Str8_6
Well-known member
Een kwakkelzomer? Het heeft begod nauwelijks geregend en we hebben zelfs de 40 graden gehaald. Ik hoop dat je sarcastisch was
Yes i was.

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Een kwakkelzomer? Het heeft begod nauwelijks geregend en we hebben zelfs de 40 graden gehaald. Ik hoop dat je sarcastisch was

Ik, onder andere (maar we waren met meerdere hier op het forum).Str8_6 wel, maar iemand anders op dit forum niet.... Die vond twee weken geleden dat het nog niet echt mooi weer was geweest deze zomer
Neen, inderdaad, het feit dat waterputten leeg zijn en hele tuinen verdorren heeft te maken met mensen hun persoonlijk welbevinden. Sorry dat ik iets zei over mijn zwangere vrouw ook.Duidelijk is ook dat velen hier niet zo begaan zijn met dat klimaat, maar eerder aan hun eigen welbevinden denken. Discussies passeren hier dan over regenputten, gazons, het zweten tijdens het slapen, hoogzwangere vrouwen, bouwtechnische fouten, ... Argumenten die dan allemaal toevallig in dat ene hoopje passen dat er een probleem is met de klimaatopwarming, dus dat wordt dan als oké beschouwd.
Neen jouw mening was dat dit geen uitzonderlijke zomer was, dat je nog geen warmtegevoel had gehad.Maar als iemand een tegendraadse mening heeft en schrijft dat men dit weer (tijdens een hittegolf) aangenaam vond en best drie maanden mag blijven duren, dan word je onmiddellijk neergesabeld alsof je je niet bewust bent van de klimaatopwarming en de gevolgen ervan (niet door ugar, omdat ik nu toevallig uw bericht citeer).µ
Ja het was ijzig koud deze zomer, één van de warmste ooit. Augustus was de warmste ooit, by far. Dus neen, je hebt het gewoon fout?. Je kan ook nog op de noordpool gaan zitten en klagen dat het daar kouder is dan hier?Ik heb zelf door veranderde werkomstandigheden een vrij lange periode aan de Belgische kust verbleven deze zomer.
Vanuit deze regio is de aanhoudende droogte zeker een feit, maar desondanks is er heel veel aangemodder geweest.
Op het moment dat iedereen hier aan het klagen was over de hitte, was het bij ons sweater aan en zelfs oordopjes in tegen de koude wind bij het fietsen... Om maar te zeggen dat ik dan een periode zoals 08/2020 een stuk aangenamer vond.
En meningen doen niet ter zake FEITEN wel
Terug opnieuw: gevoel en beleving. De één zal meer warmte kunnen verdragen dan iemand anders.Ja het was ijzig koud deze zomer, één van de warmste ooit. Augustus was de warmste ooit, by far. Dus neen, je hebt het gewoon fout?. Je kan ook nog op de noordpool gaan zitten en klagen dat het daar kouder is dan hier?
Wat je hier schrijft is "ik zou het tof vinden dat het drie maanden zo warm is dat alle ecosystemen in Vlaanderen gigantisch veel schade oplopen en een aantal oogsten mislukken".Maar als iemand een tegendraadse mening heeft en schrijft dat men dit weer (tijdens een hittegolf) aangenaam vond en best drie maanden mag blijven duren, dan word je onmiddellijk neergesabeld alsof je je niet bewust bent van de klimaatopwarming en de gevolgen ervan (niet door ugar, omdat ik nu toevallig uw bericht citeer).
Neen, ik heb geen respect voor jouw mening die mijn gezondheid en die van mijn omgeving bedreigt. Lukt me echt niet.Dus wat mij betreft mag je best elk thema aansnijden hier (ook meningen), maar respecteer op zijn minst de mening van iemand anders.
Je hebt het hier net nog eens herhaald, dat je het feit zou vinden als die hittegolf 3 maand zou blijven duren. Après moi, le déluge, maw.Maar vooral, maak geen verkeerde interpretaties, want het is niet omdat ik medio augustus happy ben van de eerste aangekondigde hittegolf, dat ik daardoor niet bewust ben van het abnormale karakter van dit weer en de klimaatverstoring. Maar die woorden worden dan ook schaamteloos in mijn mond gelegd en eigenlijk kan dat niet.
Maar die woorden worden dan ook schaamteloos in mijn mond gelegd en eigenlijk kan dat niet.
Wat je hier schrijft is "ik zou het tof vinden dat het drie maanden zo warm is dat alle ecosystemen in Vlaanderen gigantisch veel schade oplopen en een aantal oogsten mislukken".
Ach man, kom toch. Het is niet dat je hier gewoon bent komen vertellen dat je dit weer best wel fijn vindt en dan totaal onterecht de wind van voren hebt gekregen, dus laat dat slachtofferrolletje maar vallen. Er zijn er genoeg die hebben vermeld dat ze geen problemen hadden met het weer van de voorbije weken (of dat zelfs fijn vonden) zonder al te veel tegenwind, maar dat jij deed ging wel wat verder.[...]
Dit was na een juli waarin we rond de 40 graden hebben gehaald, waarin de gemiddelde temperatuur een graad warmer was dan gemiddeld, waarin we ongeveer 70 uur meer zonneschijnduur hebben gehad dan gemiddeld, en waarin het vrijwel geen druppel heeft geregend. Als dat 'lente' is voor jou dan woon je in een verkeerd land. Die dag met een 'wat zomers gevoel' was een dag waarbij 32 graden werd voorspeld, ook al niet echt normaal voor dit land.Volgende week 1 dag (woensdag) waarbij we terug wat een zomers gevoel gaan krijgen en dan daarna zijn we er terug aan voor de moeite.
