Leven na corona - "grotsyndroom" - versoepelingen 9/06

  • Onderwerp starter Deleted member 1888
  • Startdatum
Hoe is het intussen bij iedereen hier verlopen?
Zijn er nog forumleden "full time" aan het telewerken of zijn er al verplichtingen opgelegd qua terugkeer naar het bureau?
Niet goed. :headshake:

Ik ben sinds 1 juni maar 8 dagen gaan werken. Eerst had ik 2,5 weken ziekteverlof na een 4 voudige operatie (het is te zeggen 4 "relatief kleine" operaties tegelijkertijd). Maar na een dikke week (na dat ziekteverlof) kreeg ik véél last van een bijkomende infectie (ten gevolge van de operaties) waardoor ik nog amper op ne stoel kon zitten (en ik doe bureauwerk) en ik kreeg plots ook verschrikkelijke pijn in mijn schouder waardoor ik dagenlang (letterlijk) 0 minuten kon slapen (en ik moet mijn verstand gebruiken tijdens mijn werk). Die combo maakte het voor mij onmogelijk nog verder te werken. :confused:

(Dus voor diegenen die zeggen: Ah maar je zat continue op dit forum! Heu ja, dat was zowat het enige dat ik nog kon doen vanuit de zetel, anders was't boring ..)

De infectie is nog niet 100% genezen en ook aan de schouder heb ik nog last, maar ik kan terug op ne stoel zitten en door ontstekingsremmers is de pijn in mijn schouder nu doenbaar. Dus maandag ga ik terug werken.

Ik begon non stop wekenlang in de zetel liggen echt ONleuk te vinden (en af en toe eens rondwandelen om alles soepel te houden), dus ik zie er eigenlijk voor de afwisseling wel naar uit terug te kunnen werken :)
 
Laatst bewerkt:
Zijn er nog forumleden "full time" aan het telewerken of zijn er al verplichtingen opgelegd qua terugkeer naar het bureau?
Hier nog steeds fulltime telewerken, wsl tot na de zomer. Vroeger was het 4 dagen kantoor + 1 dag tele. Dit systeem zal wsl min of meer omgedraaid worden, maar als je graag vaker dan 1 dag naar kantoor wil gaan dan zou dat wel mogen.
 
Hier al sinds maart 2020 fulltime telewerken. Sindsdien nog maar een 4-tal keer op bureau geweest.
Fulltime telewerken blijft sowieso in voege tot september. In het geval corona weer zou opflakkeren bestaat de kans dat dat nog verlengd wordt.
Na het corona tijdperk zullen er 2 dagen telewerk per week toegelaten zijn.

Ik kan er vrij goed mee om. Andere collega's hunkeren echt om terug naar kantoor te gaan. Ik ben ook een stuk productiever thuis en klop over het algemeen meer uren.
Sociaal contact met de collega's mis ik natuurlijk wel, hoewel we vaak bellen met elkaar. En natuurlijk na de werkuren voldoende bewegen en afspreken met vrienden om het sociaal contact op de werkvloer te compenseren :)

Los daarvan kan ik mij wel inbeelden dat het voor alleenstaanden wel heel moeilijk kan zijn... Zou het als vrijgezel ook wel enorm moeilijk hebben denk ik...
 
Altijd doorgewerkt. Het gevangeniswezen heeft nooit stilgelegen dus altijd fulltime aanwezig geweest op het werk.
Mijn vriendin werkt nog wel thuis, 1 dag per week gaat ze naar kantoor in Antwerpen. Voorlopig vind ze het thuiswerken nog aangenaam.
 
Hoe is het intussen bij iedereen hier verlopen?
Zijn er nog forumleden "full time" aan het telewerken of zijn er al verplichtingen opgelegd qua terugkeer naar het bureau?

