Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
En stel dat de overheid krachtdadig zou ingrijpen door het debiet te verlagen of de prijzen te verhogen dan zullen er genoeg populisten zijn die op de sociale media gaan uitschreeuwen dat dit zakkenvullerij is. En het ergste is dan nog dat een zeer groot deel van de mensen daar in mee zal gaan. Sinds Trump maak ik me echt geen illusies meer over de mensheid.Denk je? Als er geen druppel meer uit de kraan komt, dan is dat de schuld van de overheid. Want ja, "in Spanje en Israel regent het ook weinig en daar hebben ze geen watertekort".
Het soort gepeupel dat wil dat het nooit meer regent, elke dag zonnig is en elke dag temperaturen wil van 35°C en meer, zal het nooit begrijpen.
Ik heb het in de klimaat en wereldweer thread ook al gepost (om een topic als dit niet vol te "posten" met dat soort dingen). Het is niet alleen daar hoor.En zeggen dat er in Death Valley overstromingen zijn. In 3 uur tijd bijna de volledige hoeveelheid regen die normaal in een heel jaar valt.
![]()
In drie uur tijd evenveel regen als normaal in een jaar: Death Valley dicht door overstromingen
Terwijl we in België snakken naar een druppel regen, is de heetste plaats op aarde en de droogste van Noord-Amerika getroffen door overstromingen. In Death Valley National Park viel afgelopen weekend in drie uur tijd bijna de volledige hoeveelheid regen die normaal in een heel jaar valt.www.demorgen.be
Beide.Ben ik nu al zodanig aangepast aan de warmte of is het helemaal niet zo warm als er in de media wordt gecommuniceerd? (Overdrijven is voor die sector eerder regel dan uitzondering geworden .)
Ik weet niet of dat met cijfers kan gestaafd worden. Misschien wel dat na een lange droge(re)/warme(re) periode eventuele warmte droger van aard zijn door de droge grond.Beide.
De hitte in juni of juli is een pak moeilijker te verdragen dan later op de zomer.
26°C in mei is al stevig. 26°C in augustus is twee keer niets.
In de winter hetzelfde. Geef me geen koude in november, liever in februari.
Dit jaar overdrijven ze stevig bij de media met het weer en elders met de kleurcodes. Goede richtlijn voor de bejaarde mensen, maar de volwassen mens kent intussen zijn lijf goed genoeg, zeker?
Ze doen precies of deze hittegolf erger is dan die van een paar jaar terug in augustus.
Nog een reden die over het hoofd wordt gezien is de zonkracht, deze is minder in augustus dan in mei (niet de kracht van de zon zelf, maar de door de zon die lager aan de hemel staat). Het zal in mei of in juni warmer zijn in de zon, dan in augustus, bij een temperatuur van 30°C in de schaduw.Ik weet niet of dat met cijfers kan gestaafd worden. Misschien wel dat na een lange droge(re)/warme(re) periode eventuele warmte droger van aard zijn door de droge grond.
Maar ik denk dat het subjectief is, want we zijn nu augustus, ondertussen is het al enkele maanden behoorlijk warm geweest. Een mens past zich altijd aan. De eerste keer dat het 30°C wordt in het jaar, merk ik dat toch ook wel omwille van die reden, zeker als de overgang zeer scherp is. Nu is de overgang niet scherp want de voorbije dagen waren ook aangenaam en warm. Ook ligt de luchtvochtigheid erg laag, wat het draagbaarder maakt (droge lucht dus).
Dat verandert volgende week, dan zal de luchtvochtigheid toenemen. Misschien eens "testen" dan. Al ben ik niet zeker hoe warm en zonnig het dan wordt, dat valt nog af te wachten. Er lijken wel neerslagkansen te zijn, maar ik weet niet hoe wijdverspreid dat zal zijn.
![]()
Dauwpunten volgende week liggen hoger, dus dan zal het zwoeler aanvoelen. Best zaterdag eens met maandag/dinsdag vergelijken.
Beste manier om te testen is eind juli een tweetal weken naar het hoge noorden te gaan en terugkeren en hopen op een week zoals de deze.Misschien eens "testen" dan.
.Idd. Ik twijfelde nog om het hier te posten. Had je andere berichten in de andere thread ook wel al gelezenIk heb het in de klimaat en wereldweer thread ook al gepost (om een topic als dit niet vol te "posten" met dat soort dingen). Het is niet alleen daar hoor.
Seoul, Nieuw-Zeeland, Verenigde Arabische Emiraten, Pakistan, Saudi Arabie, Jemen, Soedan, Oman en Iran. Zelfs in Qatar viel veel meer regen de laatste 30 dagen dan hier.
Wel vreemd dat men enkel bericht over Death Valley, maar goed er is een enorme "amerikaans-westerse bias" in het verslaggeven van dit soort dingen. Europa kan ik wel verstaan, want dicht bij de deur en impact hier, alsook meer relevant voor hier.
![]()
Seoul
![]()
Al Fujairah in de VAE (wel al van eind juli)
En voor meer kan je altijd een kijkje nemen in de andere thread.
.
herfst beste seizoen.Het is dragelijk als je niet veel moet bewegen, maar ik vind het toch behoorlijk plakkerig. Maar goed, ik ben dan ook meer een herfstmens. Zomers zijn overhyped.
Hopelijk twee weken aan een stuk 17 graden en eindeloze regenbuien.herfst beste seizoen.
al is het nu inderdaad goed te doen als je kan zetelhangen en niet te veel moet buitenkomen. benieuwd volgende week.

Toch liever de lente, langere dagen dan.Het is draaglijk als je niet veel moet bewegen, maar ik vind het toch behoorlijk plakkerig. Maar goed, ik ben dan ook meer een herfstmens. Zomers zijn overhyped.
is dat zo? beide zijn qua zonuren toch overgang seizoenen, van korte dagen naar lange dagen en van lange dagen naar korte dagen?Toch liever de lente, langere dagen dan.
Nee, want de lente begint rond 21 maart , wanneer dag en nacht ongeveer even lang zijn, en dan worden de dagen langer tot +- 21 juni, dan zijn ze op zijn langst. Dan in de herfst worden de dagen korter van +- 21 september tot +- 21 december. Wat niet wegneemt dat je in oktober soms nog wel goede dagen kan hebben. Ik heb in feite wel liefst herfstweer in de herfst, en winter in de winter. Maar de laatste jaren door het opwarmende klimaat is het dikwijls zomerweer in de herfst en herfstweer in de winter. En dan begint het eind februari of in maart toch nog te vriezen.is dat zo? beide zijn qua zonuren toch overgang seizoenen, van korte dagen naar lange dagen en van lange dagen naar korte dagen?
losstaand van het feit dat ik niet per c veel uren zon moet hebben om een toffe dag te hebben.