijk gewoon ondertussen te goed zijn voor LikeMe en daarom solo veel meer succes hebben.
Misschien was daar in 24u Live gewoon iets mis met haar in-ears of zo.
 
Ook niet vergeten dat het kind nog maar 20 jaar was toen en op dat moment nog nauwelijks grote podiumervaring had. Zenuwen kunnen ook wel een factor zijn.


Ik heb om eerlijk te zijn al slechter gehoord. 😅 Misschien ben ik gewoon wat mild omdat het best een frisse verschijning is die er enthousiast voor gaat hier, maar los van te hard in de refreinen uithalen vind ik het nog best mee vallen.
 
Laatst bewerkt:
Goede groep ook wel. Paar rasechte artiesten
Zoals Stef gisteren zei, ik heb al zingend nog wat veranderd/bijgevoegd aan de tekst

En die K3 versies... Alsof ze gewoon van hun is.
 
Ik vond gisteren eindelijk een aflevering grand cru

Allemaal toppertjes. Jake goed, Neefs goed, Portland vond ik persoonlijk de beste van de avond, Bos ook magistraal, en K3 vond ik ook ok, al vind ik hun minder passen in dit format, maar zeker niet slecht, dat niet...en metejoor nog even vergeten... Ook top!!!
 
Laatst bewerkt:
Die cover van Gunther Neefs, oprecht onder de indruk.

Die kerel heeft ook gewoon een fantastische stem en lijkt mij als zanger in Vlaanderen toch serieus ondergewaardeerd. Ik kan mis zijn natuurlijk want ik volg die zijn carrière niet echt.

eigenlijk wel. Persoonlijk is zijn normaal genre niet mijn ding. Maar ik kan hem absoluut appreciëren.
 
Ook niet vergeten dat het kind nog maar 20 jaar was toen en op dat moment nog nauwelijks grote podiumervaring had. Zenuwen kunnen ook wel een factor zijn.


Ik heb om eerlijk te zijn al slechter gehoord. 😅 Misschien ben ik gewoon wat mild omdat het best een frisse verschijning is die er enthousiast voor gaat hier, maar los van te hard in de refreinen uithalen vind ik het nog best mee vallen.

Door corona had die inderdaad op dat moment nog niet zo veel live-optredens achter de rug, is pas sinds vorige zomer dat die echt vaak optreedt.

Dit live-optreden van enkele weken geleden in datzelfde Sportpaleis toont alleszins dat ze wel degelijk een serieus potje live kan zingen:

Enkel jammer van dat "meisjespopidool"-rolletje waar men haar momenteel te veel in blijft stoppen.

Gisteren was alleszins wel een topaflevering. De vorige seizoenen waren er een paar nummers die er voor mij uitsprongen en wat bleven hangen, maar dit seizoen heeft elke aflevering me al kunnen bekoren en vielen er weinig nummers echt tegen. Ik zou zelfs durven overwegen om naar het liveconcert van Liefde Voor Muziek te gaan dit jaar.
 
Voor de liefhebbers, op spotify heb je een playlist 'Liefde voor muziek 2023' met alle nieuwe covers van dit jaar die worden uitgebracht en van alle voorbije edities.
 
Die cover van Gunther Neefs, oprecht onder de indruk.

Die kerel heeft ook gewoon een fantastische stem en lijkt mij als zanger in Vlaanderen toch serieus ondergewaardeerd. Ik kan mis zijn natuurlijk want ik volg die zijn carrière niet echt.
Zijn vader was ook ondergewaardeerd.
Neem bv deze Engelse versie van Jennifer Jennings. Je zou spontaan denken dat het Sinatra is.
En ik vermoed dat Gunther vrij gelijkaardig zou klinken.

Gunther Neefs volg/ken ik ook niet echt.
We hebben best wel goede stemmen, maar die worden niet altijd "groot".
Het is natuurlijk niet alleen de stem die telt...
 
ik heb de indruk dat veel van die "oudere mannen" in Vlaanderen ondergewaardeerd zijn.
Günther Neefs, Peter Vanlaet, etc.
die gasten hebben een lange carrière, maar blijven onder de radar zitten.
eigenlijk raar. maar goed, hoe de vlaamse populaire entertainment sector in elkaar zit:puke:
 
ik heb de indruk dat veel van die "oudere mannen" in Vlaanderen ondergewaardeerd zijn.
Günther Neefs, Peter Vanlaet, etc.
die gasten hebben een lange carrière, maar blijven onder de radar zitten.
eigenlijk raar. maar goed, hoe de vlaamse populaire entertainment sector in elkaar zit:puke:

Zal misschien ook komen doordat de hoogdagen van zulke artiesten hun carrière er was in de periode dat er (mede dankzij Tien Om Te Zien en de daaruit voortvloeiende overvloed aan playback-artiestjes met wat goedkope hitjes) neergekeken werd op de Vlaamse muziek. In die periode had ge veel minder artiesten die zelf actief meeschreven aan hun muziek en acts dan ook grote zalen konden vullen met live-concerten. In die tijd reikte dat vaak niet verder dan de Vlaamse pensenkermissen waardoor het echte talent ook wat ondergewaardeerd werd.

Pakweg een Metejoor, Pommelien Thijs, en zelfs NIels Destadsbader, ... Allemaal commerciële muziek natuurlijk, maar dat zijn imo toch wel veel meer échte artiesten dan de dertien-in-een-dozijn playbackzangertjes uit de jaren negentig (waartoe ik een Gunther Neefs of Peter Vanlaet voor alle duidelijkheid niet reken)
 
Gunther Neefs heeft eigenlijk nooit een echte hit gescoord. Geen enkel van die man zijn singles is mij bijgebleven. Dat is bij iemand als Peter Van Laet toch wel helemaal anders.
Lijkt me ook de reden waarom iemand als Gunther Neefs zo weinig in de spotlights staat nu. Hij kan goed zingen, maar heeft gewoon geen eigen repertoire.
 
Ben pas aan de aflevering van Metejoor en dus de Daan cover. Dat komt toch totaal niet over alsof Daan dat als steek doet?
 
Ben pas aan de aflevering van Metejoor en dus de Daan cover. Dat komt toch totaal niet over alsof Daan dat als steek doet?
Moet altijd lachen als ik het hoor.
Zag het zonet passeren in iemand haar Instagram Stories; concert gisterenavond in De Roma. Hij brengt het dus live! 😁

Daan is zeker gepassioneerd door het gesproken woord en de Nederlandse taal.
Maar deze 'intro' kan je bezwaarlijk een hoogstaand literair werk noemen, dus het voelt nog steeds ergens als wat ironie.
 
Moet altijd lachen als ik het hoor.
Zag het zonet passeren in iemand haar Instagram Stories; concert gisterenavond in De Roma. Hij brengt het dus live! 😁

Daan is zeker gepassioneerd door het gesproken woord en de Nederlandse taal.
Maar deze 'intro' kan je bezwaarlijk een hoogstaand literair werk noemen, dus het voelt nog steeds ergens als wat ironie.
Het is zeker niet hoogstaand, maar Daan lijkt me ook wel de persoon om iets gedurfd te doen, zonder dat dat persé als steek te bedoelen.
 
manman de songs van portland en Stef bos waren weer spot on...
Ik het het toch wat moeilijk met het brengen van songs die niet van de artiest zelf zijn.
We springen naar de papa en dan nog naar een song die helemaal niet van hem origineel is.
Als je dan toch iets van Louis Neefs wil brengen, dan is er keuze genoeg, want de man heeft heel goede dingen uitgebracht destijds.
 
Terug
Bovenaan