Lente en zomer 2022

Vrijdag net geen of net wel 30°C. Zaterdag wellicht wel tropisch in de meeste delen v/h land (op de kustregio na dan eventueel). S'nachts koelt het dan gelukkig wel af.

62aad27d13960.jpg


Zondag nog wat onzeker, maar ik denk niet dat we de 30°C gaan halen in Vlaanderen. Oosten wel warmer dan het westen en de verschillen kunnen vrij groot zijn. Naar Luxemburg toe zit een dertiger er trouwens wel nog in. Als je lettterlijk de kaart volgt: 32°C in Virton en tussen 15° en 16°C in Knokke.

Dinsdag mogelijk terug een warme of hete dag qua temperatuur, maar nog wat onzeker en zal wellicht niet vervolgd worden.

Aan de kust morgen aangenaam, maar zaterdag (vooral later in de namiddag en avond) staat er vrij veel wind en is het eerder doeweer dan strandweer. Zondag ook gewoon te koud daarvoor. Vrijdag de beste dag aan de zee.
 
Laatst bewerkt:
de extreme afkoeling van zondag is precies weg?
Minimumtemperatuur van 11°C zaterdag of zondag. Volgens mij piekt het ietsje vroeger. 22°C in centrum van het land, mogelijk 23°C. In het Gaumegebied (dus Virton-Aarlen) wel wat warmer, maar of ze daar 30°C halen zondag is afwachten. Model dat ik nu bekijk geeft daar 28°C aan. Ja, het zal nog altijd lekker aanvoelen 22°C en 23°C maar het zijn geen dertigers natuurlijk.

Zaterdag ook wat afgekoeld tegenover een paar dagen geleden. Wat minder extreem. Al flirten we morgen ook wel al met 30°C, zeker naar het westen en de Franse grens toe. Lokaal gaan we dat zeker halen.
 
Zolang het 's nachts nog afkoelt is het allemaal oke voor mij. Dan voelt die warmte veel minder drukkend aan.
 
Zaterdag weer een tikkeltje warmer, terug mogelijk 35°C.

62ab798f03d28.jpg


De zondag is vreemd. Terug iets koeler in Vlaanderen. Maximum 20°C in Vlaanderen. In de Gaumestreek (Aarlen-Virton) zelfs 31°C terug.

62ab798eeb9d4.jpg
 
Wordt het officieel een hittegolf of net geen hittegolf? That is the question. We gaan het niet halen lijkt mij.
3 dagen boven 30 graden wordt het niet (zondag zou het zelfs maar net boven 20 graden zijn?)
 
Wat een gedoe trouwens over een paar dagen 30+ De krantenartikels vliegen weer met opgefokte headlines rond ons oren. Code geel, code oranje, ... man man ...
 
Ik zit een beetje in met woensdag. De hele week ziet het er goed uit behalve die dag (mijn verjaardag). 🙁 Zouden er een fijne dag van maken, maar straks gooit het weer misschien weer roet in het eten. 😔
Vorig jaar was het ook al slecht op die dag. Alle andere jaren eigenlijk niet...
 
Ik begrijp het ook niet. Verder heb je dan nog het geluk dat je in juni jarig bent, en niet zoals ik in ... januari. Al maakt het op zich voor mij niet veel uit. Ik geniet evenveel als een jarige in juni van een mooie dag, en ik kan ook van een slecht weer of binnenblijfdagje genieten.
 
Ik zit een beetje in met woensdag. De hele week ziet het er goed uit behalve die dag (mijn verjaardag). 🙁 Zouden er een fijne dag van maken, maar straks gooit het weer misschien weer roet in het eten. 😔
Vorig jaar was het ook al slecht op die dag. Alle andere jaren eigenlijk niet...
62ada8e9db608.png


Woensdag wordt het vrij zonnig met soms hoge wolkenvelden. Over het zuiden van België komen er meer wolken tot ontwikkeling en blijft de kans op buien met onweerachtig karakter bestaan. Elders is het overwegend droog met maxima tussen 25 en 28 graden.

Van KMI.

Kans zit er zelfs dik in dat het de beste dag v/d week wordt omdat de onstabiliteit op de andere dagen groter is in Vlaanderen, terwijl ma koeler (maar nog altijd aangenaam warm).

62adab38a57cb.png


Geen bewolking op dit moment voor Vl. woensdagnamiddag.
 
62adf437cd845.png


Arome komt ook weer met wat neerslag (hoewel vooral in Nederland dan). Enige model die dat wel doet.

62adf59e5cff9.png


Estofex geeft wel onweerskans in de verwachting voor ons. 50% op onweer voor het westen. Minder dan 50% in het oosten, met een level 1 gebied.

Moeilijk om te zeggen of het gaat onweren of niet, maar hou er gewoon rekening mee.
 
Terug
Bovenaan