VTM Liefde voor muziek 2024

Ruigen Das

Well-known member
‘Liefde voor muziek’ wordt een jubileum-editie met oud-deelnemers: “Dit is veel meer dan zomaar een tv-programma”

Kan alweer niet wachten op het nieuwe seizoen. Maar van vorig seizoen vind ik dat liedje van metejoor wel goed (sry @Slyke :p ), dat van Daan dus. In begin vond ik er niks aan, maar inhoudelijk wel knap gebracht, in combinatie met de begintune van Daans nummer. Ge moet eens zien hoe de andere artiesten redelijk jaloers zitten te kijken. Samen met die viool touches vind ik dit nummer af (buiten dan de owowowow passage mss)

Maar liefde voor muziek heeft nog geen enkel seizoen ontgoocheld imo. Hier kijk ik telkens naar uit, begin april dus...
 
  • Leuk
Waarderingen: toru
Op zich gewoon een goed programma! Kijkt nog altijd wel vlot weg. Enige minpuntje vind ik altijd die overdreven verheerlijking van mekaar.

Chapeau aan Jasper! Mag van mij zo op de radio komen.

Tesoro en Clouseau voorspelbaar en saai.
 
Samenstelling van de muzikanten vond ik niet ideaal. Maar dan eens gekeken naar de verschillende jaargangen en daar zit toch wel wat verschil op qua kwaliteit.
 
Samenstelling van de muzikanten vond ik niet ideaal. Maar dan eens gekeken naar de verschillende jaargangen en daar zit toch wel wat verschil op qua kwaliteit.
Ik vind ze (in eerste instantie) niet zo compatibel, maar dat kan nog veranderen natuurlijk...
 
Ik vind ze (in eerste instantie) niet zo compatibel, maar dat kan nog veranderen natuurlijk...
Ik kijk uit naar de versies door Regi, Genard, K3, Stan Van Samang en Steverlinck.

Hopelijk kan Tourist eens verrassen

Tesoro, Clouseau en Suzan en Freek zijn voor mij te eentoning en niet verrassend genoeg. Hopelijk kunnen ze mij het tegendeel bewijzen.

Seizoen van K3 => Daan mocht ook
Seizoen van Suzan en Freek => 2 Fabiola had daar mij voorkeur
Seizoen van Tourist LeMC = Saai seizoen met weinig uitschieters imo
Seizoen van Regi = Sean vond ik toen de verrassing
Seizoen van Tesoro = Saai seizoen met Stef Kamil Carlens als voorkeur
Seizoen van Jasper Steverlinck = was voor mij het beste en daar had ik graag Coco Jr, Sharon den Adel, Sylvie De Bie en Helmut lotti van terug gezien
Seizoen van Clouseau = Matig seizoen die ik nauwelijks gevolgd heb
Seizoen van Genard = Sioen had ook gemogen
Seizoen van Stan = was de absolute ster maar Kate Ryan mocht zeker ook.
 
Regi nailed it 100 %

Het was op z'n minst nog altijd een cover, trouw aan de originele tekst en akkoordenschema. Dus op zich wel geslaagd.

Maar wat een onzin dat bepaalden zelfs niet de moeite nemen om een degelijke cover te brengen. Compleet respectloos naar de originele artiest toe!
Zogezegd 'Fiets/bromfiets' van Clouseau brengen, maar dan gewoon een totaal ander nummer opvoeren (muv de sample bij de intro).
'Vanbinnen' coveren, maar in zijn geheel niks hergebruiken van de originele partituur of tekst. Il faut le faire.

What's next?
'Zeg, jongens, hebben jullie geen liedje waar het woordje 'het' in voorkomt?
Ja, toch, hé? Wel, ik ga zodra ook een liedje brengen met het woordje 'het'...'

En die Tourist LeMc is toch ook wel een schimp geworden van zichzelf.
Wanneer Guga Baúl een betere Tourist LeMc neerzet dan de echte, dan heb je echt wel een probleem... 🤭
 
Terug
Bovenaan