Hier nog steeds fulltime van thuis uit aan het werken. Terugkeer naar kantoor is eigenlijk nog niet ter sprake gekomen in het team. Het mág alleszins wel, maar op dit moment zie ik er weinig meerwaarde in om op kantoor te gaan zitten als er voor de rest dan mogelijk niemand aanwezig is.

Ik heb ook totaal geen problemen meer met thuiswerken. Pakweg een half jaar geleden was ik het wel wat beu maar dat lag dan eigenlijk eerder aan het feit dat het winter (dus sowieso sombere en donkere periode) was en er voor de rest ook gewoon niéts te beleven viel en ge ook geen mensen mocht zien. Nu in de vrije tijd het leven grotendeels terug wat normaal verloopt, zie ik alleen nog de voordelen van thuiswerk.
 
Hier nog steeds fulltime van thuis uit aan het werken. Terugkeer naar kantoor is eigenlijk nog niet ter sprake gekomen in het team. Het mág alleszins wel, maar op dit moment zie ik er weinig meerwaarde in om op kantoor te gaan zitten als er voor de rest dan mogelijk niemand aanwezig is.

Ik heb ook totaal geen problemen meer met thuiswerken. Pakweg een half jaar geleden was ik het wel wat beu maar dat lag dan eigenlijk eerder aan het feit dat het winter (dus sowieso sombere en donkere periode) was en er voor de rest ook gewoon niéts te beleven viel en ge ook geen mensen mocht zien. Nu in de vrije tijd het leven grotendeels terug wat normaal verloopt, zie ik alleen nog de voordelen van thuiswerk.
exact dezelfde situatie hier.
Al wordt er toch hier en daar bij ons gevraagd om al eens een dag naar kantoor te gaan.
 
Hier bij ons hadden we de keuze om thuis te werken of op kantoor. Werkgever deed echt niet moeilijk of we nu vijf dagen thuis werkten of op kantoor. En ik beken dat ik en de meeste van mijn directe collegas gewoon komen werken zijn tijdens corona. 5 dagen in de week. :unsure: Nu zaten we wel al op een kantoorvloer die in normale tijden maar 40-50% bezet was en bij corona was dit maar 20-25%. Dus qua werkafstand zaten we gemiddeld 15 meter uit elkaar. Mijn vriendin die heeft sinds corona nog geen dag op kantoor gewerkt en die loopt de muren op.
 
Qua werk maakt het voor mij geen verschil. Mijn patroon is hetzelfde gebleven. Qua hobby's is het wat anders : de karatelessen heben lang niet doorgegaan en ik moet zeggen dat ik het totaal niet mis, dus ik ga die ook niet hervatten.

Tijd voor een andere hobby, want ik zit nog met een aantal coronakilo's :(
 
Hier nog steeds fulltime van thuis uit aan het werken. Terugkeer naar kantoor is eigenlijk nog niet ter sprake gekomen in het team. Het mág alleszins wel, maar op dit moment zie ik er weinig meerwaarde in om op kantoor te gaan zitten als er voor de rest dan mogelijk niemand aanwezig is.
Ja, inderdaad.
Stel mij echt de meerwaarde om 3u te gaan pendelen, om dan uiteindelijk in een bureau te zitten, voor zaken die je perfect thuis kan doen... (en thuis misschien wel beter en op een productievere manier).
 
Niet goed. :headshake:

Ik ben sinds 1 juni maar 8 dagen gaan werken. Eerst had ik 2,5 weken ziekteverlof na een 4 voudige operatie (het is te zeggen 4 "relatief kleine" operaties tegelijkertijd). Maar na een dikke week (na dat ziekteverlof) kreeg ik véél last van een bijkomende infectie (ten gevolge van de operaties) waardoor ik nog amper op ne stoel kon zitten (en ik doe bureauwerk) en ik kreeg plots ook verschrikkelijke pijn in mijn schouder waardoor ik dagenlang (letterlijk) 0 minuten kon slapen (en ik moet mijn verstand gebruiken tijdens mijn werk). Die combo maakte het voor mij onmogelijk nog verder te werken. :confused:

Wat ik wel vast stel is dat velen het hard te verduren hebben gekregen in deze voorbije coronajaar, maar niet altijd coronagerlateerd.
Gelijkaardige verhalen (zowel fysiek als mentaal) zijn hier het voorbije jaar regelmatig opgedoken in de kennissenkring.

