Lente en zomer 2022

De donder klinkt hier zo mooi. Begint in het noorden en kraakt zachtjes doch daverend over het huis heen naar het zuiden. :love:

De donder klinkt hier zo mooi. Begint in het noorden en kraakt zachtjes doch daverend over het huis heen naar het zuiden. :love:
Ik deed de verlichting op het terras even aan om nog even te genieten van de regen en er was simultaan een bliksemschicht buiten 🤓

Heeft iemand al (betrouwbare) tendens kunnen zien voor na 15/08?
Weet niet zo meteen welke sites of kaarten goede of slechte reputatie hebben....

3 mm gevallen nu, en het regent aan 3-5 mm per uur, ik zou dus moeten uitkomen op 5-6 mm, want het gaat nog 3 kwartier regenen.
Maar nog belangrijker, volgens buienradar en KMI is er nog een onweer op komst nadien, maar dat zou wat minder opleveren.
5 mm is in ieder geval een volle gieter water iedere 2 m², dat geeft toch weer 2-3 dagen extra respijt.
En aangezien dit onweer eerst niet voorspeld was, is er de komende dagen misschien nog goed weer op komst, ik gun het zelfs @nestorius

Dus de (vooral Nederlandse) sites die nu al berichtgeving doen tot midden september, maar best links laten liggen dan...
Je kan uit de pluimverwachtingen van 15 dagen wel zien hoe lang het weer ongeveer stabiel is, en hoe betrouwbaar de voorspellingen zijn
Het gaat waarschijnlijk tot en met 10 augustus zonnig zijn en droog, met noorderwind en 25°C. Daarna is het koffiedik kijken

Hier is de voorspelde "zware neerslag" last minute in het water gevallen (haha). Onweer is ons net gepasseerd dus het heeft een half uurtje ofzo een beetje geregend. Het is wat het is.

Het heeft nog wat verder gedruppeld deze ochtend, ben uiteindelijk op 9 mm geland.
Ik had gisteren nog een hele resem Irish Cuttings genomen in de tuin, die hebben met deze nacht dus een ideale start gehad.

Gisteren 22°C in Oostende, perfect weer voor Rammstein eigenlijk. Meer moet dat niet zijn. En het bleef droog terwijl het centrum wel wat regen gehad heeft.

3 mm gevallen nu, en het regent aan 3-5 mm per uur, ik zou dus moeten uitkomen op 5-6 mm, want het gaat nog 3 kwartier regenen.
Maar nog belangrijker, volgens buienradar en KMI is er nog een onweer op komst nadien, maar dat zou wat minder opleveren.
5 mm is in ieder geval een volle gieter water iedere 2 m², dat geeft toch weer 2-3 dagen extra respijt.
En aangezien dit onweer eerst niet voorspeld was, is er de komende dagen misschien nog goed weer op komst, ik gun het zelfs @nestorius
Ik heb er geen hoop meer in. Het is hier sinds 8 juli geleden dat er nog wat water gevallen is, die dag hebben we de astronomische 1mm gehad. :headshake: :headshake:

Gewoon dramatisch komende week. Zowel voor neerslag als temperaturen. En voorbij de 7 dagen zit er ook niet veel hoop in. Elk kansje dat er insluipt op neerslag is er zo weer uit erna.

62ee244db8f07.png

Wat een hete run eigenlijk weer.

j17kLxR.png

Neerslagpluim, flatliner. En de eerste kansjes zijn er pas za/zo 14 augustus. Gemiddelde blijft trouwens dicht bij de nullijn.

BApm9yI.png

KMI heeft er ook zin in...

Terug
Bovenaan