Lente & zomer 2021

sink

Well-known member
Crowdfunder FE
Gezien de lente reeds begonnen is, beter hier verder discussiëren ipv in de Winter thread :)
 
Gisteren aan het wandelen. Op een uur tijd m'n jas uitgedaan omdat het te warm was, geschuild voor de hagel, nat geworden van de sneeuw en terug opgedroogd op de terugweg. Wat was me dat :laugh:
 
en in Oudenaarde eigenlijk nog géén sneeuwbui gehad vandaag
 
Hier al alles gehad vandaag. Zo'n beetje zoals @StevenFM het zegt: eerst zon, dan hagelbui, even droog, terug donker en sneeuwvlagen, terug opklaring en zon, repeat x3. Allemaal constant met hevige windvlagen.
 
Hier weer een (natte) sneeuwbui zonet :p
Toch behoorlijk laat op het jaar... maar zal vermoedelijk de laatste zijn voor minstens een halfjaar.
 
Meer dan begin februari? 🤔
Yep, zal waarschijnlijk wel van regio tot regio verschillen, maar ook hier was het begin deze maand meer dan begin februari.
In februari was het wel kouder waardoor het langer bleef liggen. Maar als de hoeveel van deze maand in februari had gevallen, dan had er een halve meter sneeuw gelegen.
 
hier lag er iig begin februari een pak meer sneeuw dan wat we nu over ons hebben gekregen
 
idd, die koude wind blijft aanhouden. Moest die wind uit de andere richting komen, dan zaten we intussen met temperaturen van tegen de 25 graden denk ik :unsure:
 
Graag zonniger en warmer weer aub. Ik herinner me dat ik vorig jaar rond deze periode vaak rond 16u/17u buiten zat na het werk, terwijl het mij nu gewoon te fris is. :S
 
Graag zonniger en warmer weer aub. Ik herinner me dat ik vorig jaar rond deze periode vaak rond 16u/17u buiten zat na het werk, terwijl het mij nu gewoon te fris is. :S

We zijn dit jaar jammer genoeg aan de 'verkeerde' kant van een blokkade gekomen, waardoor de Benelux dus vooral met NW-wind te maken krijgt. Het lijkt erop dat we na volgend weekeinde, en dat kan nog veranderen, (tijdelijk) een ZW-wind krijgen met temperaturen rond normaal..
 
Van mij mag er toch gerust eens een koudere/gewone (het hangt er maar van af wat je gewend bent tegenwoordig) zomer aan komen met her en der wat regen en temperaturen die ten zuiden van de 30 graden blijven. Echt geen zin in weer eens zo'n kurkdroge zomer waarbij 27 graden frisjes aanvoelt en het algemene landschap er uit ziet als de droge steppe in Afrika maar dan met veel minder interessante beesten.
 
Terug
Bovenaan