Lente en zomer 2022

Wel wel, wat een temperatuur weer vandaag. Op de FB-pagina van VRT NWS was het boomergehalte immens hoog bij de aankondiging dat de hittegolf officieel was. Allemaal genre: "da's ne gewone zomer!" of "in mijnen tijd was dat normaal". En toen kwam het me weer voor de geest dat ik agressief wordt van dit soort temperaturen en ik sloot mijn GSM af.

Morgen nog één dagje afzien en dan hopelijk wat aangenamer en eindelijk eens wat regen.

Wel wel, wat een temperatuur weer vandaag. Op de FB-pagina van VRT NWS was het boomergehalte immens hoog bij de aankondiging dat de hittegolf officieel was. Allemaal genre: "da's ne gewone zomer!" of "in mijnen tijd was dat normaal". En toen kwam het me weer voor de geest dat ik agressief wordt van dit soort temperaturen en ik sloot mijn GSM af.

Morgen nog één dagje afzien en dan hopelijk wat aangenamer en eindelijk eens wat regen.

Het afzien moet nog beginnen. Maandag en dinsdag tegen de 30 graden maar met veel vochtiger lucht.

Ja, gisterenavond om 22u was het hier 24°C. Vanochtend om 6u was het 16°C. Probleem is dat de warmte na enkele dagen echt in huis zit en dat die 2 of 3 uurtjes alles openzetten 's ochtends ook maar even helpt.

Ja, gisterenavond om 22u was het hier 24°C. Vanochtend om 6u was het 16°C. Probleem is dat de warmte na enkele dagen echt in huis zit en dat die 2 of 3 uurtjes alles openzetten 's ochtends ook maar even helpt.
Ik heb vannacht beneden geslapen, met de schuifdeur open. Woning is terug aangenaam koel

Die temperaturen waren buiten uiteraard :p.

Binnen is het niet onder de 24°C gegaan.

Ze voorspellen nu stevig onweer voor morgen in Vlaams-Brabant. KMI geeft nu voor maandag 8 mm regen op. Fingers crossed. Dat mogen er trouwens ook 50 mm zijn.
Wanneer ik naar de 15 daagse pluimen kijken van GFS en ECMWF, wordt er toch wat regen voorspeld volgende week.

Laat ons hopen dat iedereen in Belgie wel een deel van de buien over zich heen krijgt, de natuur heeft het broodnodig. In spanje hebben ze gisteren en vandaag in bepaalde plaatsen al wat water gekregen dus hopelijk zet die trend zich door.

Die temperaturen waren buiten uiteraard :p.

Binnen is het niet onder de 24°C gegaan.
Hier is het binnen toch gezakt tot 22° deze morgen. Rond 3 uur deze nacht was het 23° en hebben we de meeste ramen en de deur dicht gedaan, deze morgen dan nog even alles open voor het opnieuw begon op te warmen.
Ze voorspellen nu stevig onweer voor morgen in Vlaams-Brabant. KMI geeft nu voor maandag 8 mm regen op. Fingers crossed. Dat mogen er trouwens ook 50 mm zijn.
Wanneer ik naar de 15 daagse pluimen kijken van GFS en ECMWF, wordt er toch wat regen voorspeld volgende week.
Maar bij onweer zijn het altijd stevige plensbuien en dat is net wat we niet nodig hebben, want dan vloeit alles weer weg.
Het zullen voornamelijk buien zijn, dus plaatselijk veel verschillen. woensdag wordt het meeste regen voorspeld.
Ja, ik vrees ervoor dat het hier weer niet te veel gaat zijn. Nu ja, eigenlijk maakt het mij ook niet zoveel uit, we hebben hier toch geen groentetuin meer en het gras moet met die droogte niet gemaaid worden.

Vandaag was het echt kloteweer. Plakkerige hitte en niet echt veel zon. Ik was heel de dag kattelam.
Vooral in de namiddag. Ik word van dit weer chagrijnig en agressief, sjans dat mijn vrouw in de zetel zelf lag te puffen zodat ze niet de fut had om mij rond te commanderen of 't was ambras.

Vooral in de namiddag. Ik word van dit weer chagrijnig en agressief, sjans dat mijn vrouw in de zetel zelf lag te puffen zodat ze niet de fut had om mij rond te commanderen of 't was ambras.

Hier was het verjaardagsfeest van de kleine met de grootouders. Mijn vrouw zal weer mogen horen dat ik weer eens geen manieren had.

Ze konden niet rap genoeg buiten zijn.

Het is ook wel weer "te" aan het worden door de lange duur. Het begint redelijk tegen te steken. Is ook vrij vermoeiend weer, zowel mentaal als fysiek, wellicht omdat je sowieso wat minder slaapt als het warm is. Ook uw slaapkwaliteit gaat dan toch naar beneden. Verder kan ik er door mijn lichaamsbouw volgens mij wel relatief goed tegen. Ik heb meer moeite met kou, maar tegen kou kun je je wel kleden.

Het is ook wel weer "te" aan het worden door de lange duur. Het begint redelijk tegen te steken. Is ook vrij vermoeiend weer, zowel mentaal als fysiek, wellicht omdat je sowieso wat minder slaapt als het warm is. Ook uw slaapkwaliteit gaat dan toch naar beneden. Verder kan ik er door mijn lichaamsbouw volgens mij wel relatief goed tegen. Ik heb meer moeite met kou, maar tegen kou kun je je wel kleden.
Gohja, er zijn geen extremen geweest de laatste tijd, dus qua temperatuur vind ik het draaglijk. De droogte is een veel groter probleem, maar als we geluk hebben, komt dat komende week goed.

Terug
Bovenaan