Lente & zomer 2021

Speciaal voor u hoop ik dat uw woonplaats de volgende twee maanden gaat kreunen onder ongeziene hitte, waar ze zelfs in Dubai van beginnen te zweten.
40°C willen... Man, toch :oink:. Zonneslag gekregen gisteren?
tja, ik ben een liefhebber van extreem weer en records. Dus ja, ik heb liever 1 dag 40°C dan een week 30°C.
Uiteraard ben ik me bewust van het feit dat dit onheil met zich meebrengt, maar dat heb je met quasi elk weertype (sneeuw, vorst, te nat, te droog; altijd wel iemand die er ongelukkig van wordt of nadeel van heeft). Tevens kan je het weer (voorlopig althans) niet beïnvloeden, dus we nemen het zoals het komt .
 
tja, ik ben een liefhebber van extreem weer en records. Dus ja, ik heb liever 1 dag 40°C dan een week 30°C.
Uiteraard ben ik me bewust van het feit dat dit onheil met zich meebrengt, maar dat heb je met quasi elk weertype (sneeuw, vorst, te nat, te droog; altijd wel iemand die er ongelukkig van wordt of nadeel van heeft). Tevens kan je het weer (voorlopig althans) niet beïnvloeden, dus we nemen het zoals het komt .
En wat doe je dan op zo'n dag met 40 graden? Binnen in de airco zitten? :unsure:
 
Eigenlijk ben ik ook fan van warm weer maar een zonnetje en 25 graden is meer als genoeg. Het enige wat mij stoort is dat het voor jonge kinderen een heel gedoe is en om te studeren/werken niet echt aangenaam. Anders poten omhoog onder een parasol, een lekker drankje en desnoods een nevelaar als het echt de spuigaten uitloopt. Mja ik ben iemand die héél goed niks kan doen.

Conclusie: voer de siësta hier ook maar in aub :laugh:
 
Ik vind dat altijd weinig betrouwbaar. Hoewel ik wel twee dingen weet sinds de laatste jaren: als er in de zomer warmte of hitte in die kaarten kruipt op langere termijn, komt die meestal uit. Wanneer er verkoeling en/of neerslag te zien is in die kaarten schuift die meestal op of komt die er gewoon niet.
En de temperaturen van KMI mag je altijd twee graden bij rekenen. Ik zie 24° voor vandaag. Temperatuur volgens auto en thermometer hier thuis is 27°.
De 14-daagse verwachting van meteovista.be is meestal wel redelijk betrouwbaar. Voor buien op korte termijn weerslag.be.

Die twee websites samen en ik vraag mij af waarom er eigenlijk nog zoiets bestaat als een weerbericht :sarcastic:
 
Laatst bewerkt:
De 14-daagse verwachting van meteovista.be is meestal wel redelijk betrouwbaar. Voor buien op korte termijn weerslag.be.

Die twee websites samen en ik vraag mij af waarom er eigenlijk nog zoiets bestaat als een weerbericht :sarcastic:
Wel, Meteovista gebruik ik ook. Maar de laatste (twee) week vind ik dat die de temperaturen precies onderschat. Zeker voor de temperaturen van deze week.
 
Wel, Meteovista gebruik ik ook. Maar de laatste (twee) week vind ik dat die de temperaturen precies onderschat. Zeker voor de temperaturen van deze week.
De voorspelling dat zaterdag ging dippen en zondag (vaderdag) een mooie dag ging worden en gisteren en vandaag extreem warm klopte toch?

Paar graden verschil 29, 30 of 31 graden (in de schaduw) boeit toch niemand? Bewolking, wind en neerslag vind ik veel belangrijker.

Ps. Ik kijk wel in Limburg en hier is het standaard altijd warmer en boven de 28 graden slaat mijn interne temperatuurmeter toch tilt :laugh:
 
Laatst bewerkt:
tja, ik ben een liefhebber van extreem weer en records. Dus ja, ik heb liever 1 dag 40°C dan een week 30°C.
Uiteraard ben ik me bewust van het feit dat dit onheil met zich meebrengt, maar dat heb je met quasi elk weertype (sneeuw, vorst, te nat, te droog; altijd wel iemand die er ongelukkig van wordt of nadeel van heeft). Tevens kan je het weer (voorlopig althans) niet beïnvloeden, dus we nemen het zoals het komt .
Apart persoon :biglaugh:. Weerman toevallig? Die kicken ook op records, waarmee ze kunnen uitpakken op tv / radio.
 
Hier hetzelfde liedje zoals altijd als ze regen/onweer voorspellen na warm weer.
Om 22u was er 60% kans op onweer, dan verdwijnt dat rond 20u weer helemaal van mijn weerapp of schuift door naar bv 1u, dan om 1u weer niets te zien tot misschien rond 4u en zo verder tot er uiteindelijk niets komt.
Voor morgenvoormiddag stond er zes uur geleden ook nog rond de 40 tot 60% kans op onweer op tussen pakweg 7u en 11u en nu weer helemaal niets tot rond 16u 40% maar dat gaat ook nog verdwijnen, vrij zeker van.

Idem met temperaturen na warm weer, eerst voor zaterdag ging het zo en zo worden ( bewolking en rond 25 graden ) nu staat er weer zon en 28 graden ( ik zit in Limburg dus altijd de ''slechte kant'' van het uiterste van een ''goede'' dag )
Kga nu wss voor sommige eens azijn pissen maar ik hoop dat het weer van mid volgende week gaat kloppen, 60-80% kans op regen en pakweg 21 graden.

Mijn kiekenkot is nu alweer veel te warm in de living en slaapkamer, hier is niets plezant meer aan om 1u30 s'nachts tenzij je airco hebt staan/hangen, als de komende 10 dagen nu alweer 30-32 graden gingen zijn had ik het al dik gehad met heel die zomer.
 
Inderdaad ja, eerst zwaar onweer en veel regen voorspellen en uiteindelijk komt er niks (of niet veel) van.
Heb dat ondertussen al zo vaak gezien.
 
Rond 4u wakker geworden van de regen, toch even naar het onweer gekeken. Bliksemen dat het deed, gewoon constant flitsen.
 
Twee keer vannacht heeft het hier een tijdje redelijk hard geregend. Misschien enkele bliksems maar voor de rest niks. Wel redelijk wat wind. Momenteel 20°.
 
Terug
Bovenaan