Of misschien waren die verhalen er vroeger ook, maar werd er veel verzwegen?
Ik vind het wel opvallend dat het voor velen een echte lijdensweg is geweest, dit voorbije jaar (en dat het dus niks met corona te maken had).
 
Hier nog altijd volledig thuis, sommige collega's gaan wel al vaker terug. Nu goed, ik woon boven kantoor dus is toch wat anders.
Wij gaan naar 3 dagen op kantoor en 2 dagen thuis evolueren.

Heb het met de baas erover gezet, zeker in onze sector (vastgoed).
Concurrenten bieden dat ook aan aan hun werknemers, we mogen daar niet mee achterblijven. Het is voor ons ook perfect mogelijk om minstens 2 dagen thuis te werken zonder problemen.
 
Fulltime aan receptie. Ik verbaas mijzelf met hoe ‘schrikachtig’ ik ben voor alle hoesten. Ik hou mijn masker de volle shift op maar er lopen constant mensen in en uit die dat masker beginnen uithalen bij binnenkomen en halverwege naar de bar zijn eer ze het aan hebben. Ze buigen zich over en langs de schermen, wandelen rond zonder,… Ik zit niet op mijn gemak en vind dat ambetant van mijn eigen.
 
Sinds maart 2020 eigenlijk voltijds thuiswerken. Vorige zomer met de toenmalige versoepelingen konden we een dag per week naar kantoor, in juni dit jaar konden we dat ook weer. Sinds deze week mogen we zoveel naar kantoor als we willen, maar is er een maximumbezetting en moeten we op voorhand inschrijven. Vanaf september is het plan om die maximumbezetting ook te laten varen, zolang er niet verstrengt wordt vanuit de overheid tenminste.

De mondmaskers zijn hier sinds deze week wel verdwenen.
 
Ik vind het wel opvallend dat het voor velen een echte lijdensweg is geweest, dit voorbije jaar (en dat het dus niks met corona te maken had).
Ik denk gewoon dat velen op de toppen van hun tenen aan het lopen waren. Als dan Covid er nog bij komt dan crash je hé.

Nu mijn operatie was NIET coronagerelateerd hé. Maar het klopt dat de timing géén toeval is. Ik stelde die operatie(s) al jaren uit en ik begon er toch serieus last van te krijgen. Omdat we nu nog mochten thuiswerken, leek mij dit gewoon het ideale moment om dit te doen.

Een infectie kon ik niet voorzien, shit happens ..
 
Ik moet nu wel zeggen dat de grote euforie uitblijft.

Drie weken geleden zag het er nochtans naar uit zo... besmettingen waren zeer laag, dus de hoop om na de dubbele vaccinatie terug wat normaler te gaan leven, was er wel...

En intussen is de wachttijd van 2 weken bijna over na dubbele vaccinatie, maar het is nu niet echt "wow"...

Goesting om uit de grot te komen, dat is er wel.
Maar tegelijkertijd een allesoverheersende schrik dat het misschien al bij al toch niet zo veilig is, om terug "normale" dingen te gaan doen...
 
Ik moet nu wel zeggen dat de grote euforie uitblijft.

Drie weken geleden zag het er nochtans naar uit zo... besmettingen waren zeer laag, dus de hoop om na de dubbele vaccinatie terug wat normaler te gaan leven, was er wel...

En intussen is de wachttijd van 2 weken bijna over na dubbele vaccinatie, maar het is nu niet echt "wow"...

Goesting om uit de grot te komen, dat is er wel.
Maar tegelijkertijd een allesoverheersende schrik dat het misschien al bij al toch niet zo veilig is, om terug "normale" dingen te gaan doen...
Hoezo niet veilig, nog kinderen of familieleden die niet volledig gevaccineerd zijn?