Het blijft dus maar lente, zonder dat het vakantiegevoel neerstrijkt in België... helaas...![]()
Al genoeg gezegd hoe desastreus dat zou zijn voor ons land. Behoorlijk toondoof om dat te willen. Je kan blijven roepen dat je je niet 'positioneert' over de negatieve gevolgen, maar als je drie maanden van dat weer wilt dan hangen daar onvermijdelijk negatieve gevolgen aan vast, die kan je heus niet weg toveren door je kop in het zand te steken.Zoals eerder gezegd: dit mag blijven duren... Volgend jaar graag 3 maanden aan een stuk 25 a 30 graden!
Ja man, genieten van hittegolven (dat is trouwens geen maatstaf voor een goede zomer, en zou normaal gezien eerder een uitzondering moeten zijn) en bijna historische droogte, terwijl niet enkel ons land maar de hele wereld kreunt onder de gevolgen van ongeziene droogtes en hittes. Mensen sterven en hun huizen kwijtspelen in branden, heelder oogsten mislukken, bomen gaan in herfstmodus in midden augustus, maar wat een klagers zeg! Geniet toch van dit apocalyptisch gedoen! Opnieuw: geniet maar, maar er is wel degelijk genoeg reden om te 'klagen'.Exact! Wat een klagers allemaal, in plaats van te genieten!
Echt mooi hoe je zo terloops zegt dat dat 'voor het milieu en bepaalde sectoren heel jammer' zal zijn. Dat vat eigenlijk samen wat een ongelofelijk zelfzuchtige visie je hebt op dit hele gedoen. Er is, op maatschappelijk vlak, letterlijk NIETS 'zalig' aan een hittegolf zoals in augustus 2020, maar dan gespreid over twee maanden. Wat jij doet is hetzelfde als vragen achter meerdere stormen zoals vorige zomer. 'Ik vind zo'n regenvlagen als toen in Pepinster echt zalig, van mij mogen die drie of vier keer per jaar voorkomen, maar kom tegen mij niet lullen over de overstromingen en het menselijke leed, want daar gaat het bij mij NIET over.'Als het dan droog moet blijven (en dat zal voor het milieu en bepaalde sectoren heel jammer zijn), dan graag alles er op en er aan! Een hittegolf zoals in augustus 2020, maar dan gespreid over twee maanden. Hoe zalig zou dat niet zijn?
Dat was een hittegolf die ik mij later nog lang zal herinneren... Niet zoals dit golfje van nu...
Fijn dat jij je geen reet aantrekt van de enorme gevolgen voor ons land (en andere landen) maar opnieuw: doe dan ook niet zo verontwaardigd wanneer andere mensen hun kop niet in het zand steken en je er op wijzen dat je verwachtingspatroon compleet naar de ruk is. Dan zo'n beetje beteuterd komen doen alsof mensen je hebben afgeschoten omdat je eens bent komen vermelden dat je best wel kan genieten van die tropische temperaturen is ook wel gewoon de situatie compleet fout voorstellen. Soms leek het wel alsof je de thread met opzet op stang wilde jagen met je comments.En uiteraard is drie maanden hittegolf nefast en uiteraard is er reeds nu al een onomkeerbaar probleem, maar dat gaat het bij mij NIET over.
Komen verkondigen dat het drie maanden lang gortdroog en 30+ graden mag/moet zijn 'lost ook niks op'. Nogal wiedes dat mensen in een thread over de zomer komen klagen (dat heeft niks te maken met 'wenen' trouwens) wanneer die zomer zo dramatisch droog en warm is dat het verregaande gevolgen heeft voor de natuur, landbouw, industrie (als het blijft duren), ...Wat voor zin heeft het om te wenen of te klagen omwille van de droogte, dat lost ten slotte ook niks op.
Dat wordt al pagina's lang gezegd door zowat iedereen. Er is echter een verschil tussen genieten van dit weer en actief hopen op maanden van dit, of zelfs verkondigen dat zomers niet geslaagd zijn als het geen zomers zijn als deze (die, opnieuw, enorm bovengemiddeld is op zowat alle 'zomer' metrics) maar voor verdere info daaromtrent kan je gewoon de voorbije paar pagina's lezen, daar ga ik niet nogmaals over uitwijden.Als je van dit weer kan genieten, geniet er dan van zou ik zeggen!
Like sulfur, water vapor has a cooling effect, but not at the surface. Instead, it actually cools the stratosphere because it reflects the incoming solar radiation. It also prevents the heat from escaping, thus actually warming the surface.
So the main takeaway is that a large water vapor “cloud” circles the globe in the stratosphere. As you will find out, it has a strong cooling effect and is likely to impact the global weather in some way over the coming months and years.
Een bloemlezing

Het weer is daar sowieso heel variabel. Het zuiden is warm, het Noorden vaak 5 graden kouder en regelmatig bewolkt en regen.Iemand een idee welke weer site een beetje betrouwbaar is voor de Canarische eilanden? De temperatuur scheelt soms nogal erg tussen de verschillende websites (24 graden versus 30 enzo).
Is eltiempo.es misschien betrouwbaar?
Oef 'k zit in't zuidenHet weer is daar sowieso heel variabel. Het zuiden is warm, het Noorden vaak 5 graden kouder en regelmatig bewolkt en regen.

Het KMI voorspelt toch ook wel wat kans op neerslag vanaf zaterdag. Laat ons hopen dat het deze keer ook gebeurt.Het zal mij benieuwen...
![]()