En wat zijn normale dingen voor jou waar je naar uitkijkt dat nu niet kan?

Ik ben wel blij met zomerperiode. Terug terras, wat eten, wat drinken. Festivals of de grote feesten zegt me niet veel. Een kleinschalig feestje kijk ik wel naar uit.
 
Hoezo niet veilig, nog kinderen of familieleden die niet volledig gevaccineerd zijn?

Nee, dat niet.
Is eerder een gevoel: wetende dat je dubbel gevaccineerd bent, er nu een delta-variant rondzweeft die besmettelijker is en waartegen de vaccins minder bestand zijn..., vandaar...

En OK, ik moet toegeven dat een berichtje van een (iets oudere) (niet directe) collega deze week er niet goed aan gedaan heeft, aan dat gevoel.
Is 2x gevaccineerd geweest met AZ (als risicopatiënt eerder een de beurt gekomen) en is nu net terug positief getest en redelijk goed ziek.
Wel geen ziekenhuisopname ofzo, maar toch ook niet OK precies...

Dus vandaar dat het niet zo happy happy happy is, momenteel...


En wat zijn normale dingen voor jou waar je naar uitkijkt dat nu niet kan?
Drukke plaatsen vooral vermijden... dus alles wat "binnen" is en druk bevolkt, voelt scary aan...

En het concert/festival/bioscoop-bezoekje, dat zie ik toch ook niet meteen zitten (en dan spreek ik niet over massa-events à la Pukkelpop), maar de "gewonere" zaken...
 
Gene stress of schrik, de vaccins werken gewoon.
Wanneer een risicopatiënt door het vaccin zelfs niet eens meer opgenomen moet worden dan ben je als niet risicopatiënt wel veilig.

Maak u meer zorgen wanner je oversteekt, want de kans op een verkeersongeluk is groter dan iets oplopen door corona
 
Nee, dat niet.
Is eerder een gevoel: wetende dat je dubbel gevaccineerd bent, er nu een delta-variant rondzweeft die besmettelijker is en waartegen de vaccins minder bestand zijn..., vandaar...

En OK, ik moet toegeven dat een berichtje van een (iets oudere) (niet directe) collega deze week er niet goed aan gedaan heeft, aan dat gevoel.
Is 2x gevaccineerd geweest met AZ (als risicopatiënt eerder een de beurt gekomen) en is nu net terug positief getest en redelijk goed ziek.
Wel geen ziekenhuisopname ofzo, maar toch ook niet OK precies...

Dus vandaar dat het niet zo happy happy happy is, momenteel...



Drukke plaatsen vooral vermijden... dus alles wat "binnen" is en druk bevolkt, voelt scary aan...

En het concert/festival/bioscoop-bezoekje, dat zie ik toch ook niet meteen zitten (en dan spreek ik niet over massa-events à la Pukkelpop), maar de "gewonere" zaken...
Ja nieuwe variante is een risico op vaccinatie, maar gelukkig is de wetenschap en onderzoek snel om ons duidelijkheid te bieden. De eerste gevaccineerden denken ze niet voor niets aan een derde prik. Feit dat ze niet in ziekenhuis belanden is eigenlijk al heel goed nieuws hoor. Maar ik snap dat het je doet nadenken. We mogen ook niet stoppen met leven, dus probeer wat zaken te zoeken waar je toch energie van krijgt zonder en te onveilig gevoel 😉
 
Wat ik niet snap is dat het precies ongekend is dat je ondanks je gevaccineerd bent nog steeds corona kan oplopen.
Alle vaccins zijn toch van het niet steriliserende type dus je hebt altijd de kans om opnieuw besmet te geraken.
De ziekenhuisopnames vallen wel serieus terug van de vaccinatie en dat is de initiële bedoeling toch geweest?
 
Terug
Bovenaan